juni 18, 2025, 21:26:19 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Orginalt luftfilter.... Hvordan greier forgasseren å suge inn luft via dette??
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Orginalt luftfilter.... Hvordan greier forgasseren å suge inn luft via dette?? (Lest 1892 ganger)
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
Orginalt luftfilter.... Hvordan greier forgasseren å suge inn luft via dette??
«
på:
mai 08, 2014, 00:18:38 am »
Kjører rundt med en 30 hester fra ei brannpumpe i bobla mi. Har aldri før vært særlig opptatt av trimming etc, men litt mer opptatt av motor har jeg blitt de siste årene. Noe jeg ofte har fundert over er hvor mye "bremser" et orginalt luftfilter effekten på en 30 hester? Kan jo umulig være lett å få inn luft via disse tette konstruksjonene?
Loggført
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Jee
Supermedlem
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim
Sv: Orginalt luftfilter.... Hvordan greier forgasseren å suge inn luft via dette??
«
Svar #1 på:
mai 08, 2014, 00:25:33 am »
Har ikke prøvd i bremsen.. Men vil ikke tro det har noe særlig og si på arbeidsområdet til en 30 hester. Over 3000 rpm derimot.. kan det sammenlignes med lungebetennelse
Loggført
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
Sv: Orginalt luftfilter.... Hvordan greier forgasseren å suge inn luft via dette??
«
Svar #2 på:
mai 08, 2014, 18:27:36 pm »
Det jeg har lurt på var å ofre filteret som sto på motoren min den gangen den var "vannpistol" å lage noe med litt mere åpninger i og et moderne filter inni..
Loggført
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
Sv: Orginalt luftfilter.... Hvordan greier forgasseren å suge inn luft via dette??
«
Svar #3 på:
mai 08, 2014, 22:28:24 pm »
Hvis du setter på et annet filter får du kanskje følelsen av mer effekt men også feil blandingsforhold på de fleste turtall og belastninger. Til daglig bruk fungerer oljebadfiltre temmelig bra, særlig hvis kjørbarhet er viktig
«
Siste redigering: mai 08, 2014, 22:45:22 pm av K.H
»
Loggført
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
Sv: Orginalt luftfilter.... Hvordan greier forgasseren å suge inn luft via dette??
«
Svar #4 på:
mai 08, 2014, 22:36:42 pm »
Tolk det som du vil:-) De fleste har nok oppdaget at selve biltypen og senking har vært i hovedfokus. Nå derimot er tiden inne for å rote mer med motor😄
Loggført
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
Sv: Orginalt luftfilter.... Hvordan greier forgasseren å suge inn luft via dette??
«
Svar #5 på:
mai 14, 2014, 22:33:26 pm »
Testet... og det orginale filteret skal IKKE tilbake i orginal utførelse.
Dette med blanningsforhold skal jeg være tildels enig i men på min motor gir dette seg med en gang motoren begyner å bli varm. Motoren responderer mye raskere ved gasspådrag og bilen føles raskere. Det er nok ikke bare en følelse heller for motoren får raskere opp turtall og jeg må gire hurtigere enn tidligere.
Loggført
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...