mai 04, 2025, 22:58:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: pumpe motor..  (Lest 2023 ganger)
rundolay
Juniormedlem
**

Vis profil
« på: juni 02, 2013, 23:16:59 pm »

hei. jeg har lyst til å sette inn en 1200 fra brannpumpe i min 64 før jeg og kona drar på ferie i sommer.. er det noe spess jeg må gjøre før jeg setter den inn, eller er det plug and play??
Loggført
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....

Vis profil
« Svar #1 på: juni 02, 2013, 23:50:07 pm »

Er vel omtrent som med 30 hesteren jeg holder på med nå.

Der må alle blikkdelene av og byttes til delene fra en bilmotor og termostat monteres da den ikke er på pumpe motoren. Jeg bytter også ut magnet tenningen med vanlig fordeler. Clutch lamellen må også byttes da den har andre splines enn bil utgaven. Mulig trykkplata er lik på pumpe og bil??

Mens jeg var i siget tok jeg av svinghjulet og byttet simringen på baksiden. Ellers er forgasseren på min 30 hk pumpe den samme som på bilen, men jeg innbiller meg at jeg må flytte over litt deler der hvor gass og choke vaier festes. Sistnevnte må ikke tas for god fisk da jeg ikke har sjekket dette ennå. Ellers er vel resten samme ulla. Går mye rykter om at det sitter en annen kam i pumpemotorene, men det tror jeg er sprøyt Glad
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
rundolay
Juniormedlem
**

Vis profil
« Svar #2 på: juni 03, 2013, 18:52:03 pm »

tusen takk for svar, setter stor pris på hjel ;Dp

men jeg lurer på en ting til. bensinpumpa sitter ikke på samme sted, har det noe å si??
Loggført
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: juni 03, 2013, 20:34:15 pm »

Gjør den ikke? På min 30 hester med fast dynamo fot er den på samme sted som på den orginale bilmotoren. Sikker på at du ikke forveksler 30 og 34 hester motorer?
Loggført

"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
rundolay
Juniormedlem
**

Vis profil
« Svar #4 på: juni 03, 2013, 21:09:41 pm »

jeg er ikke sikker, bilen min er fra 64 og pumpa fra 60
Loggført
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: juni 03, 2013, 21:25:40 pm »

jeg er ikke sikker, bilen min er fra 64 og pumpa fra 60

Stemmer. Da har du nok en eldre motor. Se på skiltet som er festet til viftehuset. Min pumpe var fra 65 mens motoren var en 30 hester fra 58. Jeg hadde vel ikke tatt meg bryet med å montere 30 hester i en bil fra 64. Det meste av blikkdelene du har på motoren som står i bilen din nå er ulike også. Jeg hadde solgt denne og heler forsøkt å skaffe en med riktig motor til din bil.
Loggført

raaen
Supermedlem

Vis profil

« Svar #6 på: juni 03, 2013, 23:27:28 pm »

jeg får inn en 1200 motor til deg som du kan få kjøpt for kr 400.-
Loggført
rundolay
Juniormedlem
**

Vis profil
« Svar #7 på: juni 04, 2013, 15:51:56 pm »

jeg skal på ferie til Danmark med kone og boble. jeg trenger en motor med god veiv og råder..
tar den motorn på dagen hvis det er ok
Loggført
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #8 på: juni 04, 2013, 20:45:16 pm »

Men den pumpemotoren??? Til salgs? Og hvis ja, hvor bor du?
Loggført

rundolay
Juniormedlem
**

Vis profil
« Svar #9 på: juni 04, 2013, 22:48:08 pm »

den er til salgs. er i prat med forhandler for å byttet i en annen, så han er sikkert bare glad for å få solgt den..
Loggført
Eikstad
Supermedlem

Vis profil
« Svar #10 på: juni 04, 2013, 23:21:29 pm »

Send gjerne en pris @ pm så har jeg noe å tenke på
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!