mai 04, 2025, 13:16:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljelekasje  (Lest 1034 ganger)
SnikendePanda
Nybegynner
*

Vis profil
« på: mars 02, 2013, 18:13:30 pm »

Hei!

Er rimelig fersk når det gjelder boble eller bil generelt (da eg egentlig har 0 interesse for bil og kun driver med mc)

Motoren er en 1300.

Har slitt litt med at bobla lekker olje og har endelig funnet ut hvor det renner ifra. Problemet er bare at eg har ingen anelse hvor på motoren eller hva som er der.

Legger ved et bilde som viser plassen. Virker som det er mellom blokka og viftehuset? Er vertfall rett bak/under det sølvfarga røret som er bak. Renner rimelig greit ut når eg gir gass.

Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
Gaffel
Supermedlem

That's what she said..

Vis profil
« Svar #1 på: mars 02, 2013, 18:39:33 pm »

ok det ser ut som om det kan komme fra oljekjøleren din. den sitter inni viftehuset litt på venstre side av blokka. er grei skuring å få av viftehuset,skru av oljekjøleren og bytte to oljetettninger som sitter på kjøleren.
 det kan være andre ting også. synes gasseren din så grisete ut. kanskje det lekker olje fra luftfilteret? olje i filteret på gamle vw's vettu
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
SnikendePanda
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #2 på: mars 02, 2013, 18:49:13 pm »

Forgasseren lekker sånn smått så er klar over den feilen. Har bestilt nye deler til den.

Takker for tipset angående oljekjøleren. Skal ta å sjekke det ut ved neste anledning Glad
Loggført

75' 1300 jeans
"Kjøringa er bare unødvendig opphold i vedlikeholdet"
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!