|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #61 på: august 12, 2008, 23:30:13 pm » |
|
Flott Jøran, men vet du hvor denne pleier å monteres? Får vel ikke plass inni huset på den orginale motoren vel? Tanken var å få det til å se så orginalt ut som mulig. Har en 12 volt motor som jeg får til å passe..... Ellers prøvde jeg bilen en runde ut til Drivingrangen på golfbanen like ved i kveld, og tok noen bilder med mobilen. Måtte bare...  Men denne bilen trenger sårt senk, og det er på gang. Noe på vei i posten..... Vet ikke helt om jeg leier meg prøveskilter og kjører denne til SCC i helga. Er en del som burde hvert på plass først, og jeg er ikke helt "trygg" på at alt er som det skal enda, men "time will show"....
|
|
« Siste redigering: august 12, 2008, 23:32:58 pm av VW1965T1 »
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #62 på: august 13, 2008, 11:07:39 am » |
|
Bilen står på stylter, men ellers bra 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #63 på: august 24, 2008, 12:48:13 pm » |
|
Hei! Jeg har fått et tilbud fra Aslak om eventuelt bytte BRM felgene mine i polerte Empi 5 felger. Har egentlig lyst på Empi 5 felger, men de krever litt mer stell etc. Hva passer denne bilen best?? Er litt i tvil, så hva syns dere. Har lagt til en avstemning så stem i vei!! Bilen er foresten på vei mot bakken........  Bilder kommer etterhvert.. 
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #64 på: august 24, 2008, 20:13:28 pm » |
|
Det høres bra ut med senk og mere bilder  *Behold felgene*
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #65 på: august 24, 2008, 21:30:34 pm » |
|
Behold brm du. Litt røffere det enn empi. Bare få den litt ned.....
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #66 på: august 24, 2008, 21:57:31 pm » |
|
Behold brm du. Litt røffere det enn empi. Bare få den litt ned.....
Er det 15" eller 17". Ser litt store ut...
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Solan
Supermedlem
    
Innlegg: 1237
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
 |
« Svar #67 på: august 25, 2008, 17:03:25 pm » |
|
Sats på Empi5, og selg brm'ene til meg 
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
per
Medlem
  
Innlegg: 248
Bosted: Telemark
|
 |
« Svar #68 på: august 25, 2008, 17:38:06 pm » |
|
De er nok 17" med boltmønster 5x100.
Per.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #69 på: august 25, 2008, 20:51:06 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #70 på: september 03, 2008, 00:12:13 am » |
|
Ikke så mye som skjer her om dagen, men noe er det jo.... Det elektrsiske er gått over og fikset. Montert Bambushylle. Retta støtfangerjern og montert "ny" frontfanger. American style! Overhaller link pin da det var litt slakk her. Skal brotsje å montere i morgen eller torsdag... Justert ventiler etc... Litt stasj til takgrinda er på vei også.......  ....
|
|
« Siste redigering: september 03, 2008, 00:19:10 am av VW1965T1 »
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #71 på: september 10, 2008, 00:02:19 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #72 på: september 10, 2008, 00:08:34 am » |
|
Meget tøff bil!!
Er det vært en liten rustskade som er lakkert grå på siden eller??
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #73 på: september 10, 2008, 00:18:29 am » |
|
Meget tøff bil!!
Er det vært en liten rustskade som er lakkert grå på siden eller??
Er vel det ja. Samme på andre siden. Forrige eier som har prøvd å flikke litt tror jeg. Tror han bare har pussa og grunna med sprayboks. Trengs å tas skikkelig, men det er ikke hull, så jeg får ta det når jeg skifter frontplata en gang.....
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #74 på: september 10, 2008, 00:26:35 am » |
|
Jeg lot meg foresesten lure av reklamen til Cip1 at spindlene de hadde ikke forandrer sporvidden.. http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13%2D22%2D2858MEN DET ER BARE TULL!! Bredder ca 22 mm på hver side! Gutta på Unneberg fikk selvfølelig rett da de ikke trodde det var mulig å lage drop spindler uten å bredde sporvidden. Jeg skulle hørt på de! I tilegg var spindlene generelt av dårlig kvalitet og finnsih! Så jeg anbefaler dere IKKE å kjøpe disse.... Jeg måtte pusse, modde, lage en masse shims etc for å få disse bra! Hullet til Link pinnen på høyre siden var også boret litt skjevt og uten særlig presspasning (bar litt på midten). Da jeg konfronterte gutta på Cip med dette fikk jeg til svar at det hadde ikke de merket noe til. Han ene på lageret kjørte med disse og var VELDIG fornøyd.. Kyss katta! Men spindlene sitter greit de nå etter litt ekstra jobb....... Tommel ned for Cip i denne runden!! Tommel ned for Cip i denne runden!! 
|
|
« Siste redigering: september 10, 2008, 00:32:34 am av VW1965T1 »
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #75 på: september 10, 2008, 00:54:23 am » |
|
Meget tøff bil!!
Er det vært en liten rustskade som er lakkert grå på siden eller??
Er vel det ja. Samme på andre siden. Forrige eier som har prøvd å flikke litt tror jeg. Tror han bare har pussa og grunna med sprayboks. Trengs å tas skikkelig, men det er ikke hull, så jeg får ta det når jeg skifter frontplata en gang..... Ble bare litt usikker om det var deler av et stripesett ala empi stripene  Ja, det var nesten for godt til å være sant det med spindler som ikke øker sporvidden. Dessverre 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #76 på: september 10, 2008, 15:27:12 pm » |
|
Utrolif hvor mye finere mange biler blir med senk! dette var bra! 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #77 på: september 10, 2008, 15:57:34 pm » |
|
Dette hjelpte 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Solan
Supermedlem
    
