Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #60 på: februar 22, 2011, 14:28:24 pm » |
|
Hadde/har samme problem på turboroadster. Etter å revet vekk alt ekstrakoblinger tidligere eier hadde, tror jeg det blir greit å koble alt sammen. Bruk opp alle jordingsledningene først, og se hva som blir igjen i forhold til hvor langt de andre rekker. Tror du forstår logikken når du først kommer i gang.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #61 på: februar 22, 2011, 18:14:31 pm » |
|
Får se hva jeg finner ut.. er sikert enklere enn det ser ut som.  Kommer neppe til å fjærne alt, men ta ut det som blir i veien og pakke det pent vekk som Rikard sa 
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #62 på: februar 27, 2011, 00:20:03 am » |
|
Har nå innsett at et sveiseapparat ikke hadde vært så veldig domt (skulle hørt på deg før tistlo  ), da det begynner og bli flere og flere småplasser som skulle vært sveiset. Så er da spørsmålet som sikkert er spurt flere ganger før her på forumet: Hvilket apparat skal jeg kjøpe? Og skal jeg ha MIG eller TIG? Vil ha muligheten til og sveise både stål og aluminium, etter hva jeg har lest og forstått er det MIG som da er tingen!? Forslag på et ok sveiseapparat til max 6000 kr.?
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #63 på: februar 27, 2011, 00:37:44 am » |
|
mig(mag) til bil og tig til alu. du kan jo sveisa alu med vanleg apparat og, med litt skifting av diverse deler og gass MEN eg vil påstå att alumig er meir for produksjonsveising og ergo er eit tig apparat det du vil ha for alusveising.. problemet er att tig er forholdsvis uegna til karosserisveising, dvs fullt brukande men litt meir tidkrevande og meir presisjon etc. (= tungvindt framfor mig) hadde valget vert mitt hadde eg kjøpt eit bra mig apparat, og seinare når behovet melder seg heller invistert i ac/dc tig apparat. dei er normalt relativt dyre, men du får jo desse kinesiske rilon apparata billigare og dei skal vist etter sigande vera bra? esab er bra greier. feks esab origomag 170c, det kostar rundt 6k på tilbud. kan sveisa opp til 5mm. du kan og kjøpa orgiomag 150 som er vel opp til ca 3mm stål. det er jo billigare. men i tilleg til apparatet kjem gass, gassregulator(ca800),muligens ein rull tråd(2-300) maska(du vil helst ha automatmaska, ca 1000) og ymse hendigt verktøy som du sikkert har mykje tå frå før av. men kjøp deg skikkeleg apparat du vil ikkje angra! om du e pengalens kan du vel selga noko deler av den japsen du har ståande 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #64 på: februar 27, 2011, 00:58:17 am » |
|
ok, da skjønner jeg litt mer!  Har også skjønt at esab er godt sveiseutstyr, og fant nettopp ut at det er en butikk i nærheten som er forhandler av esab! Så skal komme meg dit så kjapt som mulig å sjekke ut salget.. Sveise aluminium er egentlig ikke noe must akkurat nå, tenkte bare at det hadde vært kjekt.
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #65 på: februar 27, 2011, 00:59:21 am » |
|
... og delene på mazdaratien skal ikke røres!!! 
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #66 på: mars 24, 2011, 11:23:31 am » |
|
..har en mazda bensinpumpe jeg lurte på å bruke..  Men den blir synlig.. Så da ble det en annen.. 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #67 på: mars 03, 2012, 01:23:23 am » |
|
Må vell koste av litt støv på denne tråden.. Jobber litt nå og da med bilen, men pga skolegang 6 timer unna garasjn er det ikke mye tid å tilbringe der.  Bunnplata ble ferdiglakket forje helg og denne helga står girkasse og hjuloppheng for tur. Kassen og alt annet som skal lakkes er ferdig-grunna i kveld så håper å få lakket ferdig i morgen. Kanskje kommer den seg ned på alle fire før helgen er omme! Noen dårlig mobilbilder av bunnplata og girkasse:   
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #68 på: januar 21, 2013, 18:16:46 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #69 på: mars 11, 2015, 14:50:03 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #70 på: mars 11, 2015, 14:53:08 pm » |
|
Ble det 12B motor?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #71 på: mars 11, 2015, 14:53:51 pm » |
|
Er det forresten noen som har tips til hvor jeg får tak i fillt som skal ligge mellom taktrekket og karosseri?
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #72 på: mars 11, 2015, 14:55:06 pm » |
|
Ble det 12B motor?
Nei, kanskje senere  Den på bilde er delemotor til en annen bil. *13B 
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #73 på: mars 12, 2015, 00:41:46 am » |
|
eit lite varsku: slip av all den svarte malingen på bakplata di (og evt. andre sveisedeler) før ny lakk. ellers vil du angra om eitpar år når lakken flassar av
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #74 på: mai 01, 2015, 19:58:21 pm » |
|
Første kjøretur  
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #75 på: mai 01, 2015, 20:43:56 pm » |
|
Gratulerer!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #76 på: mai 01, 2015, 21:48:01 pm » |
|
Takk! Har fortsatt interiør, stereo og litt småtteri igjen da før den kommer på skilter.
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #77 på: juni 17, 2015, 22:43:56 pm » |
|
Noen her inne som har 2" hvit dekkring på 155/60-15? Hadde felgene på dekksjappa men han la ikke ringene på siden dem var for store? Er bortreist på jobb så fikk ikke sett det selv. Må dekkveggen slipes flat for å få ringen til å sitte ordentlig? Post gjerne et bilde av deres hvite dekkvegg og dekk dim! 
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #78 på: juni 25, 2015, 13:07:26 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #79 på: juni 25, 2015, 13:12:37 pm » |
|
Meget pen bil! 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #80 på: juni 25, 2015, 14:26:17 pm » |
|
Denne ble veldig fin , hva heter fargen?
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
Turbohansen
Juniormedlem
 
Innlegg: 50
Bosted: Andøy
|
 |
« Svar #81 på: juni 25, 2015, 22:49:32 pm » |
|
Takk! Fargen er ikke helt rettferdiggjort på bildene.. i sollys er den mye mer gylden. Det er "Volvo Saffron" 
|
|
|
Loggført
|
1969 - VW 1300
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #82 på: juni 26, 2015, 12:48:49 pm » |
|
Likte godt farge kombinasjonen mellom felg og bil!
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
|