Har nettop kjøpt meg en 1970 modell boble ombygd til Roadster "Nor Kit"
Bilen er forøvrig bra stand slik jeg ser det. Den er nettop EU ok i 2 år og telleren viser 87500km men har vel kanskje gått rundt et par ganger ?
Iflg vognkort er den registrert med 1300 motor (1258ccm) og har etter tidligere eier forstått det slik at motor ikke har vert byttet i denne.
Da jeg vil oppgradere motor osv og er nybegynner så har jo jeg selfølgelig en del spørsmål rundt det her.. Har aldri eigd Boble før og aldri sett en boble motor før jeg så den i bilen min:P
Har lest en del på forumet her i forskjellige prosjekttråder, teknisk forum osv osv..
og har da klart å finne et par spørsmål etter all lesingen..
1 Hva mener dere når dere snakker om t1,t3,t4 motorer ?
2 Er det normalt å bygge videre på en 1300 motor om jeg vil ha en del effekt (gatebruk)
3 Hvilken motor burde jeg anskaffe meg i tilfelle den jeg har ikke er idiell ?
4 Og viktigst av alt.. Hvordan stiller jeg forgasser riktig ? jeg vet at tenning er litt feil på den nå og har fått tak i tenningslampe og en kar med kunnskapen. Men slik bilen er nå så ettertenner den veldig og dabber av litt visst jeg gir for mye gass så jeg tenker at den får for mye bensin.. Har prøvd å stille den lille skruen litt lenger inn men uten noe form for hell der i gården

føler at den bare blir værre og værre for hver gang jeg er borti den..
Drømmen er jo et ekstremt bygg selfølgelig:P 2.2l eller 2.4l med mye gromdeler, men jeg driter ikke penger heller akkurat..
Jeg spør for å lære ting og tang før jeg tar fatt på det her.. jeg kan selfølgelig plukke ut motoren og begynne å pille den fra hverandre, men aller helst vil jeg ha en noenlunde plan på hva jeg skal til med før jeg begynner og ikke minst kjøpe inn litt deler osv alt utover hvordan pengene strekker til..
Lager meg nok en prosjekttråd før eller senere da jeg kommer til å begynne å jobbe med bilen innvendig allerede nå mtp litt stereo og oppbevaringsplass.. Hanskerommet er vekk og det eksisterer ikke noen plass å legge mobil osv utenom på gulvet
Håper noen gir meg tips, tricks og fornuftige svar:) Kanskje en del hørest dumt ut men vi begynte vel å lære alle sammen en gang.. der er jeg nå