rubenthorsen
Gjest
|
 |
« på: juli 22, 2013, 13:38:17 pm » |
|
Fant bobla jeg hentet i registre med navn på eier og all data på bilen.  Dama bekreftet det som jeg fant på the samba, det er en 1964 modell. Men hun så det var en 11 modell. Hva er det folkens, bare en benevnelse eller betyr det noe spes. Noen ??
|
|
« Siste redigering: august 13, 2013, 10:17:44 am av Rub1 Garasje. »
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #1 på: juli 22, 2013, 13:39:43 pm » |
|
Fant bobla jeg hentet i registre på biltilsynet med navn på eier og all data på bilen.  Dama bekreftet det som jeg fant på the samba, det er en 1964 modell. Men hun så det var en 11 modell. Hva er det folkens, bare en benevnelse eller betyr det noe spes. Noen ??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #2 på: juli 22, 2013, 13:45:35 pm » |
|
Fant bobla jeg hentet i registre på biltilsynet med navn på eier og all data på bilen.  Dama bekreftet det som jeg fant på the samba, det er en 1964 modell. Men hun så det var en 11 modell. Hva er det folkens, bare en benevnelse eller betyr det noe spes. Noen ?? Er ikke 11 en sparemodell og 13 er export/deluxe? 15 er soltakbil, 17 er cab. osv osv
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #3 på: juli 22, 2013, 15:32:12 pm » |
|
Alle boblene (unntatt "superbeetle") har typebetegnelsen 11. Det er det 3. tallet som differensierer. F.eks. er 113 betegnelsen på venstrestyrt Deluxe ( eller Export) boble. Dvs den vanlige utstyrutgaven her i landet. 111 er standard (kjip utgave), 117 er soltaksutgaven, alle venstrestyrt. Dessuten, fra årsmodell 1965 (fra august 64), begynner alle chassinummerne på 11, med årstallet som 3. tall. Oversikt over typebetegnelser: http://www.vvwklubb.no/Sider/Type%20betegnelse.html
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #4 på: juli 22, 2013, 19:36:47 pm » |
|
Likte uansett us fangererene på den. Går det ann å sjekke om den kom med der orginalt. Den har di støttestagene som går fra støtfanger og igjennom fromtplate. Ser ikke ut som det er ettemontert av en amatør.ivertfall. bilder er for store for å legge ut, og pc er på rep. Får ikke til å justere størelse på bilde på den lille htc skjermen her
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #5 på: juli 22, 2013, 23:15:52 pm » |
|
Det er troligvis originalt med US fangere når den har støttestagene. Alle som kom med dem fra fabrikk har det, mange fikk bøylene ettermontert av forhandler, da ytterst sjelden med stag og de som fikk dem ettermontert av eier den gang da har vel bortimot aldri stag siden de er mer jobb å montere enn selve bøylene..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #6 på: juli 23, 2013, 01:04:13 am » |
|
Det er troligvis originalt med US fangere når den har støttestagene. Alle som kom med dem fra fabrikk har det, mange fikk bøylene ettermontert av forhandler, da ytterst sjelden med stag og de som fikk dem ettermontert av eier den gang da har vel bortimot aldri stag siden de er mer jobb å montere enn selve bøylene..
Tøft. :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #8 på: juli 24, 2013, 01:54:05 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #9 på: juli 24, 2013, 07:43:07 am » |
|
Som jeg sa tidligere, denna bør flyttes over på ei hel bunnplate og beholde så mye av mose og patina som mulig 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #10 på: juli 24, 2013, 08:12:07 am » |
|
Flere som har sakt det. Men jeg sier, dette ligger laaaaaangt over mine sveiseevner. Har en som sender sin kompis for å se på den i begynnelsen av august mnd.og jeg har ikke penger til å betale noen andre. Han som vil se på den ba meg ikke fjerne mose. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #11 på: juli 24, 2013, 09:15:16 am » |
|
Flere som har sakt det. Men jeg sier, dette ligger laaaaaangt over mine sveiseevner. Har en som sender sin kompis for å se på den i begynnelsen av august mnd.og jeg har ikke penger til å betale noen andre. Han som vil se på den ba meg ikke fjerne mose.  Høres bra ut, ellers må jeg kjappe meg ferdig med splittbussen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #12 på: juli 24, 2013, 09:58:34 am » |
|
|
|
« Siste redigering: august 12, 2013, 13:56:37 pm av Rub1 Garasje. »
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #13 på: august 03, 2013, 03:25:14 am » |
|
|
|
« Siste redigering: august 03, 2013, 15:00:19 pm av rub1 »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #14 på: august 03, 2013, 10:35:46 am » |
|
Som jeg sa tidligere, denna bør flyttes over på ei hel bunnplate og beholde så mye av mose og patina som mulig  JAAAA!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #15 på: august 12, 2013, 05:04:56 am » |
|
Solgt.
|
|
« Siste redigering: september 08, 2013, 02:44:56 am av Rub1 Garasje. »
|
Loggført
|
|
|
|
|