mai 04, 2025, 13:28:57 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Pinnebolt
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Pinnebolt (Lest 1429 ganger)
JanHa
Nybegynner
Innlegg: 28
Bosted:
Pinnebolt
«
på:
mars 05, 2014, 22:53:14 pm »
Har klart å knekke en pinnebolt i feste for varmepotta bak på motoren (1600) , er det noen som vet hvor dypt disse sitter, planen er å borer ut den gamle og gjenge opp igjen.
Loggført
ThomasN
Medlem
Innlegg: 144
Bosted: Vindafjord
1958 - T1
Sv: Pinnebolt
«
Svar #1 på:
mars 05, 2014, 23:09:05 pm »
Kan du ikkje sveise på ein mutter og skru den opp? Så slipper du å bore og gjenge. Hjelper helt sikkert å gi den noen saftige slag på bolten slik at den løsner litt. Bare ett tips :-)
Loggført
JanHa
Nybegynner
Innlegg: 28
Bosted:
Sv: Pinnebolt
«
Svar #2 på:
mars 06, 2014, 07:50:04 am »
Har prøvd det, så valget er enkelt.dey må blir nytt hull men er usikker på hvor dypt
Loggført
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Pinnebolt
«
Svar #3 på:
mars 06, 2014, 22:48:57 pm »
sveisemetoden er den beste , og du må ofta gjera da nokon gongar for å få velvilje frå den gamle pinnebolten. bruk helst gamle muttrar utan noko serlig overflatebehandling,so får du da til å sitta bedre.
vist du skal bora so merker du når du er igjennom bolten, og då må du stoppa momentant,ellers går du i aluen. da er eit lite tomrom imellom bolt og bunn
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Pinnebolt
«
Svar #4 på:
mars 07, 2014, 01:34:07 am »
Hvis du kikker på bildene av de adapter/rep boltene de selger 8/10mm, tror jeg de er gjenget ca 15mm inn.
Har boret ut hvertfall fire bolter, har altid gått fint.
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...