mai 04, 2025, 13:04:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Automat i notchback  (Lest 1151 ganger)
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« på: desember 16, 2012, 16:49:15 pm »

Hei
trenger hjelp til å finne en god løsning på dette

En kammerat sitter i rullestol han skal kjøre billøp siden han ikke kan bruke beina så ønsker vi automat

denne må gires med knapper på rattet

siden vi ikke har tenkt å bruke 100000  kr på dette så er spesial kasser til himelske priser utelukket

vi ser på Porsche Automat eldre gt 3 vet denne har kommet med automat


Mvh Andersen Racing
48194000
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 16, 2012, 21:45:44 pm »

Type 3 kom jo orginalt med automat???  Sjaltingen skjer via en liten arm i fremkant av kassa og wire'n til denne kan med enkelhet flyttes hvor du vil. Om mer solide saker trengs ville jeg kikket på Type2 t-3 kassene. Litt lenger begge veier pga større kronhjul. Men fortsatt er rimelig alternativ. Både type 1 og type 2/4 motorer har convertere til disse kassene. Bolt on.

Største problemet blir drivaksler. Da diffen ikke sitter i senter på kassene. Og krever to forskjellige lengder på akslene. Om en ikke da setter hele motoren og kassa litt skjevt i bilen.
Loggført

t3
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: notodden



Vis profil
« Svar #2 på: desember 17, 2012, 08:26:45 am »

Husker at på åttitallet, under et bilcross stevne på Gol var en som kjørte sinnsykt bra. Han var lam, hadde med seg gode kamerater som hjalp han ut og inn av bilen, skrudde, osv... Husker ikke om det var boble eller type 3 han kjørte, men den var manuell og bilen var rigget til slik at han brukte allbuen til å clutche med. En annen måte kunne vel vært et slags pistolgrep på gearspaken.....Her er det vel i så fall snakk om utveksling til wieren slik at clutchen ikke blir for tung, eventuelt montere servohjelp være seg trykkluft el.vacum.
Bare en tanke....................   
Loggført

67 notch
96 peugeot 306 xtdt
99 peugeot 306 1.8 xr
06 peugeot 307 sw hdi
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #3 på: desember 17, 2012, 11:39:34 am »

Hei
dette er samme mann har hatt pause noen år ønsker å kjøre igjen
det systemet var veldig vanskelig å kjøre samt at kjøregleden var liten

skal ikke bruke Boble automat men porsche eller noe annet

må komme fra bil med motoren foran girkassa  samme åsen bil det er bare den ikke er for stor

Mvh Kåre
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!