mai 06, 2025, 17:53:25 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Bensinvarmer-prosjekt (Eberspacher BN2)
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Bensinvarmer-prosjekt (Eberspacher BN2) (Lest 1155 ganger)
Pompel`s Pitstop
Medlem
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss
Bensinvarmer-prosjekt (Eberspacher BN2)
«
på:
oktober 09, 2013, 11:06:31 am »
Hei!
Nå har jeg jobbet med bensinvarmeren min en stund. Den er lite brukt, desverre så lite at regulatoren var tørket ut, og dermed ikke lar seg bruke.
Regulatorer er IKKE å få tak i, så jeg tenkte å erstatte den med en annen type. Jeg har den eberen som har en hardipumpe og en dobbelmembran regulator på toppen.
Jeg kjøpte en Holley 15-804 på ebay, som regulerer 1-4 psi. Det laveste jeg finner.
Denne var forholdsvis billig, og jeg har testet den ut. Desverre kommer det for mye trykk ut av dysa. Mengden blir feil. Det skal være 10-13ml iløpet av to minutt. Jeg har nesten dobbel mengde.
Det er altså en regulator som regulerer svært lave trykk som gjelder. Kanskje mellom 0-0,5 psi?
Disse som sitter i luftsystemer tror jeg ikke vil fungere... så hva gjør man?
Noen som har et forslag? Hvordan skal man klare å regulere riktig mengde?
Loggført
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: Bensinvarmer-prosjekt (Eberspacher BN2)
«
Svar #1 på:
oktober 09, 2013, 20:28:39 pm »
Det sitter dyser der bensina går inn i brenneren. Har sett dyser på pumper også. (Gamle bensinvarmere uten trykkregulator) Prøve med en dyse rett etter regulatoren?
Nyere bensinvarmere har pulspumper, de gir bedre kontroll på mengden. BN4 har gir på den ene stiften, gir en puls for hver 33. runde. Dette sikrer rett mengde bensin både når motor står (12 V) og når motor går ( 14,4 V) Den andre stiften gir gnist på tennpluggen hver runde.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...