mai 06, 2025, 14:32:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bytte bærekuler på T1 torsjon forstilling (Øvre og nedre)  (Lest 2424 ganger)
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« på: april 03, 2014, 20:58:25 pm »

Heisann, jeg har løsnet bærearmene fra forstillingen,
løsnet bærearmene fra spindelen og styremekanismen, så nå gjenstår bytte av bærekuler.

Jeg har sett flere plasser at man kan få problemer med tung styring etter bytte av bærekuler,
og at dette kan komme av dårlig kvalitet, eller dårlig arbeid.

Jeg har bærekuler fra Paruzzi på vei i posten:

http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=1332&

http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=1331&

Disse er eneste typen de har til min boble (72 mod 1300) og det står ingen ting om A eller B kvalitet.

Noen som har erfaring med disse?

Hvordan bør jeg bytte disse? Er det verksted eller skoler (mekanisk) som tar jobben billig?
Om jeg finner et verksted, har jeg da krav på pengene tilbake om de utfører byttet dårlig, slik at det resulterer i tung styring?



*  (12.93 KB, 173x300 - vist 186 ganger.)

*  (11.13 KB, 165x300 - vist 162 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1 på: april 04, 2014, 09:14:59 am »

Jeg hadde brukt et verksted med presse. De kan presse inn kulene uten å skade dem. Kjenn etter på motstanden i kula før og etter montering så merker du kanskje hvis de mot formodning har blitt skadet ved montering. Husk bare å forklare tydelig hva som er opp og ned på kuler\armer, har opplevd at verksted har blanda alt. Så skal vel de små hakkene peke fremdetver. Men er litt usikker på akkurat det, her å nå
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #2 på: april 04, 2014, 12:03:01 pm »

Jeg hadde brukt et verksted med presse. De kan presse inn kulene uten å skade dem. Kjenn etter på motstanden i kula før og etter montering så merker du kanskje hvis de mot formodning har blitt skadet ved montering. Husk bare å forklare tydelig hva som er opp og ned på kuler\armer, har opplevd at verksted har blanda alt. Så skal vel de små hakkene peke fremdetver. Men er litt usikker på akkurat det, her å nå

Supert, jeg skal sjekke, mener også at hakkene skal peke framover.
Jeg skal merke alle 4 armene med H/V O/N så det ikke blir noe misforståelser  Glad
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 04, 2014, 17:12:00 pm »

Det er lurt å ta av gummi før du presser de nye inn.
Spor skal stå lengde rettning,bevegelse på kula ,det er lett å se etter du har tatt av gummien da

M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #4 på: april 05, 2014, 11:51:19 am »

Det er lurt å ta av gummi før du presser de nye inn.
Spor skal stå lengde rettning,bevegelse på kula ,det er lett å se etter du har tatt av gummien da

M

Kan jeg bare fjærne gummien før de leveres, og feste de når bærekulene er byttet?
Regner med de bør fjernes før montering for å unngå skade på gummien?

Jeg skal kjøpe nye kuler til styremekanismen også, er disse like vanskelig å bytte som bærekulene?
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 05, 2014, 12:14:18 pm »

ja det er defor det er lurt å ta av gummien
Skader skjer fort
Det er lurt å måle litt på lengden da

Forstillings kontroll må du ha etter på
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #6 på: april 05, 2014, 12:22:21 pm »

ja det er defor det er lurt å ta av gummien
Skader skjer fort
Det er lurt å måle litt på lengden da

Forstillings kontroll må du ha etter på

Ok, takk for tipset. Jeg skal levere delene samme plass som bilen skal eu-godkjennes.
Det er et lokalt verksted som hadde ansatt en boble entusiast i mange år.
Han er pensjonert nå, men jeg regner med de fremdeles har bedre peiling på boble enn de andre verkstedene i området.

Det blir spennende å se hvordan eu-kontroll går etter 4 år med mekking  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!