tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #30 på: juli 05, 2013, 13:38:24 pm » |
|
Tror jeg ville sjekket head temp senore først, koster ikke mer en $20 http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=BOS%2D0%2D280%2D130%2D012Jeg vet ikke hvordan karakteristikken er på denne, men om du kobler den av kan det være at du lurer hjerne til å tro det er KALDT og dermed gir mer bensin (chocke funksjon). Om den da går greit har du i alle fall utelukket en del Det er airflow meter på denne.. og den kan være problemer med.. Står en del om hva som er sjekket og justert på de overhalte aircooled.net selger - og hva som typisk "herjes med" for å "fikse feil" http://vwparts.aircooled.net/Air-Flow-Meter-Rebuilt-1975-79-VW-Beetle-and-SB-p/043-906-301x-0280200006.htmDet er denne som benyttes som motor (kjøletemp) sensor for ECU å vite om den trenger kaldstart/chocke funksjon (Den i luftmengde måleren benyttes for å justere blanding etter luft temperatur - Kaldere luft>mer bensin) Tett bensin filter, tett sil i tank eller feil på bensintrykk regulator- > Lavt bensintrykk? Ser den har samme regulator som WBX, og da mener jeg det er 2.5bar grunntrykk Knasten har foreslått å sjekke trykket alle rede ser jeg... Burde fusket om den var varm også om det er problemer med bensintrykk eller lutmengde måler... men om det bare er "lit ute av spekk" kanskje? Eller at "klaffen" i mengdemåler er litt treg, og at det kommer seg når det blir varme i motorrommet? Da den har vært på veksted må en regne med at de har sjekket vakum slanger, slik at den får den fortening den skal ha?
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #31 på: august 18, 2013, 12:25:52 pm » |
|
Tirsdag skal den inn til Oppegård Bilelektro. Der er det en tysker som mente at det kunne de gjøre noe med. Spenningen stiger igjen!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #32 på: august 23, 2013, 15:35:29 pm » |
|
Da har bilen vært hos Ødegården Auto, Trollåsen. Der fant Hugo (tysk) ut at det er noe som på tysk heter "Zusatzluftregler" som ikke funker. Den skal være åpen når motoren er kald og lukkes helt når den er varm, etter ca 5 min. Han trodde at han hadde fått reparert denne, men det hadde han ikke. Er det noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i denne? Ikke Hot Shop. Ikke Unneberg. Ikke Viker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #33 på: august 23, 2013, 16:03:54 pm » |
|
Vil tippe at USA er mer på nett med deler til denne. Evt er VW Classic Parts stedet (VW egen avdeling for gamle "utgåtte" deler), tror du kan bestille direkte,eller en VW-forhandler kan gjøre det: http://www.vw-classicparts.de/e_content.pl?src=e_cp_indexLykke til! 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #34 på: august 23, 2013, 17:32:08 pm » |
|
Er vel tomgang regulator/varmkjøring regulator den ofte kalles... Eller "auxillary air regulator"
Jeg mener en her i Sør Rogaland klubben også manglet denne og fant ut via delenummer at samme Bosch del var brukt også på noe tyske GM greier...Var vist greit å skaffe Sender deg en PM med hans kontakt info
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #36 på: august 23, 2013, 21:15:55 pm » |
|
Den ser helt lik ut, men nå er det en på vei fra USA til 950 kr. Takk til alle for engasjement!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #37 på: august 24, 2013, 12:42:52 pm » |
|
Og så røyk gasswiren!! Hot Shop har vel en sånn, eller kanskje Viker'n?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BP 73
Supermedlem
    
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand
|
 |
« Svar #38 på: august 24, 2013, 21:11:44 pm » |
|
har flere gasswirer jeg Dag, bare ring før du kommer.  tlf 99599148
|
|
|
Loggført
|
69 vespa 50s 72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680 73 1303 s med 1835 71 notchback 2l type 4 78 singelkabiner pick up 2l type 4 70 mod 1300 kjørbar motortestbenk 11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion 04 Caddy 1,9 105hk tdi hentebil 09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager. tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #39 på: august 25, 2013, 14:32:19 pm » |
|
Og så røyk gasswiren!! Hot Shop har vel en sånn, eller kanskje Viker'n?
Er nøden stor, skjøtes den med en sukkerbit (ta av plasten) hvis den har ryki i overgangen mellom wiren og pinnen ved forgasseren.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #40 på: august 25, 2013, 14:39:46 pm » |
|
Tror nok det blir en foreløpig løsning. Den er røket foran ved pedalen, akkurat der wiren går inn i den kladden som festes til pedalen. Lodde, sveise, borre ut og klemme sammen?? Sukkerbit? Gode forslag?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #41 på: august 26, 2013, 14:51:27 pm » |
|
Da har jeg fått skjøtt den med en sukkerbit og det ser bra ut. MEN!! Etter 2 timer med forsøk å å tre den gjennom forfra og bakfra (ingen kommentarer!) så har jeg kommet på en masse ord jeg trodde jeg hadde glemt. Forfra så stopper den når jeg har 30 cm igjen. Bakfra går den helt igjennom, men kommer ikke ut framme ved pedalen. Til slutt trakk jeg ut den plastslangen som den går inni, men det hjalp heller ikke! Hva er trikset??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
raaen
Supermedlem
    
