Marcus
Juniormedlem
 
Innlegg: 85
Bosted: Østfold
|
 |
« på: august 02, 2013, 23:54:00 pm » |
|
Hei!
Har en 1885 motor i bobla mi som jeg ikke får til å gå ordentlig. Det er en 1835 med større diameter varmepotter, tri-mil eksos og doble dellorto drla 45, mere veit jeg ikke. Kjøpte motoren ganske nylig, og det eneste som er byttet på den er eksos.
Gasserne er vasket, renset og det har blitt byttet slitte deler og grunninstillingene ble satt når vi skrudde dem sammen. Vi har også sjekket at motoren ikke suger falsk luft. Tenninga er også justert.
Men den vil ikke gå ordentlig, den driver å putrer noe så forferdelig i eksosen når man slipper gassen når man bremser på gira? + Den går fint på tomgang og kjøring på lave turtall, men når vi gasser på vil den ikke dra noe mere etter ca. 3000 motoren bare bøler og vil ikke dra noe mer, det er 150 hoveddyser i den, kan det være det som er problemet tro?
|
|
« Siste redigering: august 03, 2013, 19:58:19 pm av Marcus »
|
Loggført
|
1966 boble
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: august 03, 2013, 07:51:49 am » |
|
Har du sjekka ventilklaringer og tenning da marcus? Hva slags tenning er det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Marcus
Juniormedlem
 
Innlegg: 85
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #2 på: august 03, 2013, 10:12:05 am » |
|
Har du sjekka ventilklaringer og tenning da marcus? Hva slags tenning er det?
Har justert ventilklaringer og tenninga justerte Lars for meg. Har byttet rotor, fordeler lokk, nye originale tennpluggkabler og nye tennplugger(boschW8AC) plugg åpning er justert til 0,7mm Tenning består av en 009 fordeler, bosch blå coil, nye originale tennpluggkabler og nye tennplugger(boschW8AC) plugg åpning 0,7mm.
|
|
« Siste redigering: august 03, 2013, 20:25:09 pm av Marcus »
|
Loggført
|
1966 boble
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
    
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund
|
 |
« Svar #3 på: august 03, 2013, 10:22:47 am » |
|
Kan sikker begynne med å halvere stiftåpningen til 0.4mm 
|
|
|
Loggført
|
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo"  facebook.com/nordtveitsgarage instagram: Nordtveitsgarge 1956 Oval---solgt--- 1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt--- 1964 Panelbuss "Gulbuss'n" 1958 T1, Ratlook "Rat'n"
|
|
|
Marcus
Juniormedlem
 
Innlegg: 85
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #4 på: august 03, 2013, 10:47:05 am » |
|
Kan sikker begynne med å halvere stiftåpningen til 0.4mm  Jeg skrev feil først, jeg mente pluggåpning. pluggåpningen er 0,7mm tenkte å prøve 0,6mm pluggåpning. Stiftåpning har jeg faktisk ikke sjekket, den skal være 0,4mm? 
|
|
« Siste redigering: august 03, 2013, 20:25:29 pm av Marcus »
|
Loggført
|
1966 boble
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: august 03, 2013, 10:54:23 am » |
|
Ta en leak down test og se om den lekker i stempelringer eller ventiler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #6 på: august 03, 2013, 11:14:09 am » |
|
Stiften i fordeler må ha 0.4 mm åpning! 0.4 måleblad skal såvidt subbe 0.5 blad skal "stoppe" 0.5 er for mye
Ny stift kan jo "sette"seg litt. lurt derfor å sjekke åpningen etter noen dager og mil.
På plugger har jeg 0.7 mener jeg.
|
|
« Siste redigering: august 03, 2013, 11:17:55 am av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Marcus
Juniormedlem
 
Innlegg: 85
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #7 på: august 03, 2013, 11:23:08 am » |
|
Stiften i fordeler må ha 0.4 mm åpning! 0.4 måleblad skal såvidt subbe 0.5 blad skal "stoppe" 0.5 er for mye
Ny stift kan jo "sette"seg litt. lurt derfor å sjekke åpningen etter noen dager og mil.
På plugger har jeg 0.7 mener jeg.
Takker for svar  ble litt feil øverst her, jeg skrev feil først, jeg mente pluggåpning. pluggåpningen er 0,7mm tenkte å prøve 0,6mm pluggåpning. Stiftåpning har jeg faktisk ikke sjekket.
|
|
« Siste redigering: august 03, 2013, 20:25:52 pm av Marcus »
|
Loggført
|
1966 boble
|
|
|
Marcus
Juniormedlem
 
Innlegg: 85
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #8 på: august 03, 2013, 11:44:10 am » |
|
Ta en leak down test og se om den lekker i stempelringer eller ventiler.
Tror ikke det lekker i stempelringer eller ventiler, men det skader jo ikke å ta en test. Det som er så rart er at den motoren gikk bra da den sto i bobla til Lars, det eneste som er byttet etter den ble satt i min er eksos og bensin tilførsel. Det er nok bensin til gasserne, så det er i orden. Eksosen er byttet fra single quiet pack til tri-mill og varmepottene som er av større diameter nå. Flower den nye eksosen bedre, så gasserne trenger nye dyser, som sagt det slutter å dra og begynner bare å bøle etter ca. 3000?? Den går fint på tomgang og kjøring på lave turtall.
|
|
« Siste redigering: august 03, 2013, 12:13:42 pm av Marcus »
|
Loggført
|
1966 boble
|
|
|
Marcus
Juniormedlem
 
Innlegg: 85
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #9 på: august 03, 2013, 20:03:04 pm » |
|
Endelig funnet ut av det  Det nye eksosanlegget flower bedre enn det gamle. Bora opp dysene først til 160, men trengte enda mer så det ble 170, nå går den som en kule, endelig 
|
|
|
Loggført
|
1966 boble
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: august 03, 2013, 21:58:31 pm » |
|
Sett på lambda og sjekk blandinga. Så får du det helt riktig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Marcus
Juniormedlem
 
Innlegg: 85
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #11 på: august 03, 2013, 22:11:11 pm » |
|
Sett på lambda og sjekk blandinga. Så får du det helt riktig.
Skal sveise inn sensor i eksosen imorra Lars har måler så skal vi få justert gasserne riktig. Nå drar den godt hele registeret å er crispy og fin, så den får ikke for fet iallefall. Skal bore opp lavfarts dysa fra 55 til 60 imorra, den går på veldig høyt turtall på tomgang, så den får nok litt lite av lavfartsdysa, ellers skal jeg la det være som det er. SCC here we come 
|
|
« Siste redigering: august 03, 2013, 22:41:45 pm av Marcus »
|
Loggført
|
1966 boble
|
|
|
|