Tøys du

At han har fått det riktig betviler jeg ikke. Men å justere camber og caster på en kingboltforstilling er ikke mulig, kun å montere det riktig. Desverre for oss bestemte de den gang da at hjula skulle bikke litt ut i toppen

Pga unøyaktighet i bredden på forstillingsrør og hvor "settskruehullet" i fjærpakkene er borret vil det alltid være litt forskjeller i forholdet mellom øvre og nedre bærearm fra bil til bil. For å ta opp dette legger man en rettholdt på ytre anleggsflate på den armen som stikker mest ut og måler mellom denne og anleggsflaten på den andre armen. Ikkeno øyemål..
Antall mm man får her avgjør hvor mange shims som skal ute og inne (ref tabellen) for at spindelen skal ha flatt anlegg mot bærearmene og gå fritt. Det er den eneste måten de kan monteres på..
Ved å trikse med shims her for å forandre camber vil ikke spindelen lenger ha flatt anlegg mot armen og alt vil stå i skjevt spenn.
Og hvordan forandre caster uten å tilte forstillinga? Det lar seg jo gjøre med castershims, men man må ha mange før det utgjør særlig forskjell på en senket bil. Så det så

Edit: Ser at Empifisken postet mens jeg skrev...