mai 05, 2025, 01:12:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sveise rust i hattehyllen?  (Lest 1148 ganger)
MariusNoss
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted:

Rød Vw Boble 1969 og en Diamantblau 1970.


Vis profil

« på: mars 01, 2014, 02:39:52 am »

Heisann.

Har en del rust bak i hattehyllen på boblen min..


* 1546363_530142550438815_2015946012_n.jpg (95.93 KB. 800x600 - vist 206 ganger.)


* 1656340_530142537105483_1130920725_n.jpg (75.86 KB. 800x600 - vist 197 ganger.)


Tips til hva jeg kan gjøre? Har hørt at disse platene er dyre, og går nedover eller noe. Vurderer og få sveisa. Men hvilke plate skal jeg bruke og hvordan går jeg fram?

Har også problem med at boblen drar til den ene siden når jeg kjører. Føler også litt slakk i rattet. Antageligvis styresnekken? Hvordan fikse det, eller må man bytte den?

Skal også skifte vinduslist/pakning på bakvinduet. Er redd for og sprekke vinduet når jeg skal ta det av og legge i ny list.. Noen måte og forhindre dette på?

Ellers så er snart motoren ut av boblen, og skal forhåpentligvis innen kort tid ha den andre 1500 motoren inni. Glad


Takker for alle innspill Osteaktig

« Siste redigering: mars 05, 2014, 17:33:12 pm av MariusNoss » Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: mars 01, 2014, 09:45:55 am »

Når du likevel skal skifte bakvinduslist, er det greit å bare ta en skarp tapetkniv og kutte den gamle gummilisten. La kniven skli langs vinduet slik at den ytterste delen av listen forsvinner. Da kan du lett ta ut vinduet uten at det knuser.

At den drar til siden kan være flere feil. Blir noen felger varme når du kjører? I så fall er det noen bremser som går litt tregt. Kan også være slakk i forstillingsdeler eller feil justert. Slakk sjekkes ved å jekke opp bilen fremme og ta tak i hjulet og vri og "vippe" samtidig som du hører etter "klakke" lyder. Skal ikke være merkbart slakk.

For å fjerne rusten er det best å ta ut alle tepper og lyddemping baki slik at du ser hvor mye som er rustet, og slik at det ikke tar fyr når det sveises. Er kanskje mulig å få kjøpt de delene du trenger fra en boble som skal hugges hos noen her på forumet, viss ikke de allerede har samme rusten. Er en vanlig feil viss bakrutepakningen har vært lekk en stund.

Lykke til med restaurering  Glad
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
MariusNoss
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted:

Rød Vw Boble 1969 og en Diamantblau 1970.


Vis profil

« Svar #2 på: mars 01, 2014, 15:02:59 pm »

Takker for veldig bra svar Glad

Skal få gjort dette fort. Sesongen er rett rundt hjørne..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!