Jeg importerte bilen for snart 10 år siden fra USA og får aldri tid til å gjøre noe med den. Den står der litt trist på 4 bukker på låven. Hvis noen ønsker seg en slik bil er den nå tilsalgs.
Det er opprinnelig en 1968 modell som ble restaurert tidlig 70 tall. Det er gjort noen modifikasjoner. Alle lister/hull er fjernet, grillene foran er borte og dashbordet er forandret med andre instrumenter. Den ble den gangen bygget i datidens cal-look stil og det gjenspeiler bilen foruten noen få deler som er byttet senere.
Denne har en ekte og en historisk samleverdi for de som liker dette. Bilen har deltatt på det kjente Bug In og eieren var i tillegg medlem i klubben DKP 2. Bilen var sist på veien i november 1980 og skiltene viser dette.
Jeg har selv hatt bilen med på EBI 1 og fikk pokal av selveste Ron Fleming og Dyno Don

Av ustyr så kan det nevnes EMPI Spyder mags, superkule bøttestoler i cord, DDS girspak, en hybrid 911R turteller og motor 1776 med Berg DCNF specials, ARPM filtersats, Racetrim åndeboks, santana reimhjul og four tuned eksos. Alt er period perfect. Det er senere blitt byttet til 009 fordeler og en veldig moderne vekselsstrøm dynamo. At motoren er en 1776 kan jeg ikke bekrefte da den ikke er åpnet.
Bilen står i dag på bukker. Bremser og slikt fungerer, men det er på tide med en ny runde. Står seg i hjel altså.
Bilen er ikke registrert på norske skilt. Jeg har betalt merverdiavgift på den, men det mangler engangsavgiften for veteranbiler. For å få norske skilt må den også innom Trafikkstasjonen for godkjenning. Jeg har alle innførselspapirer og det amerikanske vognkortet.
Prisen er litt verre. Jeg har tidligere forsøkt meg på 90 000,- uten hell. Jeg er åpen for forslag. Den har kostet meg nærmere 80 000,-
Jeg har planer om å ta med bilen på SCC så nå kan de som er interessert gruble og gnage på om dette er en bil som fortjener et bedre hjem. Den kan beskues der nyvasket og deilig. Den er ikke like pen der den står.
Vegard 45020560