mai 04, 2025, 01:51:30 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Bryter på Coil?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Bryter på Coil? (Lest 1246 ganger)
LCK
Nybegynner
Innlegg: 33
Bosted:
Bryter på Coil?
«
på:
juni 05, 2014, 22:41:36 pm »
Hei. Har en 58 boble som jeg prøver å få noe liv i. Mens jeg tuklet bak i motoren fikk jeg øye på en ledning med bryter som går til coilen.
Noen som vet om dette er vanlig? Og hva er misjonen til bryteren?
Loggført
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: Bryter på Coil?
«
Svar #1 på:
juni 06, 2014, 12:05:54 pm »
Ikke vanlig at det er noen bryter baki motorrommet nei. Sikkert en måte å gjøre det vanskeligere å stjele bilen.
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Bryter på Coil?
«
Svar #2 på:
juni 06, 2014, 17:21:44 pm »
Mer vanlig med noe lignende på T2...
Det er lang vei fra batteriet, til tenningslåsen og tilbake til motorrommet, noe som gir et stort spenningstap til coilen. Noen kjørte da strøm direkte fra batteriet til coilen, for lettere start f.eks. når det var kaldt ute.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: Bryter på Coil?
«
Svar #3 på:
juni 06, 2014, 18:40:21 pm »
Og alle brytere må ha minst to ledninger. Så jeg lurer på hvilken på coil den første er koblet til, og hvor den andre går?
Viss den første er til pluss og den andre går til batteri er det som Kjell Roar sier, og viss den går til tennigslåsen er det som Dewil sier.
Men viss den går til liten stikke på starter, kan det være for å starte bilen fra motor rommet.
Går den første til minus på coil og den andre til jord, er det også som Devil sier. Man kan jorde stiftene slik at ikke bilen vil starte.
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...