Skal man bygge banebil må man først få krengningen på stell. Stabstag(foran og bak), coiloverkit bak og justerbare dempere foran gjør god nytte.
Hjulvinklene bør også stemme med noe som er bedre enn de originale. Det lønner seg i første omgang å ha noe negativ camber foran og bak, rundt -1,30 til -2,00°
Red9 forstillinga er nok ikke optimal men et godt steg i riktig retning. Skal man på bane er man avhengig av høy castervinkel for å få god selvoppretning og at dekket har god kontakt med asfalten i sving. Originalt er disse folkevognene helt i feil retning.

Les litt om hjulvinkler på nett så du veit hva som må til. Slik kan man senere bygge om understellet til å passe banekjøring.
En kompis med et 4-hjulskontroll apparat og god peiling på bruken av det er også noe som er kjekt å ha tilgang til.
Tråden til knasten er en god kilde til inspirasjon.
Godt å se at flere trekker mot motorsporten med "vanlige" biler.