mai 05, 2025, 22:24:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: HVOR BLÅSER VINDEN...?  (Lest 2751 ganger)
FUSENTAST
Supermedlem

Trønder i eliksir

Vis profil
« på: april 25, 2008, 11:30:49 am »

Når man sitter i glasshus er det lett å observere verden rundt seg med et skjevt øye.
Et Øye som ser det den vil se og ting som kommer hardt inn fra venstre. I glasshus er det ofte varmt....opp mot 90 grader i hjørnene, og klarer man å skimte skogen for bare trær er det lett å se svingninger i verden....også i Folkevognverden.
Da tenker jeg mest på de svigninger som gjenspeiler seg i folks smak. Alle husker vel Porsche-looken som var fet en gang i tiden. Men dette kan diskuteres i en av JHU`s tråder....altså det med smak i fht byggestil.
...jeg tenker mer på den svigningen som går mellom type bil det bygges på...og som folk vil ha.
Pendelen svinger og fra å ha sett både Notch og T3-hype-bølgen vokse seg sterk og "dø ut" for få år siden....så er det Tsunami-bølgen med T2 som nå rir verden.
Nå skal alle ha buss...mange gir opp hypen på splittbuss og tar tiltakke med en bay....men alle skal helst ha en buss i samlinga.
At det er knapphet er det tydelig å se på prisene. Både antallet levert til landet og tildels hard bruk de første årene, betyr at det er færre T2 enn det er bobler...men fortsatt skal alle ha buss...
Hvorfor spør jeg meg da...?
Er det at alle er lei bobla...? Eller har alle med buss også ei boble og vil ta steget opp...? Er det for at bilen er praktisk...?
Er det camping-linken folk støtter seg på...?

Har selv ett par eksemplarer av de T2 jeg har lyst på....og takker for at jeg kjøpte i en tid da prisene fortsatt var tålelig...nå ser det ut som skogsvrak kan dras frem og selges..

Men hvor vil vinden blåse videre...?
Er det ikke på tide at flere får opp øynene for Ghia...? Billig-dollar-markedet i USA flyter over av sorten....
Hva med boblecab...?

Eller blir det med dette som jazz...? AT det er bare noen få utvalgte som liker det...? Ikke noe for den gemene store hop...?
Loggført

SCREWDRIVER #1
SplitMan
VSN
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: april 25, 2008, 11:40:26 am »

Artig! Helgardering er veien til lykke....har jeg funnet ut. Feberen og humøret svinger for en selv også - ett år er det det ene og det neste er det andre - om man forstår. Har man helgardert, finner man utløp for både delesanking, ny-deleinnkjøp, mekking og kjøring - for alle arter. Anbefales.
Loggført

SCREWDRIVER #2
.LP
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 25, 2008, 12:21:52 pm »

Er det ikke meningen at man skal ha en av hver type og variant da?

har man en oval så drømmer man om en splitt også, osv.

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
EspenX
Supermedlem

Praise the raised

Vis profil
« Svar #3 på: april 25, 2008, 12:34:21 pm »

Nå er jeg helt uenig at "mange gir opp hypen på splittbuss og tar til takke med en bay". Må være lov å like en bay for bays skyld. Når det er sagt, hvorfor alle skal ha buss:

Jeg fikk øynene opp for VW-buss etter å ha sett hva andre har gjort med bussene sine. Helt konkret var det bussene til Holmsen, BT, Martin og Børge som sendte meg på buss-kjøret Glad Og sånn er det vel, fine biler avler flere fine biler. Og VW-buss har kanskje vært undervurdert i endel år. Og så er de utvilsomt mer praktiske på treff og turer enn både Boble og Ghia Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Espen/VW54
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: april 25, 2008, 13:13:15 pm »

Artig spørsmål. Har selv hatt både 03 og t3. Buss er på ønskelista, men som det blir sagt. Prisene er høye nå. Men sikler mer på en 356 kopi. men med skikkelig maskinist.

Men men, det er heldigvis lov å drømme. Og ønske seg nye biler.
Loggført
Syncronaut
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: april 25, 2008, 15:26:33 pm »

Jeg synes det er så hyggelig med disse fredagstrådene dine, Fusen! Dessuten er de så lette å få øye på i listen over "nye innlegg siden forrige besøk"...

