mai 04, 2025, 00:15:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: For OXYBOXER-BYGGERE! Supersjelden sjanse på ebay.  (Lest 1219 ganger)
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« på: januar 05, 2013, 22:12:58 pm »

Her er en original 2,5 liter Öettinger wasserboxer. Det vil si originalt 82mm veiv og 98mm borring.

LØP OG KJØP!!!

http://www.ebay.de/itm/VW-T3-WBX-2-1-2-5-SS-MV-DJ-Motor-OETTINGER-Wasserboxer-tuning-Bus-Bully-Kafer-/200874983577?pt=DE_Autoteile&hash=item2ec5150099

Fint utgangspunkt for mycket power!

Mer info om type motor her : http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=362750
« Siste redigering: januar 05, 2013, 22:17:44 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1 på: januar 05, 2013, 22:17:46 pm »

Vet du hva slags sydlindre som sitter på denne motoren Roar, er det nicasil slik som på 98mm Oettinger til type 4?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 05, 2013, 22:26:51 pm »

Vet du hva slags sydlindre som sitter på denne motoren Roar, er det nicasil slik som på 98mm Oettinger til type 4?

Det vet jeg ikke, er så übersjelden vare dette at jeg tror det er heller mindre info om det på nettet og´...

Jeg mener at jeg faktisk har et gammelt(naturlig nok) blad fra tidlig 80-tall hvor det er test med ôettinger-bus WBX4 som den het,  som er egentlig en lillebror av deres wbx6-motorer med opp til 180hk. Ikke rart det er sjelden vare da prisene var hinsides for å si det mildt!

Mener å huske at det var en i statene som skulle bygge drag-motor på en slik motor med sikte på over 750 whp .. (og det for en del år siden)  Øyerulling (mulig det var på The Samba..)
« Siste redigering: januar 05, 2013, 22:33:25 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 05, 2013, 22:37:47 pm »

"eneste" som er gromt i denne er vel egentelig veiva.
ellers er vel alt annet stort sett std WBX greier.
sylindere er vanlige wbx "style" bare 98mm borring 
men sjelden sak og hadde vært morro og ha.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 05, 2013, 22:42:42 pm »

"eneste" som er gromt i denne er vel egentelig veiva.
ellers er vel alt annet stort sett std WBX greier.
sylindere er vanlige wbx "style" bare 98mm borring  
men sjelden sak og hadde vært morro og ha.


Er ihvertfall en litt annen innsprut på den i følge et annet forum, om det er nicasil slik som på de andre motorene til Öettinger vet jeg ikke, men burde nesten være det ut fra prisen(ny).

Ja du får nok hekte tralla bak på Porschen din og dra og hente nytt utgangspunkt for motor i Ambulansen   Rekker tunge
« Siste redigering: januar 05, 2013, 22:51:49 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!