1303SS
Supermedlem

|
 |
« Svar #30 på: desember 07, 2012, 15:20:55 pm » |
|
Har du sjekka med støperier om å støpe sentrene og så levere til maskinverksted for ferdigproduksjon? http://www.olaussensmetall.no/
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #31 på: desember 07, 2012, 17:12:49 pm » |
|
Noen formening om finish etter fresing? Leveres de "ferdige" eller er de ganske rå i overflaten slik at de krever endel etterarbeid? (Tenker ikke på lakk/detaljering)
Godt spørsmål! Skal forhøre meg og kommenterer det i tråden når jeg vet. De må jo leveres rimelig glatte og fine fra min side syns jeg. "heisan tittet på tråden din her og tenkte jeg kunne innformere litt mere om ev jobben . overflaten på de flater som dreies kan du få ned til den ra du vil ha klarer nok helt ned i 0.8 . freste flater blir nok det samme . uten overflate behandling kan man nok se frese merker men etter grunning og lakk vil ingen ting være synlig."
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Daniel L
Supermedlem

Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #32 på: desember 07, 2012, 18:17:15 pm » |
|
BØSE hjul!!  hadde gjort seg med FEIT kant 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #33 på: desember 07, 2012, 18:21:23 pm » |
|
Men - kunne det ikke gå an for feks Sunaas å sveise det senteret til en alu-bane? De 80-talls skruene er det eneste minuset i mine øyne....
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
JS
Supermedlem

|
 |
« Svar #34 på: desember 07, 2012, 19:12:17 pm » |
|
Men - kunne det ikke gå an for feks Sunaas å sveise det senteret til en alu-bane? De 80-talls skruene er det eneste minuset i mine øyne....
Her tror jeg Øystein er inne på noe - skrudd senter og løse baner er vel den dyre måten å gjøre det på?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem

|
 |
« Svar #35 på: desember 07, 2012, 19:29:22 pm » |
|
Den klare fordelen er jo valgfri bredde/innpress. Viktig ved små serier  . Kan jo ha skjulte skruer? 
|
|
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #36 på: desember 07, 2012, 21:44:01 pm » |
|
Vektarmen som oppstår er jo den samme om man bredder innover eller utover, belastningen blir størst mot innsiden da mesteparten av vekta ligger der om man har negativ camber. Hjulene bak oppnår skjelden/aldri positiv camber så å bredde utover er nok ikke noe å bekymre seg over.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #37 på: desember 07, 2012, 22:25:30 pm » |
|
Vektarmen som oppstår er jo den samme om man bredder innover eller utover, belastningen blir størst mot innsiden da mesteparten av vekta ligger der om man har negativ camber. Hjulene bak oppnår skjelden/aldri positiv camber så å bredde utover er nok ikke noe å bekymre seg over.
Ja det er ikke godt å si hvordan belastningen går opp gjennom et kantret dekk. Er virkelig bare insiden av dekket i bakken? Vet ikke engang om dette kan simuleres uten spesial programmer.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #38 på: desember 08, 2012, 00:49:26 am » |
|
Vanskelig å si, men om man ser på hjulene på bilen i linken (om noe overdreven camber) så vil jo mesteparten av vekta ligge på den innerste delen av felgen tror nå jeg. Vil tro felgen har noe belastning i den øvre delen av felgen diagonalt inn mot senter også. Er nok lettest å se hvordan dette henger sammen ved hjelp av en simulator. En tønneform er nok enklest å se for seg. http://farm6.static.flickr.com/5285/5245409730_cc13901ffb_o.jpg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #39 på: desember 11, 2012, 18:49:44 pm » |
|
Her tror jeg Øystein er inne på noe - skrudd senter og løse baner er vel den dyre måten å gjøre det på? Grunnen til at jeg gikk for skrudde felger var at kunden selv kunne bestemme bredde/innpress. BBS RS baner ble valgt fordi de er lette å få tak i og fås i mange bredder. Liker ikke 5" repro-felger som subber i skjermene foran og som står midt under bilen bak (ombendt trillebår-look)  One-piece-felger i to forskjellige bredder = to freseprogram = dobbel pris. Men hvis man har en alu-bane som passer vil jo det være fullt mulig å få det sveiset på senteret  Jeg selger bare senterne, så kan man gjøre det man vil. Har ikke tid eller mulighet til å endre designet nå desverre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem

Min Cornerstone
|
 |
« Svar #40 på: desember 11, 2012, 22:58:24 pm » |
|
Nå har jo simple centerline kopier gått på skakka i årevis uten at jeg har hørt om noe dødsfall av den grunn...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #42 på: desember 14, 2012, 01:22:57 am » |
|
Sjekk tryneboka gutt ! nabolaget sliter med å få skutt æljen sin, men fete maskiner, det har dem Han er lagt til som venn  Tar kontakt med han neste uke. Jobb 11 timer, 7 dager i uka nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #43 på: februar 16, 2013, 14:53:42 pm » |
|
Prøver en siste gang jeg. Nå eller aldri, siste sjanse.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #44 på: februar 16, 2013, 19:45:23 pm » |
|
Hva er diameteren på senteret? Om noen vil sjekke om de kan passe i f.eks alubaner fra nyere BMW "kapsjelfelger"
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #45 på: februar 17, 2013, 00:25:19 am » |
|
333mm totalt tror jeg det var. Med leppa som felgbaner skrus fast i.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #46 på: februar 17, 2013, 01:56:03 am » |
|
Finner man en bane som passer så er det jo bare å la vær å borre hullene til BBS banene.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #47 på: februar 17, 2013, 17:28:08 pm » |
|
Finner man en bane som passer så er det jo bare å la vær å borre hullene til BBS banene. jooo ja, men blir ikke særlig pent... siden det er en forsenket profil rundt hele senteret som BBS-ringen skal ligge i.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #48 på: februar 17, 2013, 17:50:05 pm » |
|
Bare rent subjektivt synes jeg faktisk dette er de fineste wide5-felgene jeg noen sinne har sett! Stå på LOBO. Med litt reklame i Sverige,Danmark osv, kan det være fler som er intressert og blir det en god del fler, så blir vel prisen litt lavere pr. felg og´
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
|