mai 05, 2025, 22:42:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjælp til dansken med motorproblemer  (Lest 1493 ganger)
Mending
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« på: august 16, 2013, 12:51:18 pm »

Hei,

Jeg er på ferie i Oslo fra Danmark i min Westfalia Camper fra 1975. Jeg har lidt motorproblemer. Bussen køre ekstremt dårligt ved lave omdrejninger. Den skyder i eksospipen og tager ikke gassen. Motoren ryster og køre veldig ujævnt. Jeg har gjort følgende:

1. Skiftet "platiner" (Ignition Points) og indstillet disse til ca. 0.50 mm.
2. Skiftet rotor
3. Skiftet til ny Bosch transformer

Intet har hjulpet. Kan det være timing på tænding? Vakuum? En skitten "Idle jet" ?

Er der evt. nogen i Oslo-området som kan hjælpe?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 16, 2013, 12:58:30 pm »

Stiftene skal vel være 0,4mm?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Mending
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 16, 2013, 13:48:40 pm »

De var 0.40 mm men så veldig grå ut, så jeg øket afstanden lidt. Kanskje det var feil?
Loggført
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: august 16, 2013, 14:08:04 pm »

Falskluft ved gummivinkel mot utjavningsrør for innsug. En typisk feil ved type 4 motor.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: august 16, 2013, 14:13:14 pm »

Sjekk også tomgangs dysen.
Er den tett så fjusker motoren på ca alt under halv gass og går dårlig på tomgang.
Loggført

Mending
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: august 16, 2013, 14:37:32 pm »

@Wheeler:
Denne er tjekket og skiftet tidligere.

@Dalland:
Kan du forklare lidt nærmere hvordan jeg gør det? Evt. gerne med bilde. Er desværre ikke så flink på motor endda.
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #6 på: august 16, 2013, 16:16:26 pm »

justert ventiler ?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 16, 2013, 20:46:27 pm »

min 64 Variant hadde samme symptom. Det viste seg å være en ødelagt plugghette på en av pluggledningene. Men det er neppe dette om bilen har gått fint hele veien fra Danmark
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #8 på: august 16, 2013, 21:11:12 pm »

Det er ikke lett å diagnostisere en motor uten å ha den foran seg og kunne feilsøke..
Mitt beste tips er å ringe til Kvickstop AS på Strømmen, tlf 63804480 og spørre etter Terje.
Forundrer meg stort om ikke motoren din er pigg igjen etter et besøk der  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Mending
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: august 23, 2013, 23:33:39 pm »

Tak til alle for fine svar. Jeg skal gå videre med dette :-)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!