TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #30 på: februar 18, 2013, 13:27:13 pm » |
|
Hva slags gasser er det?
HPMX 44
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #31 på: februar 18, 2013, 13:31:34 pm » |
|
 har du ikke regulator etter bensinpumpen? hvor mye trykk leverer pumpen? I forhold til de bildene du har lagt ut, så ser det ut som om du mangler aux. venturiere på gasserene dine? Ikke regulator,maks trykk på pumpa er 0.10bar.Er Biltema-pumpe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #32 på: februar 18, 2013, 13:33:01 pm » |
|
Har sendt JEE en PM for å få hans mening,men har ikke fått noe svar enda.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #33 på: februar 18, 2013, 13:36:18 pm » |
|
Hva slags gasser er det?
HPMX 44 .jpg) Skjer med at du ikke har del #14?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #34 på: februar 18, 2013, 13:37:23 pm » |
|
Keine anung.Det som sitter på nå er det som fulgte med.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #35 på: februar 18, 2013, 13:42:20 pm » |
|
 I forhold til de bildene du har lagt ut, så ser det ut som om du mangler aux. venturiere på gasserene dine? Hva er formålet med dette,aux venturie altså?
|
|
« Siste redigering: februar 18, 2013, 13:47:17 pm av Ingar »
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #36 på: februar 18, 2013, 14:20:54 pm » |
|
Han har CB upgrade kit... aux'n erstattes av et messingrør.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #37 på: februar 18, 2013, 14:53:40 pm » |
|
Han har CB upgrade kit... aux'n erstattes av et messingrør.
Da har jeg lært noe idag og 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #38 på: februar 18, 2013, 15:28:08 pm » |
|
Kaster ut en teori: Kan det være problemer knyttet til tenning, feks fukt i fordeler? Dette gjør at motoren går dårlig på lavt turtall og skyter, det kan også forklare startproblemene? Problemene ble i stor grad verre etter at kulda kom. Det kan også tildels forklare problemene med bensin i olje, pga mye starterkjøring og ubrent bensin. Henger det på greip? Jeg har sett meg blind på denne motoren pga mye rare feilsituasjoner, motoren her har skapt mye hodebry for Ingar så gode forslag er velkomne
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #40 på: februar 18, 2013, 17:37:15 pm » |
|
Hvem satte sammen denne motoren da? Noen av dere skruene, eller han som bremset? Mr.Hermansen har ikke satt sammen motoren,bare bremset den.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #41 på: februar 18, 2013, 17:45:12 pm » |
|
Men hvis jeg tømmer skiten for olje å heller på ny,vil jeg fortsatt få bensin i olja?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #42 på: februar 18, 2013, 17:47:07 pm » |
|
lukter da bensin av olja på peile pinnen i da heile tatt då??
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #43 på: februar 18, 2013, 17:49:32 pm » |
|
lukter da bensin av olja på peile pinnen i da heile tatt då??
Begynner å bli paranoid,synes det lukter fuel av alt  Skulle hatt en annen manns nese.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #44 på: februar 18, 2013, 17:51:57 pm » |
|
Motoren/olje. Har jo ikke godt av å ha bensin i seg..
Jeg hadde byttet..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #45 på: februar 18, 2013, 17:59:00 pm » |
|
bytt olja og ha på eksakt mengde, og følg deretter med på nivået. og få nokon til å sjå på gassaren vist du ikkje gjer da sjølv.
ser ut som du har stift tenning. korleis ser den ut? vist stiften er berre litt brent eller feil justert stift/tenning so vert den sjølvsagt vansklig å starta og når da er kaldt so kan den gå som ein dass fram til du får skikkeleg lunk på motoren. kombinerar du da med sota tennpluggar so er motoren ivertfall på bertur.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #46 på: februar 18, 2013, 18:00:53 pm » |
|
15w40 eller noen annen olje(vil det utgjøre noe forskjell på problemet)?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #47 på: februar 18, 2013, 18:21:13 pm » |
|
oljeviskositeten har ingenting med om du får bensin i olja eller ikkje. 15w-40 funkar nok bra da
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #48 på: februar 18, 2013, 23:37:00 pm » |
|
Kaster ut en teori: Kan det være problemer knyttet til tenning, feks fukt i fordeler? Dette gjør at motoren går dårlig på lavt turtall og skyter, det kan også forklare startproblemene? Problemene ble i stor grad verre etter at kulda kom. Det kan også tildels forklare problemene med bensin i olje, pga mye starterkjøring og ubrent bensin. Henger det på greip? Jeg har sett meg blind på denne motoren pga mye rare feilsituasjoner, motoren her har skapt mye hodebry for Ingar så gode forslag er velkomne Hvor godt fungerer et oppsett som dette, uten forvarming på forgasser, når det blir kaldt ute? Tenker da på forgasserising og liknende.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #49 på: februar 18, 2013, 23:43:12 pm » |
|
Ikke spesielt godt, enda verre om blandingen er litt feit..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #50 på: februar 19, 2013, 00:03:46 am » |
|
Har forvarming
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #51 på: februar 19, 2013, 00:06:01 am » |
|
Kaster ut en teori: Kan det være problemer knyttet til tenning, feks fukt i fordeler? Dette gjør at motoren går dårlig på lavt turtall og skyter, det kan også forklare startproblemene? Problemene ble i stor grad verre etter at kulda kom. Det kan også tildels forklare problemene med bensin i olje, pga mye starterkjøring og ubrent bensin. Henger det på greip? Jeg har sett meg blind på denne motoren pga mye rare feilsituasjoner, motoren her har skapt mye hodebry for Ingar så gode forslag er velkomne Hvor godt fungerer et oppsett som dette, uten forvarming på forgasser, når det blir kaldt ute? Tenker da på forgasserising og liknende. Det er forvarming. Det er ikke så idelt som 2doble, men brukt samme oppsett på helårsmotor før, fungert utmerket.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #52 på: februar 19, 2013, 00:10:45 am » |
|
Hvor varmt blir røret?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #53 på: februar 19, 2013, 00:14:17 am » |
|
Hvor varmt blir røret?
borret opp så det kommer rikelig med eksos igjennom, du brenner deg på røret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #54 på: februar 19, 2013, 00:45:49 am » |
|
Hvordan ser pluggene ut ?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #55 på: februar 19, 2013, 09:24:25 am » |
|
Vurdert original motor?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #56 på: februar 19, 2013, 10:08:32 am » |
|
Vurdert original motor?
Nei,da selger jeg heller bilen,det kan nok hende jeg gjør uansett,men orginal blir for kjiipt,når motoren funker er det utrolig kult,men sånn som det er nå er det bare et ork å gå ut i garasjen å se den.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|