mai 04, 2025, 21:34:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: honing av løfter bore?  (Lest 1396 ganger)
Randeberg
Medlem

Vis profil
« på: februar 21, 2014, 03:02:44 am »

hei. driver på å prøver å få sammen min første motor, og har nettopp gjort meg ferdig med å gjenge opp oljegalleriet for full flow. for det første la jeg merke til at jeg måtte gjenge ganske dypt for at blindpluggene skulle sitte flush, men i mitt hode skal det ikke bety noe mer en litt turbulens(?). men i dag la jeg merke til at det stakk en bitteliten kant ut i boren til løfteren, altså, gjengetappen har gått så dypt at det mer eller mindre er en gjenge som stikker ut oljehullet til løfteren. for det første, har jeg gjort noe feil og bør kaste blokka i bosset før jeg ødelegger for millioner? hvis ikke, hvordan bør jeg gå frem for å være sikker på at det ikke er noen kvasse kanter i løfterboret?  Hæ

kjell
Loggført
Gaffel
Supermedlem

That's what she said..

Vis profil
« Svar #1 på: februar 21, 2014, 10:24:04 am »

Hei!
Så lenge pluggene ikke blokkerer kanalen er ikke det noe stress. På ditt oppsett (standard oljepumpe?) er det ikke stor mengder (liter i minuttet) olje som skal transporteres.

Er vanskelig å si noe om det med løfterboringen, bilde?
Mvh gaffærn
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Jee
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 21, 2014, 11:24:46 am »

Er det type 1 det er snakk om? Isåfall har du gjort noe veldig feil om du har borret deg inn til løfterhullene når du modifiserer til fullflow.

Når det kommer til grader i løfterforingen er magnesium ganske så tilgivelig. Om du presser en kamfølger ut og inn i hullet en 20-30 ganger vil nok det utstikkende knekke av og alt vil være på stell igjen. Hullet er jo like rundt. Kun graden fra gjengene som skal bort.
Loggført

Randeberg
Medlem

Vis profil
« Svar #3 på: februar 21, 2014, 15:27:28 pm »

Er det type 1 det er snakk om? Isåfall har du gjort noe veldig feil om du har borret deg inn til løfterhullene når du modifiserer til fullflow.

Når det kommer til grader i løfterforingen er magnesium ganske så tilgivelig. Om du presser en kamfølger ut og inn i hullet en 20-30 ganger vil nok det utstikkende knekke av og alt vil være på stell igjen. Hullet er jo like rundt. Kun graden fra gjengene som skal bort.

borra meg ikke inn, men tror tuppen på gjengetappen var gjennom. men forstår ikke helt det, fordi da jeg holdt på så gjenga jeg et parti så prøvde jeg pluggen osv til den satt som den skulle.
Loggført
Jee
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 21, 2014, 16:07:52 pm »

Og du er sikker på at det er løfterborringen du beveger deg inn i? Og ikke oljetrykks-reduksjonsstempel borringen?

Som sagt. Nærmer du det løfterborringen har du borret og gjenget på helt feil sted med tanke på fullflow.
Loggført

Randeberg
Medlem

Vis profil
« Svar #5 på: februar 21, 2014, 16:57:39 pm »

Og du er sikker på at det er løfterborringen du beveger deg inn i? Og ikke oljetrykks-reduksjonsstempel borringen?

Som sagt. Nærmer du det løfterborringen har du borret og gjenget på helt feil sted med tanke på fullflow.

http://www.huelsmann.us/bugman/images/knocknoise65.JPG den øverste der mener jeg det er. kanskje feil å si det er direkte full flow, men ja en av galleripluggene som jeg nappet.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!