Ruggen
|
 |
« Svar #90 på: mai 04, 2013, 16:23:01 pm » |
|
Da får han vel god pris på deler han trenger også vel?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #91 på: mai 04, 2013, 16:53:38 pm » |
|
3000 visningar på 10 dagar, trur "folket" er litt nyskjerrige....- og bra er det  Arnstein 4000 nå. Er ikke bare det at vi er interessert, men er jo også mange bilder her. Mange av oss har vel også tenkt på å gjøre det du har gjort...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #92 på: mai 04, 2013, 16:59:25 pm » |
|
Det er så morro å se på disse bildene, for en fremgang. Ser veldig forskjell på om det er fulle arbeidsdager på flere karer, enn om det er en mann på kveldstid etter full jobb,kone, unger, hus og hage. Ser veldig bra ut!!
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #93 på: mai 04, 2013, 19:04:16 pm » |
|
Det er så morro å se på disse bildene, for en fremgang. Ser veldig forskjell på om det er fulle arbeidsdager på flere karer, enn om det er en mann på kveldstid etter full jobb,kone, unger, hus og hage. Ser veldig bra ut!!
Dette er tingen for å få fart på prosjektet Gullik 
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #94 på: mai 04, 2013, 22:15:09 pm » |
|
John Husk det er 40Mil Polaker og i Norge er vi kun 5mil Jordepler folk da må du ikke svart male alle sammen det er ikke lurt  Stå på Ser at du har Handler deler Fra Karl UK Autocraft er tingen Du husker hva jeg sa om Gulvet  Dette blir nok bra til slutt Anbefaler du Autocraft fremfor Scoefield? Du kan lese litt om erfaringer med Autocraft vs. KlassisFab/andre leverandører av karr.deler i denne tråden, Rolf: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=478200
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #95 på: mai 05, 2013, 07:58:48 am » |
|
John Husk det er 40Mil Polaker og i Norge er vi kun 5mil Jordepler folk da må du ikke svart male alle sammen det er ikke lurt  Stå på Ser at du har Handler deler Fra Karl UK Autocraft er tingen Du husker hva jeg sa om Gulvet  Dette blir nok bra til slutt Anbefaler du Autocraft fremfor Scoefield? Du kan lese litt om erfaringer med Autocraft vs. KlassisFab/andre leverandører av karr.deler i denne tråden, Rolf: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=478200Da fikk jeg noe å lese på tidlig søndag morgen, takk for det Dag.
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #96 på: mai 05, 2013, 15:49:25 pm » |
|
John Husk det er 40Mil Polaker og i Norge er vi kun 5mil Jordepler folk da må du ikke svart male alle sammen det er ikke lurt  Stå på Ser at du har Handler deler Fra Karl UK Autocraft er tingen Du husker hva jeg sa om Gulvet  Dette blir nok bra til slutt Anbefaler du Autocraft fremfor Scoefield? Du kan lese litt om erfaringer med Autocraft vs. KlassisFab/andre leverandører av karr.deler i denne tråden, Rolf: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=478200Autocraft har levert fantastisk gode deler til min dobbelkabin til en svært billig penge. (Jeg har hatt fordelen av gratis frakt i UK og tatt med i bagasjen hjem til Norge) Ingen tilpassing av nye deler er nødvendig. Gamle biler derimot, trenger avogtil litt tilpassing 
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #97 på: mai 05, 2013, 19:58:42 pm » |
|
Må være en deilig følelse å sitte og se detta blir gjort av folk som virkelig ser ut til å kunne det de gjør. Fort og bra. Moro å følge.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #98 på: mai 06, 2013, 00:16:33 am » |
|
Må være en deilig følelse å sitte og se detta blir gjort av folk som virkelig ser ut til å kunne det de gjør. Fort og bra. Moro å følge.
He he, til no har det kun vert ein solskinshistorie, får håpe det forsetter slik. Men må innrømme at eg hadde sommerfugler i magen når eg reiste i frå Polen. Har forsikret bilen mot tyveri for 150 000 kr før eg reiste nedover. Bruker Tryg Vesta og det var ingen problemer. Måtte/burde ha med grønt kort også. Det for å få lettere hjelp i Polen, er vist ein form for garanti for event bilbergings selskap. Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #99 på: mai 06, 2013, 09:35:37 am » |
|
Har en bekjent som har fåt restaurert noen bobler der nede, superfornøyd. For tiden har de holdt på å restaurere en T34 halvautomat, men han ble rimelig nervøs da det en lengre periode var taust derfra!! Tror det ordner seg for ham, men han var vel redd den var "forsvunnet" en stund.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #100 på: mai 06, 2013, 15:03:49 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #101 på: mai 06, 2013, 15:49:46 pm » |
|
Oppstart av motoren i Polen Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #102 på: mai 06, 2013, 17:08:41 pm » |
|
Megasquirt på T4'n? I såfall skulle jeg likt og ha en kopi på det mappet til min blir klar....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #103 på: mai 07, 2013, 19:22:00 pm » |
|
Og vi ser gjerne mer bilder av grenrør, turbo plassering osv fra 03'en :-)
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #104 på: mai 07, 2013, 20:06:49 pm » |
|
Og vi ser gjerne mer bilder av grenrør, turbo plassering osv fra 03'en :-)
Ja!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #105 på: mai 07, 2013, 21:29:43 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #106 på: mai 07, 2013, 22:00:53 pm » |
|
Og vi ser gjerne mer bilder av grenrør, turbo plassering osv fra 03'en :-)
Siden eg sjølv drog denne tråden litt offtopic i påvente av meir bilder frå Polen så kjem det nokre bilder til av 03`en. Den hadde kanskje fortjent ein eigen tråd. Men men, tiden får vise. Det som er lite av på det norske vw forume, er av sjølve oppsetting av megasquirt. Men med hjelp av youtube og shoptalks har eg fått liv i min motor. Eigen tråd om MS trur eg kunne vert inntresant for mange.
