mai 04, 2025, 07:34:14 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Spindelslark, hvor mye?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Spindelslark, hvor mye? (Lest 1077 ganger)
Ketil S.
Supermedlem
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
Spindelslark, hvor mye?
«
på:
januar 05, 2013, 22:35:27 pm »
Skal til å bytte til senkespindler på min -63 T1. På to av armene er det noe slark, en er vel tight. Etter å ha skrudd av den ene det var noe slark i, ser jeg at det er mer eller mindre tomt for grease. Er det behov for å bytte foringer når alt ser vel ut på link pinnen og foringen? Kan det holde å grease opp på nytt for dermed å få mindre slark? Hva er riktig?
«
Siste redigering: januar 06, 2013, 02:22:44 am av Ketil S.
»
Loggført
T1 1963
T1 1974 -03
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Spindelslark, hvor mye?
«
Svar #1 på:
januar 07, 2013, 20:12:18 pm »
kjør på med grease. deretter kan du sjekka slark
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ketil S.
Supermedlem
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
Sv: Spindelslark, hvor mye?
«
Svar #2 på:
januar 08, 2013, 19:27:35 pm »
Ja tenkte på det! Får litt forskjellige svar på dette, men tenkte å prøve å grease opp først. Takker for innspill.
Loggført
T1 1963
T1 1974 -03
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: Spindelslark, hvor mye?
«
Svar #3 på:
januar 08, 2013, 19:59:38 pm »
Tja. Oljefilm bygger vel 0,10mm men vet ikke om grease bygger likt.
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
Sv: Spindelslark, hvor mye?
«
Svar #4 på:
januar 08, 2013, 22:10:29 pm »
Grease er løsningen vettu. Når jeg tenker meg litt om så vil vel egentlig det forsvinne på sikt.
Er det så mye slark at du kjenner det og bør du bytte foringer. Desverre.
Mvh Marius
Loggført
Mvh
Marius
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...