Interessant at du forsøker å selge inn boble-cab som en populær bil her blant (hovedsaklig) gutter...  Rekker tunge Blunker
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Jalle
Supermedlem

Klubbløs #006

Vis profil
« Svar #6 på: april 25, 2008, 15:40:12 pm »

Kan bare stå for egne meninger. Men jeg kunne godt tenkt meg buss igjen, og ville tatt til takke med en (tidlig) bay siden splittene ligger "der oppe". Buss var veldig kjekt på tur, soveplass over marka og man fikk med seg det man måtte ønske. Men en ting jeg har sakt lenge er at jeg vil ha meg en Notch, og det skal jeg ha meg en vakker dag. De er bare dritkule. Men jeg tror jeg må ha en ferdig boble ved siden av, uansett hvilken type som måtte bli den neste.
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
.LP
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 25, 2008, 15:47:42 pm »

Kunne ha tenkt meg en Doka jeg, god plass inni, og liten lasteplatt for å rettferdiggjøre dens eksistens..

Kan jo hende man må ut og kjøpe blomsterjord eller noe slikt i disse vårtider.

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
holmsen
Supermedlem

Vis profil
« Svar #8 på: april 25, 2008, 16:03:25 pm »

Kul tråd  Glad Var sjøl fast bestemt på at når ny vw skulle i hus denne gangen,vært uten i 12 år, var det bay som gjaldt. Og som Espen sier,,buss er helt overlegent på treff og andre turer rundt om i landet.Og så hyggelig det er å putre rundt i en buss da gitt,kontra en illsint boble med kvikk service motor i  Gliser

Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Notch67
Supermedlem

Vis profil

« Svar #9 på: april 25, 2008, 17:15:52 pm »

The answer my friend is blowing in the wind. Hva som blir det neste er ikke godt å si. Jeg håper T2 bølgen, og det at folk redder skogsvrak, fører til at flere får utviklet sveiseferdighetene sine. Dette vil kanskje gi flere mot til å prøve seg på de notoriske rustbøttene T3 og Ghia. Og så ruller snøballen igjen: prisene stiger og  tilgang på deler blir bedre. Just my 2 Cents.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
FUSENTAST
Supermedlem

Trønder i eliksir

Vis profil
« Svar #10 på: juni 06, 2008, 10:29:29 am »

Når man sitter i glasshus er det lett å observere verden rundt seg med et skjevt øye.
Et Øye som ser det den vil se og ting som kommer hardt inn fra venstre. I glasshus er det ofte varmt....opp mot 90 grader i hjørnene, og klarer man å skimte skogen for bare trær er det lett å se svingninger i verden....også i Folkevognverden.
Da tenker jeg mest på de svigninger som gjenspeiler seg i folks smak. Alle husker vel Porsche-looken som var fet en gang i tiden. Men dette kan diskuteres i en av JHU`s tråder....altså det med smak i fht byggestil.
...jeg tenker mer på den svigningen som går mellom type bil det bygges på...og som folk vil ha.
Pendelen svinger og fra å ha sett både Notch og T3-hype-bølgen vokse seg sterk og "dø ut" for få år siden....så er det Tsunami-bølgen med T2 som nå rir verden.
Nå skal alle ha buss...mange gir opp hypen på splittbuss og tar tiltakke med en bay....men alle skal helst ha en buss i samlinga.
At det er knapphet er det tydelig å se på prisene. Både antallet levert til landet og tildels hard bruk de første årene, betyr at det er færre T2 enn det er bobler...men fortsatt skal alle ha buss...
Hvorfor spør jeg meg da...?
Er det at alle er lei bobla...? Eller har alle med buss også ei boble og vil ta steget opp...? Er det for at bilen er praktisk...?
Er det camping-linken folk støtter seg på...?

Har selv ett par eksemplarer av de T2 jeg har lyst på....og takker for at jeg kjøpte i en tid da prisene fortsatt var tålelig...nå ser det ut som skogsvrak kan dras frem og selges..

Men hvor vil vinden blåse videre...?
Er det ikke på tide at flere får opp øynene for Ghia...? Billig-dollar-markedet i USA flyter over av sorten....
Hva med boblecab...?

Eller blir det med dette som jazz...? AT det er bare noen få utvalgte som liker det...? Ikke noe for den gemene store hop...?

Tony...du som står uttafor glasshuset og kaster stein....inn. Hva tror du...?
Loggført

SCREWDRIVER #1
Tony China
Seniormedlem

49% Motherfucker 51% Son of a bitch

Vis profil
« Svar #11 på: juni 06, 2008, 10:40:06 am »

Fusen..... jeg bor i et glasshus.....fullt av stein....

Jeg har hatt den glede å kjøre SCC busen noen ganger, da fant jeg ut at mine ytre mål ikke stemmer nevneverdig med den gjennomsnittlige tysker fra 71. Men sterk i armene bør man være...
Nei T2 er ikke min greie, i min vw verden er det ett stuk som teller, gasser. Ikke mange gassere på skilt og det nærmeste da er Cal look...
Håper dette var en stor nok stein for deg.
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!