oktober 16, 2019, 18:47:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 18
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Baboon vil gasse litt igjen  (Lest 104129 ganger)
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: januar 13, 2013, 22:14:23 pm »

En skremmende tanke kom til meg en dag. Det er ca 10 år siden min gamle bil var ferdig og klar for litt dragrace. Etter dette har jeg selvfølgelig fått prøvd meg litt med forskjellige biler, men det var først på SCC 2012 jeg virkelig fikk lyst til å gasse litt igjen. Slik så begynnelsen ut for meg. Bildet er tatt av Kim og det var her jomfruturen med real motor ble tatt. Mantorp Park med en bestetid på 12.47 og 167 km over mål. Den personlige rekorden står fremdeles. Jomfrutur er best??

Motor: 2332, FK-89, 48 IDA osv..

Tråden vil fortsette.


* 260424_10150197092155736_5392811_n.jpg (115.33 KB, 720x540 - vist 661 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 13, 2013, 22:32:31 pm »

Spent på fortsettelsen jeg nå Gliser
Hva er tanken videre?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: januar 13, 2013, 22:33:20 pm »

Flere år senere, faktisk 2010, var det på tide med en sprekere motor igjen. Bilen var allerede bygget, en 1967 modell 1500. Stående lykter, Empi spyder mags og bort med lister så var det god stemning for meg.

Motor: 2007cc, FK-89, 48 IDA, ARPM superflow topper. Denne gikk 13.4 på andre forsøk med standard 1500 kasse. Over mål i 3. gir altså. Ikke akkurat effektift. Derimot virker motoren supersprek med ventilflyt på 9000 snurr Gliser

Denne motoren skal jeg fortsette å bruke i ny bil.


* Sigvart 67.jpg (111.12 KB, 448x336 - vist 451 ganger.)
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: januar 13, 2013, 22:43:08 pm »

Det var først på SCC 2012 lysten tok over. Litt gassing med en enkel 1776 motor i bruksbobla og en tid på 15 tallet ga mersmak. I løpet av kvelden kunne Henrik glede meg med at proskjektet hans endelig var tilsalgs. Spontankjøp, men allikevel ferdig planlagt resultat i løpet av søndagen.

Bilde av bruksbilen


* 66-1776.jpg (119.2 KB, 640x960 - vist 459 ganger.)
Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #4 på: januar 13, 2013, 22:54:58 pm »

Vi gleder oss Glad
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: januar 13, 2013, 22:57:32 pm »

Bilen jeg var heldig å få kjøpt er en 1957 modell som er tidligere startet på. Mye er allerede gjort og noe er gjort feil. Det er moderne kanaler og alle skjermene var Veng. Det er i tillegg mengder med sparkel og filler som jeg skal forandre litt på.

Alt i alt et veldig bra utgangspunkt for å bygge gasser. Originalsjela (om jeg har det) får ikke vondt av å rote videre med denne bilen.

Planen for bilen vil selvfølgelig være i tråd med det deilige 70 tallet. Jeg skal gjøre et godt forsøk på å gjøre jobben så stilren og tidriktig jeg kan. Mye deler er kjøp inn som sklir rett inn i epoken. Dette kommer senere.


* 57 gasser.jpg (59.49 KB, 448x336 - vist 527 ganger.)
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: januar 13, 2013, 23:05:38 pm »

Som vanlig tenker jeg på felger og dekk først før videre planlegging. På grunn av at jeg har en liten fetish for lilla og Deano Dyno Soars falt valget enkelt på noen gamle felger. Bakhjulene kommer fra bilen på bildet og det blir tilsvarende foran og med Firestone frontrunners og 6" slicks bak.