Innlegg: 1237
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
 |
« Svar #78 på: september 11, 2008, 10:12:18 am » |
|
Var inne på tanken med cip1-spindler jeg også, men nå dropper jeg det, trur jeg!
- Hvorfor har du så store navkopper på forhjula? - Og hvor mye senket spindlene, 2,5 tomme?
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #79 på: september 14, 2008, 02:38:02 am » |
|
Lufta Bobla en tur i dag. Subba som Fa.. i den høyre skjermen, (som er repro). Ser kult ut men er ubrukelig slik som den er nå!! Noe må gjøres.....
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #80 på: september 14, 2008, 02:41:05 am » |
|
Var inne på tanken med cip1-spindler jeg også, men nå dropper jeg det, trur jeg!
- Hvorfor har du så store navkopper på forhjula? - Og hvor mye senket spindlene, 2,5 tomme?
Hvis du vil ha Cip spindler kan du få kjøpe mine!!  "Reklamen" sier de senker 2,5 tommer. Navkoppene er store forann fordi det er dårlig plass til speedowireren som "stikker" ut av venstre fettkopp.
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #81 på: september 14, 2008, 10:03:08 am » |
|
Her må det nok smal forstilling til tror jeg  2" smalere Puma burde vel gjøre susen. Men du, mulig det bare er bildene, men det ser ut som om du har positiv camber foran, da er det i tilfellet ikke så rart at hjula subber.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #82 på: september 14, 2008, 10:14:56 am » |
|
Ein tur på forstillingskontroll, kan vera lurt!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #83 på: september 14, 2008, 10:56:48 am » |
|
Her må det nok smal forstilling til tror jeg  2" smalere Puma burde vel gjøre susen. Men du, mulig det bare er bildene, men det ser ut som om du har positiv camber foran, da er det i tilfellet ikke så rart at hjula subber. La vateret på hjula, og høyre hjulet har helt klart positiv camber!! Venstre ser greit ut. Da får vi måle og shimme litt så kanskje det smyger innenfor etter hvert, selv om jeg syns det ser litt mye ut. Reproskjermen på høyre side gjør det heller ikke så mye bedre… Thanks Thomas!
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #84 på: oktober 05, 2008, 22:28:51 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: oktober 06, 2008, 01:01:31 am av VW1965T1 »
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #85 på: oktober 06, 2008, 00:04:26 am » |
|
JA popout MÅ du ha 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #86 på: oktober 06, 2008, 00:20:38 am » |
|
Lufta Bobla en tur i dag. Subba som Fa.. i den høyre skjermen, (som er repro). Ser kult ut men er ubrukelig slik som den er nå!! Noe må gjøres.....
En annen løsning er å kjøpe MYE lavere dekk  Ser kulere ut også! Fin bil foresten 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #87 på: oktober 06, 2008, 01:17:48 am » |
|
2-4" smala forstilling kanskje?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #88 på: oktober 06, 2008, 01:28:20 am » |
|
2-4" smala forstilling kanskje?
Ja skulle kjøpt din!!  Kjøpte heller en med std bredde av Aslak, så da kan det hende det blir spindler til salgs snart....... Men er det noen som vet om jeg kan bruke alle Pop-Outs fra 65 modell og nyere??
|
|
« Siste redigering: oktober 06, 2008, 01:36:17 am av VW1965T1 »
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #89 på: oktober 06, 2008, 01:45:03 am » |
|
Throwing the dice….. 
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
|