mai 04, 2025, 22:49:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger hjelp for samenkobling av 6v dynamo og regulator  (Lest 1320 ganger)
split 1950
Nybegynner
*

Vis profil

« på: januar 02, 2014, 21:32:18 pm »

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysniger om hvordan man kobler ei 6v dynamo og ein regulator.
Dynamoen er ein 6v ca 1950 mod, på dynamoen kjem det ut to ledninger, ingen av dei er merket på dynamoen.
Den eine av ledningene kjem fra viklingane , den andre kjem fra den fraisolerte børsten.
Under på regulatoren der dei to ledningene skal koblest til, står det +men på den andre står
det ikkje noe , men tror at det er jord (-).
Loggført
SveinT
Supermedlem

Agder VW Klubb

Vis profil
« Svar #1 på: januar 03, 2014, 20:31:22 pm »

Den ledningen fra viklingene er DF (Dynamo Felt) og den fra børsten er D+. Den ene koblingen på regulator er som du sier + og den andre er DF. Minus får den gjennom at regulatoren er skrudd direkte fast i dynamoen. Mulig din regulator ser litt annerledes ut siden den er så gammel.
På bildet under er skruene fra venstre mot høyre:
DF til feltvikling
D+ til plussbørste
61 til ladelampe
B+ til batteri

* HPIM1212 (Large).JPG (68.18 KB, 800x600 - vist 138 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
split 1950
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #2 på: januar 05, 2014, 23:50:37 pm »

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysniger om hvordan man kobler ei 6v dynamo og ein regulator.
Dynamoen er ein 6v ca 1950 mod, på dynamoen kjem det ut to ledninger, ingen av dei er merket på dynamoen.
Den eine av ledningene kjem fra viklingane , den andre kjem fra den fraisolerte børsten.
Under på regulatoren der dei to ledningene skal koblest til, står det +men på den andre står
det ikkje noe , men tror at det er jord (-).

Loggført
split 1950
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #3 på: januar 06, 2014, 00:00:06 am »

Ja min regulator er anneledes,eg har ikke B+ men 51 så dette går bra. Takk for god hjelp.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!