mai 05, 2025, 13:34:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: To folder rag-top.... Ulikheter på ulike modeller?  (Lest 823 ganger)
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« på: mars 21, 2013, 23:30:10 pm »

Min far holder på å sveise opp et 56 modell T1 tak til å bli et karosseri.... http://www.vwnorge.no/index.php/topic,17316.0.html  På denne bilen er planen å sveise inn en to folder rag-top. Rag-top'n har jeg allerede og den ser tilsynelatende komplett ut men jeg aner ikke hvilken årsmodell den kommer fra. Siden bilen blir en 100% bastard spiller det uansett liten rolle, men det hadde vært moro å vite omtrent alder på greiene.

Noen som kjenner til forskjellene og hva som kjennetegner de ulike modellene? Har dessverre ikke bilder av utkappet tilgjengelig men kan ordne det hvis noen kan hjelpe med å identifisere det jeg har.
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...

Vis profil
« Svar #1 på: mars 22, 2013, 00:10:01 am »

Hvis taket er fra en 56-modell, finns tre forskjellige versjoner....

Kort fortalt den første, fra august 55 til november, den andre fra november 55 til mai 56, og deretter praktisk talt uforandret fra mai 56 til 63 (67 på standard boble). Blei vel nytt sveivehåndtak i 62/63 som største forandring, og plastskinner i bakkant. De 2 første på 56 modellen har firkantede bakre hjørner, mens det siste og vanligste har 4 runde hjørner.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!