Team Antonsen
Medlem
  
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord
Det umulige tar bare litt ekstra tid
|
 |
« Svar #960 på: desember 17, 2015, 09:43:21 am » |
|
Ja om den trenger pleie av vikling eller lignende er Arne Øyulfstad fra Kvinesdal i vest agder en meget hyggelig kar , kan anbefale han på det sterkeste. Eneste jeg kan si er at jeg føler at hver gang jeg har vært hos han , at jeg går der i fra med litt dårlig samvittighet , for en føler jo nesten at en raner han. Skal jo nesten ikke ha betalt.
|
|
|
Loggført
|
T1 1303 sleeper 1973 T1 1303 gearman look 1973 T1 1303 Targa/Porsche look 1973
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #961 på: desember 17, 2015, 11:02:44 am » |
|
ja det blir siste utvei hvis jeg ikke finner annen motor. det er ett pris spm. nye viklinger og lager er nok mere kostbart enn en nybrukt motor.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #962 på: desember 17, 2015, 11:23:54 am » |
|
Hei. Hva var det for el motor jeg kjøpte av deg for noen år siden Jørn? Om det er rette typen kan vi sikkert få til en deal. Husker det ikke selv, da jeg aldri fikk brukt den, tror ikke jeg pakka den opp en gang  mvh Arild
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #963 på: desember 17, 2015, 11:40:06 am » |
|
Finnes et vikleverksted på Gjøvik også, vist Kvinesdal blir langt unna.
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #964 på: desember 20, 2015, 23:49:46 pm » |
|
ja det blir vel en løsning etterhvert fått pris på ny motor 2500.- + luxusavgift men han måtte sjekke om det var noe bolt on eller om jeg må mekke en overgang
siden fresen står så har jeg helga gjort ferdig vippe greiene kjøpte noen selvsmørende grafitt foringer og dreide de ned til å passe+ aluforing for å få rette bredden presset inn og brotchet de opp til å passe de hylsene de skal gli på . fikk på maling og montert også.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #965 på: desember 20, 2015, 23:50:14 pm » |
|
på plass.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #966 på: desember 21, 2015, 00:47:37 am » |
|
Utrolig tilfredsstillende å prøve nye ting regner jeg med?  Flott arbeid som vanlig!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #967 på: desember 21, 2015, 09:14:49 am » |
|
Veldig kjekt å følge med på!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #968 på: desember 23, 2015, 00:36:11 am » |
|
jada gøy med "nye" gadgets. dreie presse brotche har jeg jo gjort før men ikke på slike deler. ellers frest spor for fastnøkkel til justering på div stag delehode in action.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #969 på: desember 23, 2015, 02:49:38 am » |
|
Regner med at du har kontroll på el.motorer på Finn, men tipser om denne allikevel. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=59230237&fks=59230237
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #970 på: desember 23, 2015, 19:51:11 pm » |
|
ja har vært i kontakt med han han har flens motor med 24mm aksel og det ser ut til å være std på denne størrelsen flensmotorer så har demontert inngående aksel på fresen og kommer til å dreie den opp til 24mm og få laget nytt kilespor. satt jaggu en pinion i enden der med 3.44 utveksling 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #971 på: januar 11, 2016, 12:00:18 pm » |
|
Skjedd noe i år?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #972 på: januar 15, 2016, 19:59:21 pm » |
|
Tror ikke det siden bilbyggeren ligger å vaker i vannet i Thailand-land🌞
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #973 på: januar 20, 2016, 11:06:08 am » |
|
ja stemmer , tilbake nå i denne grusomme kulda.  eneste jeg har vært borti oppkappa VW de siste ukene , var denne i Vientiane, LAOS
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #974 på: januar 20, 2016, 16:34:42 pm » |
|
Godt å se du hadde med vinkelsliper`n på ferie 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #975 på: januar 20, 2016, 18:02:11 pm » |
|
Har du vert i Thailand Knasten, hvis så kom du for tidlig hjem, æ reise den 10 februar, skal på Siam vw Festival i Bangkok 13 februar.
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #976 på: januar 20, 2016, 21:00:18 pm » |
|
ja har hatt det i bakhuet noen ganger , men ikke passet med datoene hadde vært morro å vært der en gang
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jb68
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted: Narvik
|
 |
« Svar #977 på: januar 20, 2016, 22:31:39 pm » |
|
Jeg var på Siam Vw Festival i fjor , d var veldig mye å se på. Vw miljøet er ganske stort der borte.
|
|
|
Loggført
|
1977 t2 lateby aut (konebil) 1973 1303 s big 1966 t1 prosjekt 1973 Teardrop
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #978 på: januar 21, 2016, 23:55:03 pm » |
|
Jeg var på Siam Vw Festival i fjor , d var veldig mye å se på. Vw miljøet er ganske stort der borte.
ja så du la ut bilder.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #979 på: januar 21, 2016, 23:58:49 pm » |
|
i dag hentet jeg drivaksler. ser bra ut men den ene er 10cm for lang! så håper han har tatt vare på måla. målte 2 ganger så veldig sikker på att målene stemmer og att det er laget opp feil lengde. spent på hba som skjer. syntes den ene virka veldig lang når jeg hentet de men tenkte ikke noe mer over det. den andre passa hverfall 
|
|
« Siste redigering: januar 30, 2016, 21:33:51 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #980 på: januar 22, 2016, 01:02:36 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #981 på: januar 22, 2016, 01:17:06 am » |
|
ja alle GKM motorsport er visst det prøvde å spørre om stålkvalieten ++ , men den og herdeprosessen var hemmelig og utviklet over tid var no spesielt akselstål. han mente den lange drivakslene (med max moment de tålte og dragrace start) så kunne de vri seg opptil 1 1/2 runde for så å gå tilbake til utgangspuntet. !
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #982 på: januar 22, 2016, 23:59:49 pm » |
|
kommet så smått i gang igjen fått laget til brakett for speedo sensor leser av de 6 boltene til CV ledda
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #983 på: januar 25, 2016, 21:36:06 pm » |
|
Hule drivaksler er tingen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #984 på: januar 26, 2016, 01:00:42 am » |
|
ja kjekt det men samme diameter ville en massiv vært sterkere
ellers fikk jeg nye girsystemet i dag servostyrt sak med utgang for flatshift (og fremtidig throttleblip til mellomgass ved nedgiring) som koples rett inn på flatshift boksen (tenningskutt ved opp giring) kosta flesk ivrig å teste så gjorde om litt på brakketten til den gamle solenoiden og prøvemonterte . ser ut til å fungere greit . men må lage en støttebrakket da det var overaskende mye kraft i den lille servoen så festebraketten vrei seg i festet finne Nøytral virka som var greit å finne.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #985 på: januar 30, 2016, 21:21:55 pm » |
|
fått forsterket braketten til servomotor for giringa og laget ett støttestag history repeating , Boble støtstenger brukt som stag igjen . gjenbruk er fint  laget ledning til rattet med hurtigkobling , koblet opp brytere til Flappy padel giringa og koblet inn flatshift opplegget det virker i allefall  , men final test blir med drift på hjula og asfalt under .
|
|
« Siste redigering: januar 30, 2016, 21:28:39 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #986 på: januar 30, 2016, 21:22:13 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #988 på: januar 30, 2016, 22:27:38 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #989 på: januar 31, 2016, 11:07:11 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
|