 rsz_381.jpg (126.6 KB. 800x479 - vist 881 ganger.)
 rsz_383.jpg (107.73 KB. 359x600 - vist 788 ganger.)
 rsz_769.jpg (91.57 KB. 800x451 - vist 769 ganger.) Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #107 på: mai 07, 2013, 22:04:14 pm » |
|
Jeg liker eksosen din.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #108 på: mai 07, 2013, 22:10:05 pm » |
|
Jeg liker eksosen din.
Takk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #109 på: mai 07, 2013, 22:39:04 pm » |
|
bra prosjekt. Det jeg har hørt om Polen repp er positivt. Håper det går bra 
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #110 på: mai 07, 2013, 23:25:46 pm » |
|
Vi hadde en egen ms tråd for en stund siden. Er en del som kjører med det etterhvert
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #111 på: mai 08, 2013, 00:06:27 am » |
|
skal sei da går undå på dokaen ja!  eg stemmer for ny tråd på 03en!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #112 på: mai 08, 2013, 11:50:01 am » |
|
Eg stemmer for ny tråd på 03en!
X2! Ser godt ut! Holder på men en T4 med turbo jeg også, tenkte å plassere tubo på samme plass som du har gjort Jeg har DTM viftehus, T4 EFI innsug som er nedkappet med trykkobser på hver side og et spjell i midten Ser ut til at du ikke måtte modifisere brannveggen for å få trykkrøret fra turbo til motorrommet? Fikk du turboen høyt nok til at det drenerer tilbake til sump uten problemer, eller må du pumpe?
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #113 på: mai 08, 2013, 19:12:33 pm » |
|
Meire bilder av planet og under ved motor rommet.
 rsz_img_9915.jpg (93.41 KB. 800x600 - vist 736 ganger.)
 rsz_img_9916.jpg (96.23 KB. 800x600 - vist 665 ganger.)
 rsz_img_9917.jpg (96.69 KB. 800x600 - vist 680 ganger.)
 rsz_img_9919.jpg (95.01 KB. 800x600 - vist 738 ganger.)
 rsz_img_9918.jpg (100.25 KB. 800x600 - vist 677 ganger.) Alt av transport lakk blir slipt ned til "bart" stål før epoxy grunning skal på. Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #114 på: mai 09, 2013, 09:55:21 am » |
|
Eg stemmer for ny tråd på 03en!
X2! Ser godt ut! Holder på men en T4 med turbo jeg også, tenkte å plassere tubo på samme plass som du har gjort Jeg har DTM viftehus, T4 EFI innsug som er nedkappet med trykkobser på hver side og et spjell i midten Ser ut til at du ikke måtte modifisere brannveggen for å få trykkrøret fra turbo til motorrommet? Fikk du turboen høyt nok til at det drenerer tilbake til sump uten problemer, eller må du pumpe? Hei Du får det sikkert til med DTM viftehuset, men eg er glad eg har Porsche kappa. Den er ganske lav i bakkant og ein har "relativt" god plass for rør i bakkant. Har brukt 2" på trykk og 2,5" frå filter til turbo. Turboen min ligger heilt i grenseland lavt, mulig eg lagar meg nye rør til vinteren igjen slik at turboen kjem 3-4 cm høgare. Det viktigaste for meg i fyrste omgang er å få ei effektmåling som er mindre en 160 Hk eller mindre enn 200Nm slik at eg får bilen godkjent. Eg får sjå korleis det går.  Arnstein Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #115 på: mai 13, 2013, 22:47:32 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #116 på: mai 13, 2013, 23:00:56 pm » |
|
Du vurderte ikke å bygge om til Samba - når du først var i gang?
Hadde du hatt deler av et tak- Disse gutta hadde fiksa det!
Hvor stort er arbeidslaget forresten?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #117 på: mai 13, 2013, 23:24:15 pm » |
|
Du vurderte ikke å bygge om til Samba - når du først var i gang?
Hadde du hatt deler av et tak- Disse gutta hadde fiksa det!
Hvor stort er arbeidslaget forresten?
Utgangspunktet mitt er å få bilen mest mulig orginal, dette litt på grunn av verdi, men også for å kunne stå fritt i ettertid med senking ol. Har bestilt safari front vinduer, det får holde i fyrste omgang.  Eg har ein å forholde meg til, men han har mangen "venner".  Ein som sandblåser, ein som sveiser, ein som syr intriør, ein som bygger motor, osv. Fordelen med når det fungerer, er at ingen går lei av prosjektet. Denne veka blir understellet demonter og bilen blir slip ned der den ikkje har vert sandblåst. Epoxy grunning og tektyl blir sprøytet på slik at den blir ferdig under. Alt av foringer, bremsedeler, lager og mansjetter blir nytt. Arnstein
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
t2-Splitwindow
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Voss
|
 |
« Svar #118 på: mai 22, 2013, 13:40:36 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #119 på: mai 22, 2013, 14:25:54 pm » |
|
jepp ser bra ut!! snart klar til bruk no:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|