mai 05, 2025, 00:43:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ny gearkasse i type3 ghia  (Lest 1115 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« på: september 22, 2013, 23:00:40 pm »

Eg har litt mye lyd fra gearkassa og trenger tips til hva eg trenger/hva passer. Ønsker også en annen utveksling for å få ned turtall. Skal inn med større motor også (ca 2L)så tips til bra kombinasjon er fint takk:-)
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #1 på: september 25, 2013, 23:47:36 pm »

Har forstått det slik at type1 kasse har litt annen utveksling i forhold til type 3. Pga større motor så er det nok lurt å få en kasse med 3.88-1 på final drive. Er dette noe som er en kurant sak å gjør på eksisterende kasse eller bør eg tenke på å kjøpe helt ny?
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #2 på: september 26, 2013, 00:55:46 am »

Da jeg satte inn Porsche motor i Ovalen satte jeg den orignale krasjbox'en med matching numbers på lager. Tenkte det var greit å ha den i tilfelle en gang i fremtiden... Øyerulling
Lødde inn en 1300 kasse, og er egentlig happy med den utvekslingen. 1720cc den motoren da...
(Men jeg har bare hatt en langtur med bilen etterpå og det var til Haugesund i vår. Håkon kjørte den til Bokn da vi hadde treff.. du kan jo sjekke med han hva han mener også)

Skulle ikke du dra combicamp på tur da? Jeg tror det vil fungere OK med en 1300 kasse


Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #3 på: september 26, 2013, 23:10:08 pm »

Tingen er at type1 kasse gir høyere omd enn det eg har i dag. Og eg ønske jo motsatt
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!