Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« på: desember 13, 2007, 10:05:26 am » |
|
Hei, jeg har en 1968 Variant som har fått seg en trøkk eller to i gulvet. Pga dette og rust skaffet jeg meg et par brukte bunnplater for å sveise inn (hele eller deler av platene). Når jeg fikk dem i hus oppdaget jeg kjapt et par forsterkinger på undersiden i form av en langsgående bred u-profil på hver side, som går fra fronten og bak til der seteskinnene starter (se de to nederste bildene i denne posten: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,425.msg4633.html#msg4633, dersom du ikke skjønner hva jeg mener). Noen som vet når disse kom, og evt annen grunn til dem enn ren forsterking av bunnplaten (som min viser nødvendigheten av...)?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1 på: desember 13, 2007, 12:28:07 pm » |
|
vet ikke akkurat hvorfor de kom,men sikker som en forsterkning er på de senere modeller i allfall ca-70 og opp. Jeg sveiset inn disse på varianten 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: desember 13, 2007, 12:43:17 pm » |
|
"...the later pans, starting in 68 or 69 got a pair of floor reinforcement beams ("U" channels) that stiffened the floor in case of front impact (crash absorbsion)..."
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #3 på: desember 13, 2007, 13:08:05 pm » |
|
Jeg sveiset inn disse på varianten
Jeg kommer til å gjøre det på min, jeg også...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #4 på: desember 13, 2007, 13:10:48 pm » |
|
"...the later pans, starting in 68 or 69 got a pair of floor reinforcement beams ("U" channels) that stiffened the floor in case of front impact (crash absorbsion)..."
Takk! Har du en kildehenvisning til meg? Noen som kan huske å ha sett noe om evt ettermontering av slike? Med tanke på alt av rare ting som kan og kunne ettermonteres på div VW-modeller, burde det jo eksistere noen papirer på ettermontering av disse også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: desember 13, 2007, 13:18:05 pm » |
|
Ingen bedre kilde enn thesamba.com, og et innlegg der.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #6 på: desember 13, 2007, 18:02:03 pm » |
|
de gir seg selv med montering da de passer rett på liksom...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #7 på: desember 13, 2007, 22:13:30 pm » |
|
OK. Jeg har to hele bunnplatehalvdeler, så jeg regner med det vil gå greit å ta mål for å flytte over forsterkingene (jeg kommer nok bare til å bytte en halvpart av en av bunnplatene som står i bilen...).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #8 på: desember 14, 2007, 00:52:25 am » |
|
Gulvet på 64 modellen min har ialle fall ikke slik forsterkninger..
Lurer på om disse er på min sene 72...Tror ikke det. Er 3-punkts fester for setene ala Golf/1303 på den iallefall - Sjekker ved neste tur på "lageret".
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #9 på: desember 14, 2007, 01:40:02 am » |
|
en -69 fastback jeg hadde...hade ikke disse...men en -70 hadde det.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #10 på: desember 15, 2007, 19:24:58 pm » |
|
Var under en 68 i dag. Den hadde det. Min 67 har det ikke.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #11 på: desember 16, 2007, 00:02:28 am » |
|
Var egentlig ganske sikker på at disse kom sammen med irs bakstillinga, men ble usikker etter denne diskusjonen.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Anders Peder
|
 |
« Svar #12 på: desember 16, 2007, 13:10:18 pm » |
|
jepp jepp . 73 har slike ..
|
|
« Siste redigering: januar 16, 2009, 08:42:33 am av Anders Peder »
|
Loggført
|
Vw Boble type 1 1965 Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #13 på: desember 16, 2007, 15:39:05 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #14 på: desember 17, 2007, 09:39:12 am » |
|
Hmmm, dette virker merkelig... Det virker jo som dette ble introdusert omkring 1968/69/70, men at Zefiros -73 ikke har det  Kan det ha vært modellavhengig, da tro?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #15 på: desember 17, 2007, 09:51:51 am » |
|
68'n var en fastback
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #16 på: desember 17, 2007, 18:55:20 pm » |
|
Disse kom i 1968 og sluttet i 72,når nyere bunn kom. Ja de har litt med forsteking av bunnen,Sikkerets bilen selv Type 3. Det er nok litt lurte å montere de. Magne
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Spet
Medlem
  
