mai 04, 2025, 23:34:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skifte av kingbolter  (Lest 1434 ganger)
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« på: mars 06, 2013, 21:15:10 pm »

Hvem utfører slikt arbeid og har utstyr til dette?
Helst i Stavanger omegn, men sender lett delene østover om jeg må Rekker tunge

Har en -64 som skal overhales mtp bremser; senkespindler og skiver foran..
Har alle delene liggende!

Alle tips mottas med takk  Gliser
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: mars 06, 2013, 22:28:09 pm »

Møller...  Øyerulling
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: mars 06, 2013, 23:54:26 pm »

- Jonassen på Forus (kjøp delene på forhånd selv så gjør han brosjing/pressing)
eller
- Unneberg bil (deler + arbeid)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: mars 07, 2013, 12:04:40 pm »

Møller...  Øyerulling

Syntes å huske at når møller i stavanger gjorde denne jobben for trond så kosta det ca dobbelt av det det burde koste, og det var sikkert 8-10 år siden. Nå koster det sikkert 4 ganger så mye som det bør koste uten at jeg har sjekka :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: mars 07, 2013, 13:06:07 pm »

Møller...  Øyerulling

Syntes å huske at når møller i stavanger gjorde denne jobben for trond så kosta det ca dobbelt av det det burde koste, og det var sikkert 8-10 år siden. Nå koster det sikkert 4 ganger så mye som det bør koste uten at jeg har sjekka :-)

Nja, ikke helt fair å sammenligne fordi når jeg fikk den jobben gjort så leverte jeg inn bilen. Ergo de måtte bruke tid på å demontere og montere også. Derfor ble prisen totalt inkl alt 4-5k Som kanskje ikke egentlig da var så aller verst. De måtte også handle inne rette verktøy som de ikke hadde (men nå har).
Jeg ville enten kjøpt delene og fått Jonassen på forus til å gjøre det eller sendt ned spindlene til Unneberg som kan fikse alt og returnere.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
ErikTbg
Seniormedlem
****
Innlegg: 278
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: mars 07, 2013, 16:04:04 pm »

Hei

Har selv akkurat byttet både kingbolter og linkpins på min 61 mod. Tok sjangsen og gjorde det meste selv, utom selve brostjingen. Men det skal sies at jeg fikk god hjelp av en video jeg fant på nettet(youtube).

For å presse på plass foringene til kinboltene brukte jeg skrustikka, mens foringen til linkpins banka jeg forsikting inn.

Shimsingen av spindelene er heller ikke noe hokuspokus.

Lykke til!
Loggført

Boble 61 mod, svart z-888
Boble 62 mod, evig prosjekt
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #6 på: mars 07, 2013, 16:36:31 pm »

Flott!
Hører med Jonassen her lokalt først.
Mener jeg har alt av deler...
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: mars 07, 2013, 16:41:29 pm »

Møller...  Øyerulling

Syntes å huske at når møller i stavanger gjorde denne jobben for trond så kosta det ca dobbelt av det det burde koste, og det var sikkert 8-10 år siden. Nå koster det sikkert 4 ganger så mye som det bør koste uten at jeg har sjekka :-)

Nja, ikke helt fair å sammenligne fordi når jeg fikk den jobben gjort så leverte jeg inn bilen. Ergo de måtte bruke tid på å demontere og montere også. Derfor ble prisen totalt inkl alt 4-5k Som kanskje ikke egentlig da var så aller verst. De måtte også handle inne rette verktøy som de ikke hadde (men nå har).
Jeg ville enten kjøpt delene og fått Jonassen på forus til å gjøre det eller sendt ned spindlene til Unneberg som kan fikse alt og returnere.

Stemmer det ja
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!