HenningA
Supermedlem
    
Innlegg: 670
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
 |
« på: mars 22, 2013, 13:09:15 pm » |
|
Null dollar til Puma o.l, men må få bilen neeed litt hvertfall. Må ha i noe vekt foran. Hva bruker folk?? Sandsekk, metall, stein, betong :-) Åpen for de fleste forslag unntatt folk....
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #1 på: mars 22, 2013, 13:12:36 pm » |
|
Slipp ut luft.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #2 på: mars 22, 2013, 13:14:52 pm » |
|
Slipp ut luft.
Det er ihvertfall lurt! Det finnes mange mindre lure måter å senke på... vekt i reservehjulsbalja, fjerne torsjonsfjører, kutt, vri og sveis av forstilling...
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
GraffsT1
Supermedlem
    
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog
Urskog VW Aircoolers
|
 |
« Svar #3 på: mars 22, 2013, 13:20:51 pm » |
|
Vente til det er Dollar i lomma? 
|
|
|
Loggført
|
Urskog VW Aircoolers
'66 mod t1 rat (byttet bort) '72 Fastback
|
|
|
HenningA
Supermedlem
    
Innlegg: 670
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
 |
« Svar #4 på: mars 22, 2013, 13:41:41 pm » |
|
Slipp ut luft.
Det er ihvertfall lurt! Det finnes mange mindre lure måter å senke på... vekt i reservehjulsbalja, fjerne torsjonsfjører, kutt, vri og sveis av forstilling... Var vel denne vektideen jeg tenkte på
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #5 på: mars 22, 2013, 13:58:29 pm » |
|
På min første bil skrudde jeg av forstillingen, kappet, vridde 11mm og fikk en til å sveise = gratis og passe lavt men ikke godkjent. Gjort på en helg.
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7580
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #6 på: mars 22, 2013, 15:52:32 pm » |
|
"Luresenk" brukes ikke....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #7 på: mars 22, 2013, 16:00:18 pm » |
|
Bare "lur senk"
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #8 på: mars 22, 2013, 19:46:21 pm » |
|
Vente til det er Dollar i lomma?  Enig!
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #9 på: mars 23, 2013, 00:26:03 am » |
|
Vente til det er Dollar i lomma?  Enig! Ja, det er en stund igjen til sesongen starter ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #10 på: mars 23, 2013, 08:29:00 am » |
|
Kapp og vri forstilling som kalle sier er jo slik de gjorde det i gode gamle dager, har du noen som er flinke å sveise er jo dette kurant. Det er jo mer enn et par her inne som har modifiserte forstillinger som er kappa her og der så dette bør gå. Men, har hørt historier fra flere hvor forstilliger har knekt under kjøring, altså finn noen som kan sveise skikkelig hvis du velger denne metoden. Du kan jo også kjøpe "puma" justerere og lage en skikkelig justerbar senkeforstilling av ei original forstilling uten å kappe røra, da snakker vi ikke om en neve dollars, mer et par uker med ukepenger  Linken viser hva du trenger, men er til nyere biler enn din, de fås også til eldre http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=23397&group=0&subgroup=----Det er vel flere her som er på wolksworld show denne helga, få noen til å kjøpe for deg der vel.....
|
|
« Siste redigering: mars 23, 2013, 08:32:41 am av Kjetil L »
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #11 på: mars 23, 2013, 09:51:25 am » |
|
Nå har jeg til dags dato kun rotet med gamle forstillinger, men lurer fortsatt på det samme. Er det faste punktet i ei forstilling festet annerledes på forstillinger som feks er nyere enn 1960? Den gangen jeg kjøpte slike "puma style" justeringer som skulle sveises på en 1958 modell forstilling så tenkte jeg på det samme. Innen den biten i midten var løs så var det max 2 felter på røret som så vidt holdt de sammen og puma justeringen hadde ikke sjans til å dekke over disse hullene. Er pregene som holder senterpunktet mindre på nyere forstillinger? På de gamle er det to avlange preger på vær side av røret.
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #12 på: mars 23, 2013, 10:15:01 am » |
|
Du sier noe der.... har aldri gjort denne jobben selv.
Sjekket en 56 forstilling jeg har liggende og tror det blir vanskelig å bruke slike innsatser der. Senteret på denne er vel likt som på andre forstillinger opp til 1965.
Kapp og vri, blir det sveist skikkelig så er det i alle fall bedre enn 100 kg i reservehjulsbrønnen.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #13 på: mars 23, 2013, 13:09:31 pm » |
|
I mitt tilfelle endte jeg opp med å kappe ut ca 5 cm i midten på begge rørene og erstatte med et rør som ble maskinert utvendig og innvendig til like mål som det orginale røret. Dette ble så sveiset inn komplett med pumajusteringen ferdig påsveiset og jobben ble totalt sett ennå større enn om jeg skulle sveiset inn Sway Away's 
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
|