mai 06, 2025, 00:42:59 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
1300S kasse i en splittbuss
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: 1300S kasse i en splittbuss (Lest 1601 ganger)
VW Service Einastranda
Medlem
Innlegg: 153
Bosted: eina
Er ikke hobby lengre, blitt en livsstil ;)
1300S kasse i en splittbuss
«
på:
mars 28, 2014, 00:32:52 am »
Jeg spør fordi jeg ikke har så mye greie på dette.
Har hørt at et rimelig enkelt grep for og senke en splittbuss bak er og hive på ei 1300S kasse fra boble.
Sikkert komplett kasse med aksler og nav.
Da får jeg jo også en anna utveksling.
Har i denne en 1600 motor så regner med at dette passer om hverandre.
Men hva med armene fra fjæringa da? Må ha med disse også da?
Sikkert en enkel sak dette for dere som har drevet med dette, men må bare hvite hvor mye jobb ca dette er og hvor mye deler jeg trenger for og få bussen kjørbar?
Loggført
1962 splittbuss 9 seter
1969 Cab
Eastside
Medlem
Innlegg: 177
Bosted: Oslo
Sv: 1300S kasse i en splittbuss
«
Svar #1 på:
april 16, 2014, 23:35:06 pm »
Må ha fjærplater som passer på akslingne. Vanlig å bruke "drop-plates", så det ikke blir så tullete kamber også.
Korte aksler krever vel også offset "drop-plates"
Kan komme å kikke på min om du vil, er ikke rare jobben å bytte over.
christian
Loggført
VW Service Einastranda
Medlem
Innlegg: 153
Bosted: eina
Er ikke hobby lengre, blitt en livsstil ;)
Sv: 1300S kasse i en splittbuss
«
Svar #2 på:
april 18, 2014, 22:04:26 pm »
Okei. Det kunne vært interessant
Og du holder til hen da?
Loggført
1962 splittbuss 9 seter
1969 Cab
torino 76
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R
Sv: 1300S kasse i en splittbuss
«
Svar #3 på:
april 19, 2014, 22:26:47 pm »
Hei! Du får kjøpe komplett kit for dette på classic up north i Sverige. Men det er ikke no problem å lage det selv. Om bilen din er før 62 tror jeg det var så kan du bruke opp gjen bremsene dine og.
Loggført
vw 1300 1969
Vw t2 1957 panel
Vw beach buggy
Vw 1303
Ford kuga 2009
tlf 40623660
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...