Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« på: juli 18, 2013, 13:26:48 pm » |
|
Hei, jeg lurer på om noen har et vognkort tilgjengelig og kan fortelle meg hengervekten for en boble med og uten brems. Grunnen til at jeg spør her inne, er at jeg er på jobb i nordsjøen, og har dermed ikke vognkortet mitt tilgjengelig. Jeg tror at de fleste bobler har samme vekt innskrevet i vognkortet, men hvis det har noe betydning, gjelder det en 1302s Karmann Cabriolet. Håper noen tar seg bryet med å hjelpe meg 
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
T2man
Supermedlem
    
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
 |
« Svar #1 på: juli 18, 2013, 13:31:20 pm » |
|
Her er tallene jeg fikk opp på vegvesen.no på min 71 mod 1302: Bil Tillatt totalvekt 1270 kg Maks aktuell vekt tilhenger m/brems 650 kg Maks aktuell vekt tilhenger u/brems 400 kg Maksvekt på tilhengerkobling* 0 kg Maks aktuell vogntogvekt 0 kg
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #2 på: juli 19, 2013, 10:12:35 am » |
|
Høres kjent ut  Tusen takk T2man Da kan jeg se etter campingvogn 
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #3 på: juli 19, 2013, 13:18:44 pm » |
|
Null kilo på kula?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
JChE
Juniormedlem
 
Innlegg: 76
Bosted: Søgne
|
 |
« Svar #4 på: juli 19, 2013, 13:21:10 pm » |
|
Hørtes skummelt ut...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #6 på: juli 19, 2013, 14:32:08 pm » |
|
På en tilsvarende 1302cab til salgs på finn medreg.nr S7070 så er det tillat totalvekt 1280kg.Hengervekt med brems 650kg og uten brems 400kg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GraffsT1
Supermedlem
    
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog
Urskog VW Aircoolers
|
 |
« Svar #7 på: juli 19, 2013, 14:44:26 pm » |
|
Det stemmer nok ikke helt. Har du en tilhenger som med last veier 300 eller mindre kan du kjøre i 80 km/t selv uten brems. Jeg har en Lillebror og den veier 240 kilo og kan derfor kjøres med i 80 
|
|
|
Loggført
|
Urskog VW Aircoolers
'66 mod t1 rat (byttet bort) '72 Fastback
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: juli 19, 2013, 14:57:49 pm » |
|
jeg selger en camptourist til kr. 2500.- i dag. den kan du kjøre lovlig i 80, og så er den flatere enn bilen med caben nede :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #9 på: juli 19, 2013, 16:54:56 pm » |
|
Jeg har allerede en camp-let. Den ble med på 4500km til Hessisch Oldendorf og European BugIn5 for noen uker siden. Nå jakter jeg på en liten campingvogn slik at jeg ikke er avhengig av plen/mark for å spikre fast teltet.
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
JK
|
 |
« Svar #10 på: juli 19, 2013, 17:10:10 pm » |
|
Ei sånn ei:
 vogn.JPG (16.3 KB. 320x240 - vist 155 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
46 84 69 59
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #11 på: juli 20, 2013, 09:00:48 am » |
|
Jepp, muligens noe slikt, eller en med ett par ekstra køyeplasser. Jeg har fire unger, så greit å kunne ta med meg dem avogtil 
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #12 på: juli 20, 2013, 10:25:50 am » |
|
Så du kom vel hjem med lavt oljetrykk?
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #13 på: juli 20, 2013, 13:33:42 pm » |
|
Så du kom vel hjem med lavt oljetrykk?
Fikk doblet oljetrykket i Nederland til ett bar! Dermed gikk det greit
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
raaen
Supermedlem
    
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
|
 |
« Svar #14 på: juli 20, 2013, 14:47:52 pm » |
|
Så du kom vel hjem med lavt oljetrykk?
Fikk doblet oljetrykket i Nederland til ett bar! Dermed gikk det greit fortell mere
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #15 på: juli 21, 2013, 10:28:55 am » |
|
Så du kom vel hjem med lavt oljetrykk?
Fikk doblet oljetrykket i Nederland til ett bar! Dermed gikk det greit fortell mere Fortelle mer? Vel, etter en gjennomgang av en tysk instruksjonsbok for oljesystemet, fant vi ut at eneste synder måtte være "oil-relief-valve". Tok derfor ut denne for å sjekke. Monterte den på nytt. Startet bilen og fikk ikke noe mere trykk på kald olje (nesten 2bar). Trodde derfor at det ikke hadde skjedd noe mere... Men når jeg kom på autobahn og fikk litt mere temp, stabiliserte oljetrykket seg på 1 bar. Fortsatt ikke perfekt, men iallefall bedre 
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
|