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde
M&R
|
 |
« Svar #17 på: desember 18, 2007, 02:31:54 am » |
|
68'n var en fastback
hehe:) da slipper jeg med andre ord å se etter selv..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #18 på: desember 18, 2007, 02:35:13 am » |
|
min -69 fastback (kortnese) hadde ikke
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Spet
Medlem
  
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde
M&R
|
 |
« Svar #19 på: desember 18, 2007, 02:55:29 am » |
|
får se litt i papirene selv imorra.. selgeren som sa 68mod(eller, sa han det  ).. kjøpte nettopp bilen en av disse kalde vinterdagene, og da er det lett å sjekke noe mindre detaljer enn på en godværsdag. sitter ikke på den store kunnskapen på disse bilene, men jeg mener på at min er en langnese? Denne tråden begynner i det minste å bli ganske fargerik 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #20 på: desember 18, 2007, 14:37:57 pm » |
|
Disse kom i 1968 og sluttet i 72,når nyere bunn kom. Ja de har litt med forsteking av bunnen,Sikkerets bilen selv Type 3. Det er nok litt lurte å montere de. Magne
Magne KAN!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #21 på: desember 18, 2007, 15:13:51 pm » |
|
Disse kom i 1968 og sluttet i 72,når nyere bunn kom. Ja de har litt med forsteking av bunnen,Sikkerets bilen selv Type 3. Det er nok litt lurte å montere de. Magne
Magne KAN! Det tror jeg på! Men de kom nok i -69 (altså modellår 1969), for min Variant fra april/mai 1968 har ikke disse... Jeg spurte om det samme på det engelske type 3 & 4 forumet, og der kom det opp svar om forsterkninger ift amerikanske sikkerhetskrav fom 1968 (f eks i bakre innerskjermer), og igjen i 1970 når "kassestøtfangerne" kom. De skal nok på plass på Varianten min de som jeg har liggende, ihvertfall.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #22 på: desember 18, 2007, 16:06:21 pm » |
|
Etter 15 Aug 1968.det er modelskiftet.
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #23 på: desember 18, 2007, 19:08:39 pm » |
|
trur det blei litt hippsomhapp i overgangs perioden som vanlig med VW for det finnes modeller innen for de årene som nevnes her som IKKE har.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #24 på: desember 18, 2007, 21:02:41 pm » |
|
Etter 15 Aug 1968.det er modelskiftet.
Er fersking på t3. Det var da langnesen kom 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #25 på: desember 18, 2007, 21:18:33 pm » |
|
modell skifte for langnese var i august -69 (som da er en -70 modell bil)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #26 på: desember 18, 2007, 21:24:59 pm » |
|
ok takker
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #27 på: desember 18, 2007, 21:53:04 pm » |
|
hehe og min 72 har
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
Spet
Medlem
  
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde
M&R
|
 |
« Svar #28 på: desember 19, 2007, 02:09:59 am » |
|
Da har jeg lest litt i ett visst vognkort, og det viser seg at min fastback er førstegang`s-registrert i nittenhundreogsyttien..
Fikk og i gang maskineriet, så da gjenstår finjusteringene på den biten.
Noen som kjenner til denne grå fastbacken med type4-motor, tidligere bosatt i bartebyen med stedsnavnet "Heimdal" stemplet i panna?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Frodo
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim
Life's too short to dance with ugly women.
|
 |
« Svar #29 på: desember 19, 2007, 15:15:58 pm » |
|
Da har jeg lest litt i ett visst vognkort, og det viser seg at min fastback er førstegang`s-registrert i nittenhundreogsyttien..
Fikk og i gang maskineriet, så da gjenstår finjusteringene på den biten.
Noen som kjenner til denne grå fastbacken med type4-motor, tidligere bosatt i bartebyen med stedsnavnet "Heimdal" stemplet i panna?
Brodern (3 nuller)hadde denne først. Lakkert i sølv-rosa. Har vært innom Fanten og BKP også
|
|
|
Loggført
|
Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
|
|
|
|