|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: februar 09, 2013, 19:57:53 pm » |
|
Hva slags gasser(e) skal den bruke?
009 funker jo, men er definitivt ikke optimalt
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #2 på: februar 10, 2013, 15:14:51 pm » |
|
Doble solex 40
Hva gjør at 009 ikke er optimalt, og hva er bedre? Er helt grønn på dette, så sikkert mange newbie spørsmål.
|
|
« Siste redigering: februar 10, 2013, 18:32:46 pm av LOBO »
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: februar 11, 2013, 18:28:42 pm » |
|
fordelar med el.tenning frå transporter T3 funkar jo bra, og veesentlig rimligare enn den overprisa som hotshop selger
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #4 på: februar 11, 2013, 23:46:19 pm » |
|
Står noe om valg av fordelere på theSamba. Etter hva jeg forstår, gir Porsche-type fordelere mer fortenning enn VW-fordelere. 009 er kjent for å fungere greit (men aldri best...) hvis du har en original Bosch, men mye Kinadrit av kinakvalitet å få kjøpt. På VW er det 010 og 019 som gjelder. 019 for std og litt trimma, 010 for de som er mer trimma. Ta gjerne et søk på theSamba.
Men disse er ikke elektroniske.
6V med elektronisk kan være litt varierende, da spenninga ofte varierer mye mer enn elektronikken liker.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #5 på: februar 11, 2013, 23:53:18 pm » |
|
Hvorfor bytte ut magnettenningen? Den leverer en bedre og lengre gnist enn de fleste fordelere.
Om du velger å bytte så ville jeg gått for fordelerene Kjell Roar nevner. En original 010 koster fort noen kroner, men den er skikkelig god.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #6 på: februar 12, 2013, 00:50:23 am » |
|
Grunnen til at jeg vil bytte ut den jeg har er egentlig kun for looks. Den er så svær at jeg ikke får plass til fram-filteret på viftehuset. Men hvis den er så god som du sier skal det revurderes  ser de anbefaler 022 og 050 fordelere, henholdsvis fra påsh 912 og 356.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #7 på: februar 12, 2013, 10:46:44 am » |
|
Du får gjøre det, men oftest er det "form before function" som gjelder
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #8 på: februar 12, 2013, 10:56:55 am » |
|
Se om Glenn Ring har fordeler overhalt fordeler til salgs på thesamba Jeg var heldig å fikk tak i en god 050 fordler på Ebay til en ok pris - Stift fungerer jo det også :-)
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Snow-Trac ST4
Juniormedlem
 
Innlegg: 51
Bosted: Rindal
|
 |
« Svar #9 på: februar 12, 2013, 13:32:13 pm » |
|
Jeg kjører med magnet på 1600 industrimotor i Snow-Trac, men sliter litt. Virker ikke som den leverer gnist når motortemp. går opp mot ca 100 grader.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #10 på: februar 12, 2013, 13:45:21 pm » |
|
Se om Glenn Ring har fordeler overhalt fordeler til salgs på thesamba Jeg var heldig å fikk tak i en god 050 fordler på Ebay til en ok pris - Stift fungerer jo det også :-)
Ser det ligger et par 050 på samba ja. NOS til 160$. Men hva om jeg kjøper en slik... kan den konverteres til elektronisk? Er det å anbefale (mye arbeid? dyrt? merkbar effekt? pålitelig?) ? Etter kommentaren til Dewil tenkte jeg skitt au, da kjører jeg magneto og slipper alt bryet, men etter kommentaren til Snow-track blir jeg litt dårlig i magen :p Er ute etter en pålitelig og mest mulig vedlikeholdsfri motor som det skal kjøres mange langturer med. Han jeg kjøpte motoren av sa det funka fett  Flere erfaringer med magneto?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #11 på: februar 12, 2013, 14:46:25 pm » |
|
Jeg kjører med magnet på 1600 industrimotor i Snow-Trac, men sliter litt. Virker ikke som den leverer gnist når motortemp. går opp mot ca 100 grader.
Da ville jeg vurdert å skifte den ut, evt se hvordan det ligger an med stift og kondensator. Mine har ikke hatt nevneverdig dårlig effekt ved høyere motortemp.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Snow-Trac ST4
Juniormedlem
 
Innlegg: 51
Bosted: Rindal
|
 |
« Svar #12 på: februar 12, 2013, 15:10:00 pm » |
|
Ja problemene jeg har hatt skyldes jo at det er noe feil med magneten jeg har, så om det er et generelt problem vet jeg ikke. Men den kommer fra en brannpumpe med timetall på 30-40 timer, så det kan nesten ikke være slitasje som har ødelagt den heller.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|