mai 05, 2025, 01:18:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kobling av Bensinmåler.  (Lest 3590 ganger)
PysjPOP
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Båtsfjord



Vis profil
« på: mai 12, 2014, 13:23:48 pm »

Har et lite problem me bensinmålern i biln.

Føleren i tanken ser ut til å være i orden, men måleren viser bare tom tank.
Men så fant æ ut at hvis æ skrur på langlysan, da vise måleren full tang.
Så ka i svarte e det som e galt?   (det e ikke æ som har koblet det Rekker tunge )
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: mai 12, 2014, 17:23:02 pm »

Å da kommer tilleggs spørsmålene...
Når den viser full tank, har du full tank?
Når du har på langlysene, lyser det blått i kontrollampen i speedometeret?

Tenkte på om noen har fått byttet rundt på ledningen til kontrolllampen og ledningen til tankmåler.
Og hvilken årsmodell er bilen? Lettere viss man finner riktig koblingsskjema.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
PysjPOP
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Båtsfjord



Vis profil
« Svar #2 på: mai 12, 2014, 23:40:31 pm »

Bilen e ei 1302 bobla fra 1971.

Tanken e ca. Halv full.
Det kommer ingen blått lys når æ skrur på langlysan. (men æ høre førandring i motor lydn)

Den ene ledninga fra føleren i tanken går til jor. Den andre går til målern, å så videre derfra til sikkringsbåksn.

Det har blitt bytta motor i biln, hvis det har nåt si..
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: mai 13, 2014, 22:23:27 pm »

Da har du riktig koblingskjema her:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_super_8_70.jpg

Høres litt rart ut at du sier den ene fra føler går videre til sikringsboks.
Den ene på føler skal til jord, og den andre til måleren. Men den som skal til sikringen skal komme fra en annen stikke enn der føleren er tilkoblet.
Har du mulighet for et bilde av tilkoblingene på speedo, blir det lettere å se om noe er synlig feilkoblet.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
PysjPOP
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Båtsfjord



Vis profil
« Svar #4 på: mai 14, 2014, 15:51:54 pm »

Her e nån bilda av kosn det e kobla.


* CIMG3259 (850 x 638).jpg (82.49 KB. 799x600 - vist 458 ganger.)

Den røde ledingen må du overse.(øverste bilde)


* CIMG3252 (815 x 611).jpg (97.67 KB. 800x600 - vist 302 ganger.)


* CIMG3254 (820 x 615).jpg (92.35 KB. 800x600 - vist 304 ganger.)


Prøvde å måle litt. Der hvor ledningen går til sikringa e det ikke strøm før æ trække lysbryteren helt ut.

Blei ikke helt klok på det lednings virr varre i biln. Trur det e mye rare løsninge.

Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: mai 14, 2014, 18:28:58 pm »

Ble et herlig virrvar når alle ledningene er røde, ja.
Men ser ut som de to ledningene på tankføleren er byttet rundt. Brun skal nok på jord, siden det ser ut til at den er på jord i den andre enden. Og blå er koblet til speedo, så den skal nok på den isolerte stikka på føleren.
Viss pluss til måleren er den du har fingeren på, går den til feil sikring. Den skal egentlig til den sikringen som er lengst mot senter av bilen. Der skal det normalt være spenning når tenning er på.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
PysjPOP
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Båtsfjord



Vis profil
« Svar #6 på: mai 14, 2014, 21:06:51 pm »

Næstn litt flaut å si det, men det hjalp å bytte om på selve bensinføleren. Å det passa jo bra, siden man snart har tom tank Gliser
I sikringsboksn tør æ ikke å begynne å fløtte på nåt, sidn æ ikke vet ka alt går til.
Men hadde æ funne ut ka som e kjølevifta i sikringsboksen, så kunne jo ha bytta me den. (Kjølevifta starte me en gang æ vrir om tenninga)


Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #7 på: mai 15, 2014, 18:19:06 pm »

Viss vifta starter umiddelbart må jo bryteren til vifta stå på. Viss ikke bryteren er på, må du følge ledningene fra vifta for å se om de går til bryteren. Virker jo som noen har koblet om en del på denne bilen, så kan være vifta har "mistet" bryteren.  Glad
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
PysjPOP
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Båtsfjord



Vis profil
« Svar #8 på: mai 16, 2014, 00:15:50 am »

Det står en golf 1,8 gti 83 mod motor i biln, så det e ikke godt å si ka som e blitt gjort me det elektriske.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!