KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1050 på: juni 20, 2016, 21:39:39 pm » |
|
så blei det siste lita modifisering før test på rudskogen i helga med å lage ett varmedeksel over eksosen med vifte som blåser lufta vekk. brukt sånn "PC" vifte 12V " som jeg hadde liggende da disse trekker veldig lite strøm og gir ok luft flow. da det blei ganske varmt over grenrøret bare av å stå å gå på tomgang der er jo coiler etc og er inneklemt av kledningen så likte ikke det helt og ett par av samme vifta for å lage sirkulasjon baki motorrommet.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1051 på: juni 20, 2016, 21:46:50 pm » |
|
blei nesten klar før avreise til rudskogen Lynet stilte opp på kort varsel som hjelper og kan ikke takke han nok for det da det mest sannsynlig ikke hadde blitt test uten hjelp.  vi plundra litt med å sette inn side ruter 1/2 time før avreise men dro bilen oppå henger etter litt plunder der å  og kom oss avgå rde. ryter og verktøy inn i trekkbilen . kom en 1,5 time for seint men gikk rett gjennom teknisk og vi fikk satt inn rutene i duskregn på 15min der oppe 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
    
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
 |
« Svar #1052 på: juni 20, 2016, 22:11:08 pm » |
|
Hvordan gikk den da.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1053 på: juni 20, 2016, 22:25:50 pm » |
|
så var det rett utpå med en blanding av frykt og spenning . tok det pent ett par runder og kikket og hørte etter alle mulig ting, men så bare bestemte jeg meg for å gasse på litt og greiene fungerte hele dagen . det var helt rått å kjøre , gikk nok ikke sååå fort , men kjøreopplevelsen var bedre enn jeg kunne håpet på med helt basic grunnoppsett på alt av hjulvinkler , dempere , stabstag etc. passe stiv , null understyring, passe myk i ræva, bremser virket bra og etterhvert lå jeg mellom 7000 og 14000 runde etter runde  så dette lover veldig bra for videre test'n'tune har ikke landet enda  ingen problemer med temperatur hverken på kjølevann eller temperatur i motor rom glemte å sjekke dekktrykk så kjørte med lavt dekktrykk men funka mer enn bra nok til 1 jomfrutur noe bagateller. plastikken på lydemperene datt av en etter en pga varme. og har ikke koplet opp justering av flatshift så blei ett par bomgiringer , så brukte mest clutch med giring. og må etterstramme hjulager foran litt. 115 grader på olja kun med original oljekjøler , det er akseptabelt etter 10 runder med ganske hard kjøring alt i alt 5 rattar! det er tegn på att det har gått bra da det jeg irriterte meg mest over var att jeg hadde satt inn for tregt minnekort i gopro så kameraet stoppet å filme før jeg kom utpå banen  men fått blod på tann nå.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1054 på: juni 20, 2016, 22:29:47 pm » |
|
blei ett par battlescar's , kjørte på noe dritt som lå på banene da jeg hørte ett smell og trudde kameraet datt ned fra buret. men svaret så jeg i depot.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1055 på: juni 20, 2016, 22:33:45 pm » |
|
Lynet hjalp ikke bare til med ruter, moralsk støtte og tilhenger hjelp men også god diskusjonspartner på vei hjem anng stropping i hjula eller stumt.  han mekka og filmet dette også! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1056 på: juni 20, 2016, 22:38:50 pm » |
|
men passe sliten nå etter mye jobb det siste og en liten utladning. godt med ett par dagers pause . men inntrykket mitt (LITT subjektivt)står skrevet i bremsestøvet :
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #1057 på: juni 20, 2016, 22:48:33 pm » |
|
Helt sjukt rått Jørn 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål A.F.
Supermedlem
    
Innlegg: 634
Bosted: Vestfossen
|
 |
« Svar #1058 på: juni 20, 2016, 23:03:42 pm » |
|
Gratulerer med vellykka debut med bilen på bane. Vel fortjent etter 3 år i møkkakjelleren 
|
|
|
Loggført
|
1958 T1 boble. 1960 T1 boble ragtop.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1059 på: juni 20, 2016, 23:13:12 pm » |
|
takk , det var verdt det !
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1060 på: juni 21, 2016, 02:06:45 am » |
|
heftig 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #1061 på: juni 21, 2016, 06:55:10 am » |
|
Så heftig!! Utrolig lyd i bilen, gleder meg virkelig til å både se og høre den live!! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1062 på: juni 21, 2016, 08:12:13 am » |
|
Så fantastisk bra! Det må jo ha vekket oppsikt, opplevde du mange nysgjerrige?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #1063 på: juni 21, 2016, 10:42:03 am » |
|
Morro! Gratulerer med førstetur. Nesten utrolig at noe ikke feilet, selv med dine kunster  Dette lover godt for kjøreglede og timesvis på banen i sommer!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #1064 på: juni 21, 2016, 12:32:27 pm » |
|
Gratulere da Jørn,velforkjent dette da 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1065 på: juni 21, 2016, 13:15:26 pm » |
|
Jeg er helt stum av beundring. Derfor holder jeg kjeft. 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #1066 på: juni 21, 2016, 14:19:06 pm » |
|
Gratulerer! Imponert over hva du får til i en møkkakjeller!
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Sveinf
Seniormedlem
   
