Snakehollywood
Medlem
  
Innlegg: 104
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #330 på: oktober 23, 2014, 17:43:38 pm » |
|
Hatten av!! Dette ser meget raskt ut 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #331 på: oktober 24, 2014, 08:06:53 am » |
|
* LIKER *
[/quote]
Av antall besøkende på for eksempel SCC tror jeg vi kan telle på 1 finger angående bruk av en 019 screamer og Firestone slicks som vi diskuterer. Mainstream vil jeg ikke kalle det. Motorer med deler fra en annen planet og tidsepoke sammenligner ikke jeg med. Det er ikke poenget med denne bilen. [/quote]
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
    
Innlegg: 752
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #332 på: oktober 24, 2014, 14:05:56 pm » |
|
Det stikker forresten ikke så hardt. Jeg og vi er vant til å være underdogs og trives med det  Underdog? Du? Tullprat! Mainstream sammenliknet med turbo og injection. -BB- Av antall besøkende på for eksempel SCC tror jeg vi kan telle på 1 finger angående bruk av en 019 screamer og Firestone slicks som vi diskuterer. Mainstream vil jeg ikke kalle det. Motorer med deler fra en annen planet og tidsepoke sammenligner ikke jeg med. Det er ikke poenget med denne bilen. Er det flere som har motor med deler fra andre planeter?? Gleder meg stort til de første bildene av ferdig lakkert bil kommer.... Lenge til?? Kanskje det gir undertegnede en dytt i røøøvva STÅ PÅ
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #333 på: oktober 24, 2014, 14:28:51 pm » |
|
Det stikker forresten ikke så hardt. Jeg og vi er vant til å være underdogs og trives med det  Underdog? Du? Tullprat! Mainstream sammenliknet med turbo og injection. -BB- Hos deg er vel bare føreren fra en annen planet  Elles håper jeg på en god slump lakkering i løpet av vinteren. Jeg har tenkt til å starte med litt kjedelig svartfarge innvendig, under og litt rundt omkring. Basegrønnfargen og feltlakkeringene kommer først etter dette. Av antall besøkende på for eksempel SCC tror jeg vi kan telle på 1 finger angående bruk av en 019 screamer og Firestone slicks som vi diskuterer. Mainstream vil jeg ikke kalle det. Motorer med deler fra en annen planet og tidsepoke sammenligner ikke jeg med. Det er ikke poenget med denne bilen. Er det flere som har motor med deler fra andre planeter?? Gleder meg stort til de første bildene av ferdig lakkert bil kommer.... Lenge til?? Kanskje det gir undertegnede en dytt i røøøvva STÅ PÅ
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #334 på: oktober 29, 2014, 13:06:39 pm » |
|
Tirsdagens økt er unnagjort. Fikk ryddet litt i verktøy og deler som var igjen etter bunnplata. Fikk også startet litt på sliperunden på karosseriet. Kun for hånd foreløpig og med kun tilgjengelig Biltema slipepapir. Den svarte dekkfargen pakker seg i papiret, noe som gjør slipeprosessen mye tyngre. Neste gang blir det maskin og annet papir.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #335 på: oktober 29, 2014, 23:11:22 pm » |
|
Bra Jobb Vegard 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #336 på: oktober 30, 2014, 01:12:23 am » |
|
Bilde 4. Bremsene er montert. Her bommet jeg skikkelig første gang og monterte alt opp ned. Pumpa skal være i bunn og brekkhendelen skal være på baksiden samtidig som brekkvaieren kommer inn bakfra. Stikk motsatt av nyere modeller. Bilde 6, 7 og 8. Brekkvaieren er den gamle originale med fettnippel. Selve brekket var litt vanskelig å få på plass. Jeg måtte slipe vekk en god del lakk for å få det på plass.
Er du sikker på dette? Jeg ville ha bytta om høyre og venstre skjold. Da får du sylindre opp, og luftenippel øverst. Håndbrekkvaiere blir fortsatt bakfra, men under.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #337 på: oktober 30, 2014, 08:52:14 am » |
|
Bilde 4. Bremsene er montert. Her bommet jeg skikkelig første gang og monterte alt opp ned. Pumpa skal være i bunn og brekkhendelen skal være på baksiden samtidig som brekkvaieren kommer inn bakfra. Stikk motsatt av nyere modeller. Bilde 6, 7 og 8. Brekkvaieren er den gamle originale med fettnippel. Selve brekket var litt vanskelig å få på plass. Jeg måtte slipe vekk en god del lakk for å få det på plass.
