BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #30 på: september 28, 2013, 21:32:40 pm » |
|
Ja vet om han,og suksess for det han har fått til  men ærligtalt tror du en som ikke har samme peiling på turbo motorer"en ting som jeg ikke vet" som han vil ha glede av det?og vet ikke om jeg husker feil,så bytter han deler ganske ofte da dem ryker?? kan kanskje alt som jeg vet? å alle dem som er mere erfarne en jeg i motorbygging tar feil, att slippinn sylindre er veien og gå?da er det jo ingen vits i for eks putte bygget! da kunne han vel bare ha tatt 1641 sylindre og fått en bedre motor med mere hk og mere holdbarhet:)  dette vart sagt med en morsom ertene tone da på en lørdagskveld:)  Jeg kremtet om min egen motor og den er inne i sin andre sesong uten overhaling. 3% leak på ene sylinderen som maks. Og nei, en slik motor vil jeg egentlig ikke anbefale noen. Vrient å kjøre, går på alkohol, lite drag under virkeområdet, sterk vanedannende, langt mellom fuelpumpene....... men fytti h&$**te så morsom! Før vi sporer av, jeg mener slip inn er en grei start men klart; there is no substite for cubic inches..... -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #31 på: september 28, 2013, 22:29:09 pm » |
|
He He bb 
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
lassie
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Nesodden, Akershus
|
 |
« Svar #32 på: september 29, 2013, 10:43:28 am » |
|
Hehe tror jeg går for slipin med tanke på at dette er min første motor og vil ikke gjøre noe som kan bli for avansert og heller lære meg det basic
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #33 på: september 29, 2013, 12:29:28 pm » |
|
Ja vet om han,og suksess for det han har fått til  men ærligtalt tror du en som ikke har samme peiling på turbo motorer"en ting som jeg ikke vet" som han vil ha glede av det?og vet ikke om jeg husker feil,så bytter han deler ganske ofte da dem ryker?? kan kanskje alt som jeg vet? å alle dem som er mere erfarne en jeg i motorbygging tar feil, att slippinn sylindre er veien og gå?da er det jo ingen vits i for eks putte bygget! da kunne han vel bare ha tatt 1641 sylindre og fått en bedre motor med mere hk og mere holdbarhet:)  dette vart sagt med en morsom ertene tone da på en lørdagskveld:)  Jeg kremtet om min egen motor og den er inne i sin andre sesong uten overhaling. 3% leak på ene sylinderen som maks. Og nei, en slik motor vil jeg egentlig ikke anbefale noen. Vrient å kjøre, går på alkohol, lite drag under virkeområdet, sterk vanedannende, langt mellom fuelpumpene....... men fytti h&$**te så morsom! Før vi sporer av, jeg mener slip inn er en grei start men klart; there is no substite for cubic inches..... -BB- No replacement for displacement som de sier, jeg veit ikke helt hva JPM drev med når han snekra 1600 med nesten 200hk ved 7000rpm... Han øket sylindervolum han au, en halv millimeter, men tror nok at det er arbeidet ellers som er skyld i at det ble så mye fart i'n Endring av kamtider og arbeid med topper gir alltid mer effekt enn økning av volum...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #34 på: september 30, 2013, 08:32:03 am » |
|
En interessant tråd: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,21690.msg295829.html#newBygget i 1983 og kjørt 320 000km, 1600ccm, to 40mm forgassere, V26 kam, lett porta topper med 35x31mm ventiler, 8.5:1 kompressjon, ettermarked eksos og power pulley, maks 5400 omdr: 100hk -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
hauganfoto
Seniormedlem
   
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø
Jørn Kristensen
|
 |
« Svar #35 på: oktober 04, 2013, 21:42:00 pm » |
|
Artig tråd ja! Takk for tipser :-)
|
|
|
Loggført
|
1954 Tempo Handy 1954 Ferguson gråtass 1973 1303s Og to bruksbiler...
|
|
|
lassie
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Nesodden, Akershus
|
 |
« Svar #36 på: november 23, 2013, 09:39:30 am » |
|
Hei igjen  Jeg har fått tilgang på to topper nå som er 2,5mm høvla, blir dette for mye?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #37 på: desember 01, 2013, 17:36:37 pm » |
|
Når det skal sies, så kjører jeg med min orginale 1200 36 hk, uten og gire noe spesielt ned i motbakke eller ha noe problemer med forbykjøringer, trekker på smilebåndet gjør jeg også;)
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #38 på: desember 01, 2013, 19:08:11 pm » |
|
Hei igjen  Jeg har fått tilgang på to topper nå som er 2,5mm høvla, blir dette for mye? Det kommer an på ccm i forbrenningsrommet, borr-diameter og vendehøyde, hva er de verdiene? PS : regner med at det går, så lenge du har original vendehøyde.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
lassie
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Nesodden, Akershus
|
 |
« Svar #39 på: desember 02, 2013, 17:22:31 pm » |
|
Hehe, det vet jeg faktisk ikke, er ikke noe jeg planlegger og gjøre noe med hvertfall  bruker orginal rådene bare nye stempler og sylindere
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|