Innlegg: 410
Bosted: Drammen
|
 |
« Svar #1067 på: juni 21, 2016, 14:19:49 pm » |
|
Alle bøyer seg i hatten for dette Jørn. Trur HELE forumet har venta på dette! Gratulerer! Nå kan du nyte timene på banen i sommer. :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #1068 på: juni 21, 2016, 15:54:54 pm » |
|
Helt villt Jørn - verdensklasse!
Hvordan er det med ytelse og motoroppsett denne første sesongen? Med eller uten turbo...og hvor mye er det å gå på?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #1069 på: juni 21, 2016, 16:50:54 pm » |
|
håhåhåhhååå!!!
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
LowBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Skedsmo
|
 |
« Svar #1070 på: juni 21, 2016, 20:43:50 pm » |
|
Gratulerer så masse  Hvor mye ble vekta på vidunderet ? 
|
|
« Siste redigering: juni 21, 2016, 23:32:14 pm av LowBug »
|
Loggført
|
-Lowbug-
14.492 SCC 2016
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #1071 på: juni 21, 2016, 23:22:38 pm » |
|
Utrolig at det fungerer alt rett fra operasjonssalen med 3 års kirurgi! Repekt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1072 på: juni 21, 2016, 23:31:25 pm » |
|
takker og bukker. Som Kormi skriver så er jeg veldig veldig overasket over att det ikke "skjedde noe" har sagt det att det er nesten utopi å tru ett sånt bygg skal fungere uten noe innkjøringsproblemer men det kommer nok etterhvert. that's racing mulig der er noe som jeg ikke har fått med meg i all ekstasen! det blei litt oppmerksomhet rundt bilen når jeg skule igjennom teknisk ja. lagde kø. mye positive tilbakemeldinger  det er alltid hyggelig. Øystein: det blir å kjøre med std motor ut sesongen , heller konsentrere meg om understell og muligens kjøpe inn en reservemotor og oppgradere råder/stempler på denne i løpet vinter + turbo.er ikke allverden skyv i den men går mer enn bra nok til å bli vant med bilen og giring  må bruke motoren og varve , det var jo litt av greia med valget av motor også har en oppgradering som skal på i løpet av sesongen i Hoosier slicks. det blir nok stor forskjell selvom Nankang semislicks'a jeg har nå sitter godt. er litt mere tilgivelig med semislicks under prøv og feil med oppsett. Slipper det med slicks kan det bli stygt  og vekta er ukjent foreløpig... trur nok ikke jeg kommer under 600kg gitt.nærmere 700 tipper jeg nå. må få den på vekta asap! blir mye dill og dall man må ha som må på bilen som veier en del. prøve å få inn passasjerstol nå og lage "stigtrinn" og litt stickertuning så blir det å kjøre ett TMBryhn sprut paralelt med org sprutet til log'ing og se om det klarer å lese VR sensor på 14000 rpm. så blir avgjørelsen tatt om det blir ett sånt sprut eller bygge ut org sprutet ved turbo konvertering
|
|
« Siste redigering: juni 21, 2016, 23:37:55 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #1074 på: juni 22, 2016, 17:42:36 pm » |
|
Fantastisk å se hva du får til Jørn, bøyer meg ydmykt i støvet
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1075 på: juni 22, 2016, 21:44:52 pm » |
|
 tenkte jeg skulle vaske kjedet er det noen MC freaks der ute med noe tips , hyl ut. Noen sier CRC til vask andre sier nei.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1076 på: juni 23, 2016, 01:39:10 am » |
|
 tenkte jeg skulle vaske kjedet er det noen MC freaks der ute med noe tips , hyl ut. Noen sier CRC til vask andre sier nei. Har du O-ring kjede? Jeg sverger til teflonsprayen i linken under. I Norge selges den til trøsykler, men i utlandet markedsføres den mer mot MC, under et annet navn.(som jeg har glemt). Søl og gammel olje rundt over alt blir fort historie! http://sykkelhjulet.com/2011/07/smoremiddel-med-teflon/
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1077 på: juni 23, 2016, 01:48:39 am » |
|
vasker kjedet med parafin og børste. tørker av det med ei fille. smører så med kjedesmørning du får hos mc-forhandler.
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
G.D
Medlem
  
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær
|
 |
« Svar #1078 på: juni 23, 2016, 07:05:56 am » |
|
Utrolig rå bil! Gratulerer!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1079 på: juni 23, 2016, 09:33:07 am » |
|
ja det er O ring kjede D.I.D.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|