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
|
 |
« Svar #42 på: august 26, 2013, 16:32:33 pm » |
|
jekk opp bilen på venstre side bak, skru av bakhjul, ta vekk strømpa som gassvire går i mellom bunnplate å motor, tre vaier fra gasspedal å bakover
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #43 på: august 26, 2013, 17:11:02 pm » |
|
Flott, men hva med den plaststrømpa jeg har dratt ut? Den bør vel være med?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #44 på: august 28, 2013, 15:27:17 pm » |
|
Da har jeg ligget under bilen en time, men ser ikke nok til å finne hvor wiren skal. Nå har jeg grini meg til en time på grava på min gamle arbeidsplass Motorsenteret i morgen, så kanskje det blir Harrytur likevel.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #45 på: august 29, 2013, 20:27:55 pm » |
|
Gasswiren er på plass. Koblet den sammen med klemme og laget en løkke ved pedalen. Så har jeg fått en "Auxillary Air Regulator" fra USA, levert på døra til avtalt tid. 5 dager!! Den er montert og jeg må vente til motoren er kald. Følg med...........no vert det spanande! Forts. i morgen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #46 på: august 29, 2013, 20:34:45 pm » |
|
Vi krysser fingerne. 
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #47 på: august 29, 2013, 20:40:57 pm » |
|
Hold oss oppdatert!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #48 på: august 30, 2013, 14:50:15 pm » |
|
Det ante meg. DEN MALER SOM EN KATT FRA FØRSTE TENNINGS SLAG!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
    
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
 |
« Svar #49 på: august 30, 2013, 19:52:03 pm » |
|
Drita bra! Grattis!
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #50 på: august 30, 2013, 22:39:11 pm » |
|
Flott! Et godt eksempel på at dette forumet virker!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #51 på: august 31, 2013, 00:24:40 am » |
|
Det er helt sprøtt at det er 1227 som har lest dette!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #52 på: august 31, 2013, 23:51:24 pm » |
|
Harryturen til Tuksfors gikk fint helt til Mysen på hjemveien. Der glapp koblingen på gasswiren. U.t. fjernet en kobling og brukte bare sukkerbiten og da gikk det bedre enn på lenge. Må sjekke dette i morgen, men ny gasswire er på vei fra USA.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #53 på: september 11, 2013, 15:39:19 pm » |
|
Er det en lur måte å koble den nye og gamle wiren sammen og dra den nye gjennom? Det er gjenger på den "pinnen" som kobles på gasseren og bare wire foran. Dette skal kobles sammen. Tape? Det kan ikke bygge for mye for da går den ikke gjennom.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #54 på: september 14, 2013, 22:50:18 pm » |
|
Er det ingen som kan hjelpe meg med gode råd her??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
raaen
Supermedlem
    
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
|
 |
« Svar #55 på: september 14, 2013, 23:27:25 pm » |
|
Er det ingen som kan hjelpe meg med gode råd her??
skal bare være å tre rett i mellom, bare ta vekk strømpa mellom motor å kaross, så er det bbare å tre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #56 på: september 15, 2013, 12:15:31 pm » |
|
Den gamle wiren ligger der uten den kladden som festes til pedalen. Bare wiren. Den kladden som skal hele veien gjennom er det gjenger på. (1978 mod) Kan jeg tape de to sammen og dytte og dra forsiktig slik at den nye følger hele veien gjennom? Eller er dette litt for Petter Smart og latskap?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #57 på: september 15, 2013, 19:55:44 pm » |
|
Normalt kan man dytte den nye wiren fra pedalsettet og hele veien bak. Det kan knipe på føringen mellom bunnpanne og viftehus, så dra denne ut, tre wiren helt gjennom, og så før wire gjennom viftehus før du setter strømpen innpå endene sine.
Er det at gjengene er trange inni røret som du har problemer med?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #58 på: september 16, 2013, 08:59:56 am » |
|
Bra. Nei, det er bare det at jeg kløna så veldig sist at jeg lurte på gode triks før jeg prøver med den nye wiren. Takk for tips!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pensjonisten
Medlem
  
Innlegg: 214
Bosted:
|
 |
« Svar #59 på: september 19, 2013, 13:57:21 pm » |
|
Da er den nye gass wiren på plass, så nå funker det meste! Er utrolig imponert over det engasjement som er vist! 1587 visninger!! Ikke mange som kan vise til det. Takk for hjelp og støtte!! Dag E DL 91303
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|