Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« på: januar 19, 2014, 13:10:25 pm » |
|
Det ene festet til den ene fjøra til de originale toppdekslene røk av og siden jeg har hatt lyst på csp deksler i lang tid kjøpte jeg slike hos unneberg. Monterer jeg disse kommer de helt oppi metallet på hyllene hvor motorroms pakning er montert. Jeg vet at motorer vrir seg under pådrag så kan ikke ha det slik.
1961 bil, 1968 kasse, as 1915 motor. Motor er breiere enn 1200 seff, men havner den også høyere ved bruk av nyere kasse ?
Kapper man normalt bare av en cm av hyllene i nedre kant for å lage plass ?
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
bObLeFrIk
|
 |
« Svar #1 på: januar 19, 2014, 14:50:48 pm » |
|
Tror jeg får samme problem selv med mine nye empi deksler.... Skal montere motor snart , så da får vi se.. Er vel fler som har skjært bort hele hyllene for plass til longblock..?
|
|
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #2 på: januar 19, 2014, 15:32:44 pm » |
|
Min har standard slaglengde som en 1584-1915 men er jo breiere enn en 1200 da.
Jeg får prøve å kappe vekk helt opp til sporet som gummipakningen går i og se om det er nok. Tror problemet blir størst på høyre side da jeg mener å huske at motoren vrir seg mot klokka når man gir gass.
Synd at den tappen som holder orininal fjør knakk, hadde det ikke vært for det ville jeg bare kjørt med originale toppdeksler.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #3 på: januar 19, 2014, 17:50:44 pm » |
|
Det er vel et hull som holder enden av bøylen, kan du ikke borre det litt dypere og bøye etter bøylen litt?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #4 på: januar 19, 2014, 19:02:37 pm » |
|
Det er et hull med en "leppe" rundt. Den leppen knakk av og jeg er usikker på hvor dypt jeg kan borre. Skal sjekke.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #5 på: januar 19, 2014, 22:19:51 pm » |
|
Sjekket nå og hullet er ganske dypt, kan ikke borre dypere, er ikke mye gods igjen. Mulig jeg bare kan stramme opp fjæra og bruke originalt slik det er nå.... Burde sjekket dette før jeg kjøpte csp deksler  Den leppa som knakk av er ca 4mm "dyp" så fjær/klemme vil uansett få dårligere feste enn originalt. Spørs om følelsen av å kjøre med toppdeksel som jeg ikke er 100% sikker på vil plage meg.... Tror jeg må prøvemontere csp på høyre side for å se hvor mye motor kan vri seg før toppdeksel tar i hyllene, kappet både her og der denne bilen så litt til skader ikke.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #6 på: januar 20, 2014, 00:36:05 am » |
|
Er interessert i csp deksler om de skulle være til overs ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #7 på: januar 20, 2014, 00:37:40 am » |
|
Er litt interesert o konklusjonen her jeg også, for jeg har liten lyst til å kappe noe særlig i Ghian... Så kanskje det evt blir enda et sett med slike deksler til salgs  Er det noen som har noen bilder eller noe å dele med oss andre?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: januar 20, 2014, 00:41:48 am » |
|
Er interessert i csp deksler om de skulle være til overs ;-)
har liggende i hylle 4c. Brukte, men hele og fine.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #9 på: januar 20, 2014, 00:45:58 am » |
|
I 1300S trengte jeg ikke å kappe noe i hyllene. Trangt, men tok aldri borti. På turboroadster valgte jeg de originale, fordi jeg har en mistanke om at vippestellet fikk feil moment på festeskruene, da dekselet er festet i forlengelse av boltene til akslingen. Tror boltene løsnet litt når jeg løsnet toppdekslet for å justere ventiler... Så derfor bruker jeg de originale. Og selger CSP.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #10 på: januar 20, 2014, 10:52:31 am » |
|
Er interessert i csp deksler om de skulle være til overs ;-)
De kosta 1100,- + frakt hos unneberg, Sorte. Dersom jeg ikke bruker de så kan jeg la de gå litt billigere siden jeg har pakket opp plasten :-) Skader heller ikke å la de ligge til en annen gang men det får bli neste gang jeg tar ut motor da jeg ikke vet om jeg gidder å ligge oppi der å kappe med dremelen.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #11 på: januar 20, 2014, 13:21:46 pm » |
|
..og mine har påmonterte 12mm luftenipler fra CB Performance :-) De ligger godt i hylle 4C, men bare i tilfelle noen skulle få bruk for en gang :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #12 på: januar 20, 2014, 18:55:57 pm » |
|
Formula, i en 1300s som den du hadde er sikkert hyllene lengre fra hverandre pga slaglengden på 1300-1600 er større. Derfor hadde du nok ikke problemer.
Grelland, om din ghia hadde 1200 originalt bør vel du få samme problem som meg ?
Har veldig lyst å bruke mine men er usikker, har vært å kjøpt kappskiver til dremelen sånn i tilfelle jeg får lyst å prøve å tilpasse dette.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #13 på: januar 20, 2014, 21:26:59 pm » |
|
Det kan godt være. Det var og min første boble, csp var montert når jeg kjøpte den, og kanskje noen andre hadde justert noe på hyllene.men de virket hele.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|