* terry shepard.jpg (92.09 KB, 870x556 - vist 518 ganger.)
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1766
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #7 på: januar 13, 2013, 23:13:22 pm »

Dette har vi tro på  Gliser
Viktig å begynne med hjula Blunker Bare det å kunne si "bakhjulene kommer fra bilen på bildet" kontra "bakhjulene kommer fra Kina" er jo verdt en hel del i seg selv...
Lykke til med prosjektet, gleder meg til fortsettelsen!
« Siste redigering: januar 13, 2013, 23:15:16 pm av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5348
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: januar 13, 2013, 23:13:49 pm »

Det tok vinter og vår men velkommen tilbake! Skal bli morro å se deg med noe som går litt fortere en det du har stilt opp med i det siste. Regner med at vi får se wheelies igjen  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: januar 13, 2013, 23:17:11 pm »

Det første var å sveise igjen det ene støtfangerhullet. Det andre blir til tauekrok. Listene på siden har jeg også sveiset igjen. Her har en tidligere eier sveiset igjen før, så har neste eier borret opp igjen for å bevare lister, så har jeg sveiset igjen. Det kommer vel en eier etter meg igjen som vil ha listene tilbake Gliser


* 57 front.jpg (51.06 KB, 448x336 - vist 406 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 13, 2013, 23:26:18 pm »

*LIKER*
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: januar 13, 2013, 23:34:00 pm »

Av en eller annen grunn så liker jeg en litt høyere bakplate. Litt bedre plass til eksos? Ser hardere ut? Ikke vet jeg. Sånn blir det i alle fall. Punktet på den gamle lista som motorromspakningen ligger i. I bunn altså. Har kappet bort 5-6-7 cm i bunn og tatt avstivningene bak. Nå er den myk, men litt lettere Gliser


* 57 bak.jpg (52.33 KB, 336x448 - vist 500 ganger.)
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: januar 13, 2013, 23:39:40 pm »

Før jeg går for langt ønsker jeg å meddele at prosjekttråder der det endelige resultatet vises i bildeform før treffdebut er jeg ikke så stor fan av. Noen bilder av fremgang skal dere selvfølgelig få.

Jeg har også pappaperm for tiden og har sikkert mer tid til å skrive enn å mekke Gliser
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #13 på: januar 13, 2013, 23:47:04 pm »

S å var det bakskjermene. Vekk med Veng og inn med flared fenders. Jeg fikk kjøpe et sett her på forumet som var et godt utgangspunkt. Disse har jeg beskjært en hel del. Jeg vil kun ha en liten flare og ikke 5 cm breddekanter. Siste bildet er ferdig resultat før retting og primer.


* 57 bakskjerm.jpg (33.16 KB, 314x235 - vist 472 ganger.)

* 57 bakskjermer.jpg (56.98 KB, 336x448 - vist 423 ganger.)
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4485
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #14 på: januar 13, 2013, 23:51:16 pm »

Kult Vegard!
Gleder meg til å følge med på utviklingen :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #15 på: januar 13, 2013, 23:54:56 pm »

Neste blir fronten. Flared fenders fra USA. Kostet hele 45$ og ble gode kr 2500 før de var hjemme. Det er løst. Panseret er fra England via Unneberg Bil. Her har jeg også kappet av ganske mye før de ble riktig for meg.


* 57 framskjermer.jpg (63.15 KB, 448x336 - vist 501 ganger.)

* 57 framskjermer 2.jpg (61.57 KB, 336x448 - vist 459 ganger.)
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5673
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #16 på: januar 14, 2013, 00:15:07 am »

"Monkey Z monkey 2"

Tommel opp!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3861
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #17 på: januar 14, 2013, 08:39:41 am »

Ingen tvivl om at det her bliver værd at følge med på!  Glad
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #18 på: januar 14, 2013, 08:43:16 am »

Spennende Glad
Kommer denne til å få et "navn og tema" slik som din gamle hadde?
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #19 på: januar 14, 2013, 09:35:51 am »

Dette blir morro vegard.
Loggført
Racing56
Medlem
***
Innlegg: 194
Bosted: Oslo


Porsche for fun, but VW forever!


Vis profil WWW
« Svar #20 på: januar 14, 2013, 10:12:46 am »

Dette er stas! Tommel opp Vegard.
En tråd jeg definitivt skal følge med på. Glad
Loggført

Tor (Racing56) Fagerhøi

Member of: Stormtroopers, Veteran VW Klubben,
Porsche 356 Klubb Norge, Porsche 356 Registry US
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3517
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #21 på: januar 14, 2013, 10:33:55 am »

Ser bra dette da Vegard
Stå på Blunker
M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #22 på: januar 14, 2013, 10:42:37 am »

Gleder meg til fortsettelsen..

