mai 05, 2025, 01:09:18 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
T1 2332 motorblokk
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: T1 2332 motorblokk (Lest 1127 ganger)
vwfreaks
Supermedlem
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
T1 2332 motorblokk
«
på:
juni 23, 2014, 23:15:11 pm »
Har fått "tillatelse" fra BT til å bruke 2332cc T1 motor i en prosjektbil.
Vil gjerne ha tilbakemeldinger på synspunkter på kvalitet og holdbarhet på AS41magnesiumsblokk og aluminium, har ikke bygget så stor motor tidligere og lurer på hva som trengs?
Skal kjøre på gata og trimme moderat !
Loggført
T1 1969 Stepside pickup
T1 1951 "Voltswagen"
T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
Sv: T1 2332 motorblokk
«
Svar #1 på:
juni 23, 2014, 23:40:02 pm »
Har en tilsalgs hvis du er interessert. Ferdig frest ut til langslag. Ny-linjeboret. vanlig AS blokk. Fin som snus. Ble brukt med 84 slag (2332) og porsche veivjournaler. Tipper en vanlig CB veiv med chevy journaler dropper rett inn. Hvis du ikke skal trimme mye trenger du ikke alu. Ulempen med alu er ar de er mye tyngre, holder bedre på varmen og er dyrere. Til gjengjeld er en alu blokk mer robust og tåler mer.
Loggført
vwfreaks
Supermedlem
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
Sv: T1 2332 motorblokk
«
Svar #2 på:
juni 23, 2014, 23:45:03 pm »
Vekt er ingen hindring, da bakre del av karosseriet blir en del lettere enn original (og bilen blir 2 seter), men er mer opptatt av at den skal holde noen år med gatebruk.
Hva er prisen på blokka du har ?
Loggført
T1 1969 Stepside pickup
T1 1951 "Voltswagen"
T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...