mai 04, 2025, 11:53:49 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
HKR/MOMENT
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: HKR/MOMENT (Lest 892 ganger)
ORANGEBUG
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: buvika
HKR/MOMENT
«
på:
mai 20, 2013, 07:04:18 am »
Morgen godtfolk. Noen som vet hvor mye
228, disk og lamell tåler av effekt?
Loggført
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
Sv: HKR/MOMENT
«
Svar #1 på:
mai 20, 2013, 07:32:35 am »
Hei prøvd følgene
Holmsen sin 2,9 ltr sluret på 214 hk 25 kg moment med std trykkplate gammel og 4 pucket sinter kjøpte ny trykkplate forsterket på cip1
min rallycross motor 2,4 ltr på 247 hk og 27 kg moment holdt fint med 228 mm std trykkplate Ny og 4 pucket zinter
kjøper du ny trykkplate forsterket og 6 pucet zinter så burde det tåle 270-280 hk 30 kg moment
tror Knatsen her på forumet bruker Kennedy trykkplate 228mm stage?
Mvh AR
Loggført
ORANGEBUG
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: buvika
Sv: HKR/MOMENT
«
Svar #2 på:
mai 20, 2013, 07:35:30 am »
Takkar, vil helst unngå sinter, da jeg skal bruke doningen på gata
Loggført
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: HKR/MOMENT
«
Svar #3 på:
mai 20, 2013, 10:10:18 am »
Har hatt gode erfaringer ang kjørbarhet med sinter/kennedy 4puck og org trykkplate. Lett og fin pedal men tight og fint inngrep på clutchen.
Motoren jeg skal ha inn nå ender på nesten 20kg og får 228 org trykkplate og lamell. Men bytter nok ut med en 4/6puck senere. Denne skal kjøres med i dragrace, banekjøring, til godbua og jobben.
Jeg vil si det er bedre/lettere å kjøre med sinterlamell enn med hard pedal, men det er opp til hver enkelt.
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...