Hei,
Koblingsskjemaet er her:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_62.jpg.
Etter å ha fått alt på plass etter oppgradering til 12V i -64 rallybobla mi

har jeg montert stereoanlegg. Fått strøm, og det er kjekt med litt radio/musikk når jeg er ute å cruiser. Men kunne ønske meg at strømmen ble kuttet når jeg slår av tenningen... Har prøvd meg frem, men får det ikke til

Det du er på jakt etter er en terminal med nummer 15 (kontrollert av tenningslåsen, svart ledning). I dag er den koblet til en merket 30 (alltid 12V fra batteri, rød ledning). Du finner strøm med 15 flere steder, men kan koble deg til sikring nr 1. Som du ser av skjemaet er det tre ledninger ut fra denne: Blinklys, horn og viskere.
Har også kjøpt en konverter/motstand til viskermotoren, da den fremdeles er 6V og full av ADHD når den får dobbelt opp med strøm

kikker på ledningen fra viskermotoren, og finner 3, en svart, en brun og en svart/lilla, regner med det er den svarte og brune som skal brukes (motstanden har 2 in/2 ut)
. Det er strøm inn som skal konverteres, så da skal den på den svarte ledningen, nr 15. Men vet ikke noe som helst om 6 til 12 V-konvertering, så hvordan motstanden virker kan vel andre forklare mer om.
Har også en "buzzer" som skal minne meg på å slå av lysa når tenning slåes av, får ikke dette til heller, enten er det lyd hele tiden, eller så er den død

Avhenger vel av koblingsskjemaet på dingsen, men en måte å gjøre dette på er å skaffe et standard rele med terminal 87a:

- koble den ene buzzer-ledningen til parklys eller baklys
- koble den andre ledningen på buzzeren til releets #30
- #87a til jord
Da blir det lyd i buzzeren når lysene slås på. Men det er jo kjekt at det ikke hyler hele tiden, det ordnes slik:
Man må koble spolen i releet til tenningen, slik at når den får strøm så brytes buzzeren
- 12V til rele #85 fra tenningen
- #86 til jord
Da bryter altså releet kontakt til jord når tenningen slås på