Ja som overskriften sier er dette en Orginal jeans med GTbeetle drivlinje. Ble hetende GTbeetle i England.
Et slik eksemplar hadde funnet veien til Trøndelag, Rimeligvis å etter "sigende" tatt inn til Norge av VW importør når den ar ny.
Dette er sjelden sak, så når det ble annonsert en slik tils... (å siden jeg hadde tenkt meg en Jeans m større drivlinje) så ble denne min ganske raskt da.
Betalte bilen å startet å planlegge turen. Øyvind vart spurt om å vere med på en par dagers tur frå Hallingdal til Trøndelag for å hente,n, å en uke seinere reiste vi oppover på ettermiddagen m ekstra prøveskilt i hanskerommet, å strålende ver..
Var oppe i Trondheim ca kl.22, og overnattet i ei campinhytte til tidlig neste morgen. Etter en solid frokost (m medbrakt bestikk - panne - kaffikjel - egg å bacon - ferskt brød å smør), la vi iveg til selgeren i høljeregn i sjutida om morgonen.
På ferja over tr.fjorden i min varme å komfortable merc. vart det brått stilt i bilen. å Øyvind mimret vel litt om kor dette skulle gå

å fløtta seg ut i ei sliten boble sørover i dette veret i 50 mil... åhhh ingen problem.. sier jeg, den skal eg kjøyre sjølv.

Vel framme hos Morten og hans fantastiske landhandel, fikk vi omvisning i det mest nostalgiske miljø som jeg har ever seen. (felles kultur møttes), for Morten kunne fortelle at det hadde vert dampskipskai rett ved der, å kunne fortelle også at han hadde vert fyrbøter på erverdige DS Hansteen, som nå har Trondhjem som hjemmehavn. -Å jaaa?? sa eg, den er jo nettop restaurert igjen den sa eg... å det er nemlig jeg som var med å restaurerte den nede i Hardanger

Vel der sto altså Jeans,en uten olje på motoren, å jeg hadde pakket med meg ny olje å litt verktøy m.m.
forts.