Må vel være etterpåklok og spørre her, noe jeg selvfølgelig skulle gjort FØR jeg begynte å demontere. Det som skjedde var at jeg oppdaget en sprekk i den plastikkfoten (?) under bensinpumpa (Standard 1600 motor med mekanisk pumpe.) Hadde en liggende, så tenkte den var rask å bytte. Fjernet pumpa, men foten satt som et skudd. Skrudde derfor ut de 2 boltene som foten er tredd ned på, samt dro ut pinnen som driver pumpa. Var fortsatt ikke til å rikke. Ble utålmodig og slo forsiktig med en hammer på et flatt skrujern mellom blokka og foten, og "knekk" så satt jeg der plutselig med halve foten i hånda, og resten nede i holderen inne i blokka. Spørsmålene er da:
Hva gjør jeg nå?? Noen som har et triks på hvordan jeg skal få ut resten av "røret" som sitter igjen i blokka?
For å komme meg tilbake til parkeringsgarasjen, så monterte jeg bare den knekte foten tilbake på plass, og det fungerer jo,men jeg liker ikke at ting ikke er 100% til å stole på. Er beste løsning å bare blokke hele hullet, la rørbiten sitte igjen i festet nede ved kammen, og gå for ei elektrisk biltema-pumpe isteden?
Takker på forhånd for praktiske og geniale innspill.

Foto-0073 (400x300).jpg (103.54 KB. 400x300 - vist 115 ganger.)

Foto-0072 (640x480) (400x300).jpg (125.17 KB. 400x300 - vist 118 ganger.)