svenole
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
|
 |
« på: juni 26, 2013, 16:39:43 pm » |
|
Blant originalt veteran VW verktøy fra nedlagt VW verksted lå dette. Skjønner ikke hva det er brukt til?
(Med tanke på mål ser hullene ser ut til å stemme med topplokk bolter? men dette er gjetting fra min side.)
Fint om noen løser dette. Bilde fra begge sider.
|
|
« Siste redigering: juni 27, 2013, 09:30:27 am av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....
|
 |
« Svar #1 på: juni 26, 2013, 17:18:14 pm » |
|
Kompresjonstester?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #2 på: juni 26, 2013, 18:35:46 pm » |
|
Måle vendehøyde, er mitt forslag. Er det til 25/30 hk eller 34hk og større?
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #3 på: juni 26, 2013, 19:09:44 pm » |
|
Det øvrige verktøyet var fra tiden rundt 1960. Skal sjekke hull og bolter på eventuelt 25-30-34 hk som er ganske like når jeg finner en motor uten topp.
I alle fall skjønner ikke jeg bæra med tanke på dubbedittene montert på den ene siden av plata men også på undersiden.
|
|
« Siste redigering: juni 26, 2013, 19:13:48 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #4 på: juni 27, 2013, 00:11:27 am » |
|
Er det originalt VW-verktøy så står det et nr på det. Google det så får du også forklaring på hva og hvordan. Jeg har masse slikt utstyr og har gjort denne jobben for å finne ut hva og hvordan 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #5 på: juni 27, 2013, 09:29:33 am » |
|
Det er prøvd. Det er merket 44-1. (Eventuelt 44 T1.) Det lå sammen med VW verktøy for demontering av fjærer, topplokk. Undres på om det kan ha noe med topplokk å gjøre? Lett å tenke annen motor, men så var det hullene som passer ca. topplokk bolter til VW? Brukt på bilmotor Ja men til hva?
Fant forklaring på en vedlagt magnetnøkkel på nett, det var en smart sak til å låse på feste-boltene, motor - gir boks. 1024 stahlwille uno.
|
|
« Siste redigering: juni 27, 2013, 19:22:53 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #6 på: juni 27, 2013, 17:35:37 pm » |
|
Jeg tipper at det kan være boreguide til pinnebolter i blokka. Viss de løsnet og ødela gjengene, ble det vel satt inn "casesavers" på VW verkstedene også? Men har ikke noen god forklaring på det som er skrudd fast på oversiden.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #7 på: juni 27, 2013, 19:39:50 pm » |
|
Godt forslag. Spennende ide. Beste til nå synes jeg.
Hvis jeg spinner på den, så gjetter jeg videre på at den spesielle mutteren med spor på høyre side av plata ikke er opprinnelig, brukt til noe annet? Men at vingemutter saken med låsplate har vært lik på begge sider. Denne låsplata under vingemutter passer jo i sporet på de to dingsene som er løse og kan flyttes rundt i de 8 hullene på plata. Nb den ene har noe mindre hull? Ser også litt slitasje på platas underside som kan stemme med VW blokkas anlegg for sylinder.
Er vi inne på noe her? Noen bedre forslag?
|
|
« Siste redigering: juni 27, 2013, 19:58:01 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
|