Gøy og se at alle de tre andre bilene i første bildet ditt fortsatt har de samme eierne, og alle bilene are still going strong mer eller mindre, akkurat som de var for 10 år siden  Glad

Men bildet sier meg også at det er på tide å få stand en ny motor til meg selv. For den motoren jeg har brukt til nå ble bygd vinteren etter dette bildet ble tatt. Kun for å kjøre fortere enn deg Glad    Og sylinderne ble gitt til meg at dere gutta i 30 års gave. Til sommeren er jeg 40  Sjokkert
Loggført

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #23 på: januar 14, 2013, 20:10:04 pm »

Spennende Glad
Kommer denne til å få et "navn og tema" slik som din gamle hadde?

Det vil bli i samme sporet. Logo er allerede i gang av Stormtrooper medlem nr 1, aka Fritte. Det blir et lite innslag av den gamle bavianen med annen bakgrunn og navn.

Ellers blir det nok noen spreke farger i forskjellige felt.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #24 på: januar 14, 2013, 20:39:50 pm »

 Sjokkert  farger er nice på en Gasser


Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #25 på: januar 14, 2013, 20:40:55 pm »

Kult - moro å kunne følge denne i en prosjekttråd. Husk ikke legg for mye skyld på forrige eier, for der var det ikke mye som ble gjort  Osteaktig
Stå på fremover!!
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #26 på: januar 15, 2013, 16:10:36 pm »

Kult - moro å kunne følge denne i en prosjekttråd. Husk ikke legg for mye skyld på forrige eier, for der var det ikke mye som ble gjort  Osteaktig
Stå på fremover!!


Ingen fare Henrik. Jeg er bare glad til for å ha fått tak i et veldig bra objekt. I hvert fall til det den skal brukes til.
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #27 på: januar 15, 2013, 16:15:13 pm »

Her er bakplata og den ene quartern ferdig før primer/filler. Jeg har slipt gammel sparkel ned så langt det er mulig før metallet dukker opp. Noe har jeg også måttet legge på. Husk at dette skal bli en ræserbil og at veldig mange skavanker kommer til å skjule seg under mengder med lakk.


* 57 bakplate.jpg (48.42 KB, 448x336 - vist 338 ganger.)

* 57 quarter.jpg (50.35 KB, 448x336 - vist 399 ganger.)
Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #28 på: januar 15, 2013, 16:29:15 pm »

Tenker du måtte jobbe litt med quartern.. Sjekk den vertikale kanten mot døra ekstra nøye, husker den var litt snau slik at den ikke machet helt mot dør/list. Burde nok prøvemontere døren, så ser du det.
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1101
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #29 på: januar 15, 2013, 17:08:24 pm »

Hvis vi tenker litt frem i tid og mot fargevalg finnes det flere forslag. Hovedfargen vil bli grønn. Det blir til og med samme farge som Alien Bug. Derimot er dette kun en basefarge. Det vil være metalflake som lager fargene. Heldekkende flake denne gangen. Anders alien var så grei å donere overskuddsmalingen fra hans bil og i tillegg skaffet nok klarlakk til å legge noen strøk. Ublandet 10 liter bør holde en stund. Ellers har jeg kjøpt meg en spraygun som skal motivere litt ekstra. Kvaliteten på denne er helt lik Biltema sine og fungerer greit nok. Her skal det bare pøses på i mange lag og kunsten vil være å unngå rennende flakekorn. Det kan ikke slipes fint igjen. Litt tørrsprøyting skal jeg prøve først for å unngå sig. Sig er jeg godt vant til da 67 modellen min er døpt Sigvart Osteaktig


* 57 flakepistol.jpg (65.8 KB, 448x336 - vist 408 ganger.)

* 57 klarlakk.jpg (56.25 KB, 448x336 - vist 346 ganger.)

* 57 metalflake.jpg (67.42 KB, 448x336 - vist 419 ganger.)
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 18
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!