mai 05, 2025, 22:42:56 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Hjælp til dansken med motorproblemer
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Hjælp til dansken med motorproblemer (Lest 1493 ganger)
Mending
Nybegynner
Innlegg: 5
Bosted:
Hjælp til dansken med motorproblemer
«
på:
august 16, 2013, 12:51:18 pm »
Hei,
Jeg er på ferie i Oslo fra Danmark i min Westfalia Camper fra 1975. Jeg har lidt motorproblemer. Bussen køre ekstremt dårligt ved lave omdrejninger. Den skyder i eksospipen og tager ikke gassen. Motoren ryster og køre veldig ujævnt. Jeg har gjort følgende:
1. Skiftet "platiner" (Ignition Points) og indstillet disse til ca. 0.50 mm.
2. Skiftet rotor
3. Skiftet til ny Bosch transformer
Intet har hjulpet. Kan det være timing på tænding? Vakuum? En skitten "Idle jet" ?
Er der evt. nogen i Oslo-området som kan hjælpe?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: Hjælp til dansken med motorproblemer
«
Svar #1 på:
august 16, 2013, 12:58:30 pm »
Stiftene skal vel være 0,4mm?
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
Mending
Nybegynner
Innlegg: 5
Bosted:
Sv: Hjælp til dansken med motorproblemer
«
Svar #2 på:
august 16, 2013, 13:48:40 pm »
De var 0.40 mm men så veldig grå ut, så jeg øket afstanden lidt. Kanskje det var feil?
Loggført
Wheeler
Supermedlem
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold
Sv: Hjælp til dansken med motorproblemer
«
Svar #3 på:
august 16, 2013, 14:08:04 pm »
Falskluft ved gummivinkel mot utjavningsrør for innsug. En typisk feil ved type 4 motor.
Loggført
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
Sv: Hjælp til dansken med motorproblemer
«
Svar #4 på:
august 16, 2013, 14:13:14 pm »
Sjekk også tomgangs dysen.
Er den tett så fjusker motoren på ca alt under halv gass og går dårlig på tomgang.
Loggført
Studenten som skal bygge muskler:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Subasika'en til Dalland:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,74341.0.html
Mending
Nybegynner
Innlegg: 5
Bosted:
Sv: Hjælp til dansken med motorproblemer
«
Svar #5 på:
august 16, 2013, 14:37:32 pm »
@Wheeler:
Denne er tjekket og skiftet tidligere.
@Dalland:
Kan du forklare lidt nærmere hvordan jeg gør det? Evt. gerne med bilde. Er desværre ikke så flink på motor endda.
Loggført
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
Sv: Hjælp til dansken med motorproblemer
«
Svar #6 på:
august 16, 2013, 16:16:26 pm »
justert ventiler ?
Loggført
LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Hjælp til dansken med motorproblemer
«
Svar #7 på:
august 16, 2013, 20:46:27 pm »
min 64 Variant hadde samme symptom. Det viste seg å være en ødelagt plugghette på en av pluggledningene. Men det er neppe dette om bilen har gått fint hele veien fra Danmark
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Rocket-Racing
Supermedlem
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
Sv: Hjælp til dansken med motorproblemer
«
Svar #8 på:
august 16, 2013, 21:11:12 pm »
Det er ikke lett å diagnostisere en motor uten å ha den foran seg og kunne feilsøke..
Mitt beste tips er å ringe til Kvickstop AS på Strømmen, tlf 63804480 og spørre etter Terje.
Forundrer meg stort om ikke motoren din er pigg igjen etter et besøk der
Loggført
If it ain't broke... sell it & buy one that is
SCREWDRIVER #6
www.screwdriversnorway.blogspot.com
Mending
Nybegynner
Innlegg: 5
Bosted:
Sv: Hjælp til dansken med motorproblemer
«
Svar #9 på:
august 23, 2013, 23:33:39 pm »
Tak til alle for fine svar. Jeg skal gå videre med dette :-)
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...