Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« på: oktober 21, 2013, 13:38:01 pm » |
|
Trenger penger til cabprosjektet og selger derfor en 25hk longblock med noe attåt. Motoren går helt rundt, og har 25hk topper, oljetårn, BRS 383 fordeler med flatt lokk, manifold (ikke K-manifold), 25hk reimhjul med tverrstriper, startsveivbolt, svinghjul og clutch. Det sitter også bensinpumpe og kjøleblekk over sylindrene, men begge disse tingene er fra en 30hk. Selve rosinen i pølsa med denne dealen er at det sitter montert aluminium oil pump cover på den i ekte kdf-stil med X-design.. Klarer dog ikke finne noe kdf logo, men designet er likt med noen konvekse tall. Redigert: Dette er sannsynligvis ikke en byttemotor likevel, men ekte vare fra 1948. Det står banket inn "5" midt på tårnet. Lengre oppe står det banket inn et t1-nummer som kan dateres 1948. Bilder kommer av dette. Den er også stemplet 14.5.48, banket inn i dynamotårnet. Noen som er interessert i å spe på litt i slunken prosjektkasse? Må hentes i Akershus, Ski. Pris? Med noen fornuftige bud i tråden over noen dager, så lar jeg den gå Kommer ikke til å hale dette ut i evigheten. Ring gjerne: 41421379
|
|
« Siste redigering: oktober 24, 2013, 08:45:57 am av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #1 på: oktober 21, 2013, 13:40:15 pm » |
|
Hva er datostemplingen på de to halvdelene?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #2 på: oktober 21, 2013, 13:52:21 pm » |
|
Hva er datostemplingen på de to halvdelene?
Vet ikke, men sjekker det i kveld en gang.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #4 på: oktober 21, 2013, 19:46:14 pm » |
|
Finner bare et datostempel på tårnet. Der står det 14.5.48 banket inn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr.Bubblehead
|
 |
« Svar #5 på: oktober 21, 2013, 21:52:02 pm » |
|
Sender du hvis alt blir ordna av meg vedr. Transport?
|
|
|
Loggført
|
Member of The Split Cruisers.
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #6 på: oktober 21, 2013, 21:57:16 pm » |
|
Sender du hvis alt blir ordna av meg vedr. Transport?
Den type frakt er helt greit. Men denne må bort om ikke lenge.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #7 på: oktober 22, 2013, 00:12:17 am » |
|
Spennende, men merkelig... Vi må snakkes om denne Kai...
Uansett - jeg starter budrunden med 3000,-
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #8 på: oktober 22, 2013, 07:28:59 am » |
|
Spennende, men merkelig... Vi må snakkes om denne Kai...
Uansett - jeg starter budrunden med 3000,-
Takk for bud Ø. Er ikke noe ekspert på 40talls motorer, så har gjort litt research: Det single tallet "5" eller "6" er ganske vanlig på disse, samtidig stemmer det også at motornummeret er slått inn der det er. Det har ihvertfall alle andre motorer fra åttåførr jeg klarer å finne som ikke har vært overhalt. I tillegg ser det også ut til at VW ikke brukte samme datosystem innstøpt enten liggende på blockhalvdelene eller bak inne i gropa på tårnet som ble brukt noe senere. Dette stemmer også med andre motorer jeg fant bilder av fra samme år. Så det store spørsmålet er hvor finner man egentlig datostemplingene på blokkhalvdelene?? Fant noen innstøpte tall helt nede ved sumpen, men de ser ikke ut til å være datokode. Eneste datokode så langt er altså på tårnet under "5" tallet. Jeg heller mer og mer mot at dette ikke er en byttemotor, men en vanlig 48 boblemotor. Correct me if i am wrong.
|
|
« Siste redigering: oktober 22, 2013, 07:33:14 am av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #9 på: oktober 22, 2013, 11:22:40 am » |
|
6- xxx er industrimotor. når det gjelder de gamle.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #10 på: oktober 22, 2013, 13:05:19 pm » |
|
6- xxx er industrimotor. når det gjelder de gamle.
Dette femtallet står ikke foran motornummeret. Der er det stemplet med "1-" foran resten av nummeret- Femtallet står alene noe lengre ned på tårnet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #11 på: oktober 23, 2013, 19:16:42 pm » |
|
Redigert: Lar denne ligge ut til førstkommende søndag kl 15.00.
|
|
« Siste redigering: oktober 24, 2013, 08:05:15 am av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #12 på: oktober 23, 2013, 22:46:17 pm » |
|
du Kaj..! bildene er opp ned! det samme med Hazet'n
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #13 på: oktober 24, 2013, 08:07:26 am » |
|
Etter forsepørsel fra potensiell budgiver fremskynder jeg tidspunktet for når budrunden avsluttes til førstkommende søndag 15:00. Vil jo gjerne ha med så mange som mulig på laget:-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
øystein.
Medlem
  
Innlegg: 248
Bosted: vinje
|
 |
« Svar #15 på: oktober 27, 2013, 15:15:22 pm » |
|
4000 kr
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #16 på: oktober 27, 2013, 15:43:08 pm » |
|
4500,-
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|
|