Er du sikker på dette? Jeg ville ha bytta om høyre og venstre skjold. Da får du sylindre opp, og luftenippel øverst. Håndbrekkvaiere blir fortsatt bakfra, men under. Jeg er ikke sikker, men det kan virke som at det er korrekt. Dere får skrike ut hvis jeg fremdeles er på bærtur. Se link. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=6018134
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #338 på: januar 12, 2015, 11:47:06 am » |
|
Klar igjen for innsats..
Nå har jeg for alvor startet med grunnarbeidet før lakk. Sliper og sliper. Det ene bildet viser viktigheten av å ha noe å slipe på før lakk. Sparkelskjøt på glassfiberskjerm.
Motoren i 67 er solgt og jeg trenger en ny. Denne gangen blir det en 82mm SPG rulleveiv og en 88mm sylindersats. Da blir det 1995cc. Blokk tilpasses veiv og veivlager er modifisert til å sprute olje på rådene. Dette skal bli en mildt trimmet motor som krones med de kjørevennlige DCNF forgasserne. Det blir spennende å se om denne motoren vil fungere, spesielt i oljesystemet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #339 på: januar 12, 2015, 12:25:52 pm » |
|
Kult Hva slags topper skal på motoren?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #340 på: januar 12, 2015, 15:03:16 pm » |
|
Jeg har kjøpt et sett med Revmaster i 85,5 borring med 40/35.5 ventiler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #341 på: januar 12, 2015, 18:06:41 pm » |
|
Blir mindre og mindre igjen av svinghjulet ditt gitt... 
 imag0173_ce3e65e4.jpg (52.97 KB. 359x600 - vist 405 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #342 på: januar 12, 2015, 22:54:53 pm » |
|
Tøft. Gleder meg til å se
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #343 på: januar 14, 2015, 14:51:32 pm » |
|
Rattet ditt er klart 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sveins Autohaus
Juniormedlem
 
Innlegg: 58
Bosted: Bergen
Canpro AS
|
 |
« Svar #344 på: januar 14, 2015, 18:33:34 pm » |
|
Snasent svinghjul! Hva er grunnen til så "ekstrem" letting?
|
|
|
Loggført
|
'64 Dobbelkabiner '73 1303S
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #345 på: januar 14, 2015, 19:53:39 pm » |
|
Det er et godt spørsmål, men her er det jeg har lest. Spg veiven er i seg selv veldig tung og har ikke samme behov for normalt svinghjul. Neste punkt er at med ekstremt lett svinghjul vil man minske sjansen for at veivdelene vris ut av posisjon. Denne veiven er kun presset sammen, uten låsepinner eller sveis. Sist vil jeg tro at en allerede turtallsvillig veiv vil kunne snurre med enda mere snert med et så lett svinghjul.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #346 på: januar 14, 2015, 20:16:55 pm » |
|
TØFT!!!
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|
tds
Supermedlem
    
Innlegg: 2005
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
 |
« Svar #348 på: januar 15, 2015, 23:06:27 pm » |
|
hva er vekta på det nå? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #349 på: januar 17, 2015, 19:19:56 pm » |
|
Tror det var smart med tanke på å unngå vridning av veiva. Ser helt rått ut.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #350 på: januar 17, 2015, 21:21:10 pm » |
|
Det er et godt spørsmål, men her er det jeg har lest. Spg veiven er i seg selv veldig tung og har ikke samme behov for normalt svinghjul. Neste punkt er at med ekstremt lett svinghjul vil man minske sjansen for at veivdelene vris ut av posisjon. Denne veiven er kun presset sammen, uten låsepinner eller sveis. Sist vil jeg tro at en allerede turtallsvillig veiv vil kunne snurre med enda mere snert med et så lett svinghjul.
Vedlig tøft svinghjul.  Jeg oxo lurer på hva vekta er. Eneste minus til denne bilen er at det vel er en fordel med tyngre svinghjul akkurat i startøyeblikket på drag-kjøring vil jeg tro. Mer moment(lagret) i det du starter... Kanskje også fordel med mere vekt i forhold til vriding på veiv i startøyeblikket på drag(rivstart) det er nå min mening. Noen med noen fine formeler og teorier som kan belyse dette her kanskje?  Faktisk ville jeg kanskje si at letta svinghjuler er mer egnet på rally-kjøring erller lignende med mye opp og ned i turtall enn på dragracing. I dragracing har jo startøyeblikket såpass mye å si og jeg kan ikke skjønne annet en at det vil være en fordel med tyngre svinghjul i startøyeblikket... mulig jeg tar feil, men det er nå slik jeg ser det i forhold til "lagret" moment... Et svinghjul fungerer jo som en slags demper på raske turtallssvigninger og i så måte må da veiva få en større belastning vridning i det du "napper" ut clutch i startøyeblikket. Hadde svinghjulet stått i andre enden av veiva der reimhjulet er så hadde jeg vært enig...
