Takk for utfyllende svar!
Har vært litt ute i kveld og sjekket litt mer. Har sjekket at bensinpumpa fungerer. Den spytter bensin til forgasseren regelmessig. Vakuumklokka fungerer, men skiftet slangene mens jeg var i gang. Har ikke noen tenningsdeler liggende, men jeg sjekket at tenningsrekkefølgen var riktig og at rotoren pekte på sylinder 1 ved TDC. Slipte og justerte stiften. Ingen bedring.
Jeg har synlig vandring når jeg drar i reimhjulet. Anslagsvis en millimeter eller deromkring. Hvor alvorlig er dette? Kan vel kanskje drøye litt med linjeboring og ta det på sikt?
Når det kommer til forgasseren så har jeg en 30-PICT-2. Denne er av typen som ikke har foringer til spjeldakselen. Kreves dermed en del arbeid for å få denne tett. I tillegg skjønner jeg at akkurat denne forgasseren er noe vanskeligere å overhale pga noe skjult funksjonalitet som man ikke kommer til. Dermed er det ingen garanti for at en overhaling vil hjelpe.
Ser for meg at jeg har to reelle alternativer.
1. Jeg kjøper tenningsdeler og forgasser. Bytter og får justert dette. Hvis det virker tilfredsstillende tar jeg ut motoren og skifter pakninger, justerer ventiler, bytter olje osv. Får linjeboret blokka på sikt.
2. Jeg får tak i en fungerende motor og setter inn denne. Kan dermed kjøre bilen samtidig som jeg kan styre med originalmotoren når jeg har tid.
Når jeg ser de to alternativene opp mot hverandre, så heller jeg mot å kjøpe en ny motor. Ser for meg at jeg kan støte på flere uventede problemer med den jeg har underveis. Det passer dårlig når jeg har en tidsfrist på meg.
Så har du en motor å selge så ta kontakt