|
|
« Siste redigering: januar 17, 2015, 21:36:25 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #351 på: januar 17, 2015, 21:36:24 pm » |
|
Mange SPG veiver har tatt kvelden på dragstripa etter hva jeg har lest. De er lite glad i rivstart, spesielt med tungt svinghjul
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #352 på: januar 17, 2015, 21:40:47 pm » |
|
Mange SPG veiver har tatt kvelden på dragstripa etter hva jeg har lest. De er lite glad i rivstart, spesielt med tungt svinghjul
Med et lettere svinghjul så vil jo veiva få en raskere dropp på hastighet i rivstarten , som jeg vil tro vil gi en større vridning, så jeg er ikke helt med deg der. Hvis vi hadde snakket om tungt reimhjul, så er jeg enig...
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #353 på: januar 17, 2015, 23:19:18 pm » |
|
Mange SPG veiver har tatt kvelden på dragstripa etter hva jeg har lest. De er lite glad i rivstart, spesielt med tungt svinghjul
Med et lettere svinghjul så vil jo veiva få en raskere dropp på hastighet i rivstarten , som jeg vil tro vil gi en større vridning, så jeg er ikke helt med deg der. Hvis vi hadde snakket om tungt reimhjul, så er jeg enig... Dette er en veiv jeg absolutt ikke ville brukt til dragrace, spesielt med tanke på den brå starten. Jeg har en spg til som er sveiset som hadde vært en mye bedre kandidat til drag. Denne motoren skal i min 67 modell som skal fungere som en ordinær gatebil med litt ekstra muskler. Her skal det ikke brukes slicks og lyskryssrace holdes til et minimum, avhengig av motstander. Kaksene på Snarøya har jo noen biler verdt å prøve seg mot. Svinghjulet har jeg ikke sett enda så vekten kan jeg ikke si noe om. Motoren til gasseren tar jeg først til neste vinter, forhåpentligvis.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #354 på: januar 18, 2015, 00:27:03 am » |
|
Mange SPG veiver har tatt kvelden på dragstripa etter hva jeg har lest. De er lite glad i rivstart, spesielt med tungt svinghjul
Med et lettere svinghjul så vil jo veiva få en raskere dropp på hastighet i rivstarten , som jeg vil tro vil gi en større vridning, så jeg er ikke helt med deg der. Hvis vi hadde snakket om tungt reimhjul, så er jeg enig... Må jo si meg enig det du sier når jeg tenker meg litt om. vil jo bli fordel med tungt svinghjul ved en rivstart.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #355 på: februar 12, 2015, 08:36:53 am » |
|
Slipeprosessen har stoppet litt opp. Nå er det fokus på å få 67 modellen klar til sommeren. Standard 1200 kasse klar. Bruker denne i stedet for 1500 kassa for å få den litt kortere. Har bare shinet litt opp utvendig og slipt til 12v svinghjul. Svinghjulet målte forresten inn til hele 3895 gram.
Motoren 82x88 (1995cc) kommer seg. Nå er blokka nesten ferdig tipasset det lengre slaget. Veiv går rundt, men det er supertight. Må ta litt mer..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #356 på: februar 12, 2015, 13:32:15 pm » |
|
Hvilke råder og stempler skal du bruge på den 1995 motor?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #357 på: februar 12, 2015, 13:59:42 pm » |
|
Rådene er rullelagrede spg råder. Her har jeg ikke valgmuligheter på lengder. Sylindersettet er aa. Billig og greit.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #358 på: februar 12, 2015, 20:39:10 pm » |
|
Så ingen langslags stempler her altså 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #359 på: februar 12, 2015, 21:29:46 pm » |
|
Jeg vet ikke om det er å få i 88mm. Mener at jeg har noen drøye shims på lur. Det problemet tar jeg når jeg står i det. Her skal ingen fancy dyre deler brukes før jeg vet at oljespraysporene i lagrene fungerer. Stor mulighet for enten null oljetrykk eller for lite olje sprutende på rådene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|